Hegel H160 eller Arcam A29 + DAC til Tannoy Revolution XT 8F

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel H160 eller Arcam A29 + DAC til Tannoy Revolution XT 8F

Har gått til innkjøp av et par Tannoy Revolution XT 8F og søker nå tips fra noen av de flinke audiophile her inne.
    Hørte høyttalerene sammen med McIntosh MA5200 hos en kamerat og bestilte høyttalerene samme kveld. Dessverre ligger denne forsterkeren litt over mitt budsjett og ser derfor etter noen gode alternativer. Har i dag en Rega Brio-R, men synes den blir veldig svak sammenlignet med dynamikken og detaljene jeg hørte med McIntosh-forsterkeren.
    Jeg har ikke hatt Tannoy-høyttalere før og heller ikke fått hørt høyttalerene sammen med hverken Hegel H160 eller Arcam A29 noe jeg selvfølgelig skal prøve å få gjort før jeg går til et eventuelt innkjøp.
    Hører på veldig variert musikk, men det går mest i jazz når jeg skal sette meg ned og lytte.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med disse forsterkerene og spesielt i kombinasjon med Tannoy.
    Jeg lurer også på om det er klasseforskjell mellom forsterkerene? Hegel H160 er jo i utgangspunktet nesten dobbelt så dyr, men siden Arcam A29 har begrenset med digitale innganger ser jeg for meg å kjøpe med Arcam irDAC eller lignende og da blir jo ikke forskjellen stor.

Setter pris på alle erfaringer/tips og tilbakemeldinger!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Geir_H Vis post
    Har gått til innkjøp av et par Tannoy Revolution XT 8F og søker nå tips fra noen av de flinke audiophile her inne.
    Hørte høyttalerene sammen med McIntosh MA5200 hos en kamerat og bestilte høyttalerene samme kveld. Dessverre ligger denne forsterkeren litt over mitt budsjett og ser derfor etter noen gode alternativer. Har i dag en Rega Brio-R, men synes den blir veldig svak sammenlignet med dynamikken og detaljene jeg hørte med McIntosh-forsterkeren.
    Jeg har ikke hatt Tannoy-høyttalere før og heller ikke fått hørt høyttalerene sammen med hverken Hegel H160 eller Arcam A29 noe jeg selvfølgelig skal prøve å få gjort før jeg går til et eventuelt innkjøp.
    Hører på veldig variert musikk, men det går mest i jazz når jeg skal sette meg ned og lytte.

Jeg lurer på om noen har erfaringer med disse forsterkerene og spesielt i kombinasjon med Tannoy.
    Jeg lurer også på om det er klasseforskjell mellom forsterkerene? Hegel H160 er jo i utgangspunktet nesten dobbelt så dyr, men siden Arcam A29 har begrenset med digitale innganger ser jeg for meg å kjøpe med Arcam irDAC eller lignende og da blir jo ikke forskjellen stor.

Setter pris på alle erfaringer/tips og tilbakemeldinger!
    Oisann - vært medlem i 7 år , og første post idag...?
    I så fall var det på tide , og velkommen skal du være

Og grattis med nye høyttalere forresten. Har ikke kjennskap til dine høyttalere , men suden du likte dem så godt sammen med Mc , så kanskje du skulle sett etter noe på brukten ?

Ellers så er det ofte mer info å finne om stereo på sentralen , men flott at du poster her også - forumet har ikke så mye aktivitet som i "glansdagene" , så flott med litt aktivitet her også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Tannoy Revolution R3 eller Jamo s606
    By Nebur77 in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 09-18-2015, 14:14
  2. Hegel HD25 sammen med Hegel H80 eller Hegel H160
    By hifipaal in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 08-24-2015, 08:50
  3. Hegel H160 eller H200 til mine SA explorer master?
    By lofed in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 10-30-2014, 08:32
  4. Tannoy Revolution DC6T eller Audiovector Mi3 Super
    By Jonas79 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 03-06-2012, 21:38
  5. Tannoy Revolution R3 VS Tannoy Saturn S6
    By ntd12tannoy in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-01-2012, 22:05

Stikkord for denne tråden