Ny reciver - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41

Tråd: Ny reciver

Newcomer Snipp sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok... tviler på at jeg klarer å holde meg. må ha ny forsterker nå! sugen på noe nytt. Synes den Yamahaen ser snaskens ut. Vil helst ha romkorreksjon. Gidder ikke all den fiksinga å triksinga. Er så lei av å skru, trykke, flytte å justere. Man kan jo selfølgelig få til like bra, hvis ikke bedre resultater med en lydtrykksmåler å god tid, men for meg blir det mere stress enn fornøyelse.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt et par timer til å lese på forumet no. Hva skulle man egentlig ha gjort uten AVforum. Jeg kom over fyndbørsen. Med priser som kan få en voksen mann til å gråte. Noen i Trondheim som har bestillt fra fyndbørsen? Må vell finnes et porstkontor rett over grensa? Hvordan går man fram hvis man vil bestille fra fyndbørsen? Jeg vil være 100% sikker på hva jeg driver med hvis jeg skal bestille fra "utlandet".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet fra Fyndborsen minst 10 ganger. Satt opp anlegg til opptil 4-5 venner. Fikk sjokk da jeg så prisene der nede... Satt og reknet på priser på spesielt Harman Kardon og Yamaha receivere en kveld, og fant ut at jeg sparte 4500,- på toppmodellen til HK og nesten like mye på toppmodellen til Yamaha... Hvorfor produsentene vil selge billigere i sverige enn i norge er det få som vet svaret på... kanskje de tror vi er så søkkrike pga olja?

Å kjøpe fra fyndbørsen er veldig lett! ta et eksempel på en høyttaler pakke, forsterker og dvd spiller til 10.000 SEK totalt.

Da starter regnestykket med at de fjerner 20% Svensk Moms (MVA)

10.000 - 20% MVA

Og du sitter da igjen med 8000,-SEK. Så må valutaen bli regnet om til norsk valuta (NOK)

Den blir da 7 570,-NOK etter dagens kurs på 94,62 i forhold til den norske krona.

Så blir det lagt på 24% Moms (MVA) av summen som jeg nettopp har regnet om til norsk valuta som da blir 7570,- NOK x 24% MVA =

9387,-NOK.

Da har du allerede spart 6-700 kroner på bare MVA-trekk og valutaomrekning.

Så en eventuell frakt med lastebil som kommer til og koste mellom 5-700 kroner har du da spart inn på det ovenforstående. Og total sum vil ende på ca 10.000,- NOK

Siden de må sende til Norge må varene forskuddsbetale, men dette er ikke noe problem! Eventuelt hentes på postkontor ved den svenske grensa for 2-300 kroner. Lettere kan det ikke bli!

Fantastisk ikke sant?

Dessuten en annen ting som da kan nevnes er at du kan selv rekne ut hvor mye du har spart på hver og et av produkta med å sammenligne prisene i Norge og i Sverige og sannsynlig komme fram til at du har spart mellom 2-4.000

Når det gjelder garanti, blir den defekte varen sendt tilbake til Fyndbørsen på fyndbørsens EGEN rekning, ny vare er som regel løsningen, og varen ankommer deg uka etter sending. Kjempegod service!

Om noen nå duser på å handle fra Sverige så er de enten søkkrike eller redde for forandringer.

Skal selv kjøpe meg Yamaha RX-V 1500 for 6500,-SEK

-20% = 5200,-SEK = 4920,- NOK + 24% = 6100,-NOK + frakt 300

Total sum frå bestilling til pakke på døra = 6400,- NOK = Satans billig

Til sammenligning må du ut med 6200,- for en Yamaha RX-V 750 som dog er en del slappere i fisken enn RX-V 1500

Fyndborsen go go go For oss som vil ha mye for pengene og ikke har så tykk lommebok hehe... Fantastiske høyttalerpakker også! Kjøpte et komplett 7.1 sett av merket XTZ til 10.000,- skal vedde på de spiller fletta av det aller meste i samme prisklasse her i Norge!

Hey og hå

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En hvis sjans for at neste komponent bli bestilt derfra nå ja.
    Fin forklaring "Little".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handlet fra Fyndbørsen, og det gikk fort og greit. Frakten som blir oppgitt på sidene deres er i svenske kroner (som også momsen blir trukket fra på).
    Hvis man får pakken sendt rett hjem (med DHL) tar DHL 300 norske for å ordne momsberegning osv.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for knakende godt svar Little Prisene på fyndbørsen er helt utomjordiske. Jeg hadde i grunnen tenkt å strekke budsjettet til 5000 NOK, helt til jeg logget meg opå fyndbørsen. da så jeg bla. a 1500'en som ikke var langt unna budsjettrammen. Da tenkte jeg pokker heller! Jeg strekker budsjettet til 7k. Men i dag fant jeg ut at jeg lik så godt kan vente en måned å spare litt. Med et budsjett på 10k og med fyndbørsen i tankene blir nokk dette utrolig morsomt. Så nå snakker vi kanskje 2500'en. *Gråte*

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker etter. Fyndbørsen er egentlig sinnsykt dyrt! Istedet for å kjøpe den forsterkeren jeg egentlig hadde bestemt meg for har jeg nå gått opp flere hakk. Men Skitt au jeg får heller invistere nå når jeg har råa, og nedprioritere mat. Blir da så mye spising fram mot jul likevell. Har sånn smått begynt å kikke litt på Pioneer VSX-AX5i-S. Sikle, sikle... og med en pris som ligger relatvit innefor budsjettet. Regnet meg fram til ca 11 tusen. Men det virker som om VSX-AX5i-S er en utgående modell? Hva er forskjellen på den gamle VSX-AX5i-S og den nye VSX-AX5Ai-S. Eller kanskje jeg skal satse på Yamaha RXV-2500 istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne finne RX-V2500 til under 10k i norge også. Vet også at RX-V750 har blitt solgt for 5000,-

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan nok være tilfelle ja! Yamaha er som sagt overpriset i Norge, og blir nesten ment og være et tilbudsprodukt! Så ved kjempegode tilbud så kan nok prisene ha sneket seg ganske nær de svenske prisene! Men dette skjer kanskje 1 gang i året et par plasser i landet, så om du venter på noe slikt, kan du bli ventende!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bestilt AX5Ai-S, gleder meg til å få teste den.

Regner med å få den denne uken.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye utgaven av AX5'en (AX5A) koster vell rundt 14-15k uansett. Har allerde strukket budsjettet til det dobbelte så den prisen blir uaktuell. Får jo den utgåtte AX5'en til like bra pris på komplett som på fyndbørsen. Sikkert andre plasser man kan få gode tilbud på AX5'en nå framover på forskjellige plasser her i norge. Har dessuten begynt å sikle litt på Denon 3805. Dessuten kommer jo Maranz med nye modeller etter nyttår. den SR 7500 så jo ganske rå ut, men jeg vet ikke om jeg gidder å vente. Så jeg må nokk velge mellom Yamaha 2500, Denon 3805 og den "gamle" Pioneer AX5 (husker aldrig hele modell betegnelsen!!) For dere som har erfaring med alle tre eller minst én av dem, gjerne kom med inspill om vilken av de dere synes er best. Gjerne tips om andre aktuelle i prisgruppen rundt 10k.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snipp, tror du får den på Fynbørsen for SEK 12990,- Jeg kjøpte min fra Tyskland, men svenskene har satt ned prisenene til tyskt nivå. Jeg tror det ligger en del forkklaring i det mtp prisnivået.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med synspunkter angående Yamaha 2500, Denon 3805, Pioneer AX5 eller Pioneer 2014 da folkens. Hvilken har det beste kalibreribgs-systemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat fått min Pioneer AX5.

Har hørt på Yamaha 1500 og min Pioneer AX5 å kan si at Pioneer sitt kalibrerings-system er mye mer omfattende.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne Yamaha rx-v 1500 med Pioneer AX5Ai er vel litt rått parti i Pioneernens favør. Yamaha rx-v 1500 ble jo slått i test mot Pioneers nye vsx-1014 i det nyeste Lyd og Bilde nr12. Vsx-1014 fikk her samme karrakter som Denon AVR-2805 og bare slått med en hårsbredd av Denonen og den nye Onkyo TX-SR602E. AX5Ai er jo to/tre klasser opp fra denne igjen. Har selv en Pioneer Ax5ai og er veldig fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke meningen å sammenligne de to lydmessig, men bare å gi en kommentar ang. kaliberings-systemet.

Ellers så er jeg også veldig godt fornøyd med min AX5Ai

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske sugen på den 2014. Hvis jeg skal satse på AX5'en så vil jeg ha den nye. Tror jeg heller satser på 2014'en. Hvordan er 2014 sammenlignet med yamaha 2500 tro? Må få testet noen av dem selv å. Blir litt mye pes, men. Så kalibrering systemet på pioneer er bra greier?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en link til en presentasjon av kalibrerings-systemet til pioneer:

http://www.pioneer.no/files/eur/MCACC/index.html

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alle pioneer modellene som har MCACC den samme "typen" eller finnes det forskjellige nivå av MCACC? Synes det stod at AX5 og AX10 har Advanced MCACC, mens de billigere modellene har en enklere utgave.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AX5 og AX10 har Advanced MCACC, de andre har en enklere utgave. Hvis du laster ned brukermanualen så får du ett visst inntrykk av hvordan det virker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •