Hvilken receiver er best? Onkyo eller Yamaha?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken receiver er best? Onkyo eller Yamaha?

Hei,

Har en Onkyo TX-SR806 som HDMI utgangen sliter, så kan ikke slå den av
    Så jeg ser litt rundt etter brukte receivere.

Ser litt på Yamaha RX-A1030 eller 2030, og lurer på hvordan disse er i forhold til Onkyo'n?
    Har Cerwin Vega AT100 som fronthøyttalere, og Onkyo'n har spilt disse helt greit.

Ser at RX-A1030 er omtalt sammen med en nyere arvtaker av min Onkyo i Lyd og Bildet.

Er Onkyo bedre en Yamaha, like bra eller dårligere?
    Er 2030 mye bedre enn 1030 og kanskje vært å betale mer for?
    Men i utgangspunktet er 1030 i den prisen klassen jeg ser for meg

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er hvertfall blandt receiverene med minst feilrate. Dem er veldig stabile , og gjør jobben veldig bra til både film og musikk.
    2030 er nok en god del bedre ja. Den er mer strømsterk , og har i tillegg EQ muligheter for sub(ene) , noe 1030 mangler.
    Se sammenligning av 1040 og 2040 her : Sammenligningstabell - AVENTAGE - AV-receivere/forsterkere - Yamaha - Norge
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville anbefalt RX-A2030 med tanke på kraft. Jeg tror den Yamaha RX-A1030 blir litt for spinkel i forhold til Onkyo'en din , og at du må opp på en Yamaha RX-A2030 for å få tilsvarende kraft.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha. Uten tvil for min del (men jeg er en stor tilhenger av Yamaha, så jeg preker nok til koret). Jeg har hatt Onkyo og for det første likte jeg ikke lyden i den, den ble *enormt* varm og hadde masse HDMI-problemer. Yamaha har jeg aldri slitt med.

Jeg har RX-A1020 og kan gå god for den. Den yter godt og er pen i lyden (iallefall mot mine B&W). Vi er en gjeng kritiske lydteknikere som har hatt mange timer med film og musikk på denne, og vi finner ingen "feil". Snarer tvert i mot. Dens mulighet til å tweake og tune på lyden gjør at selv oss lydteknikere kan få lyden slik vi vil. Den henger ikke helt med når den klemmes hardt, men stor forbedring gjøres med lyden dersom man setter frontene til small og avlaster med subbene og biwirer frontene.

Når jeg ser på spec mellom RX-A1030 og TX-SR806, så er nok 806 litte grann sterkere (men ikke mye). Dempingsfaktoren (altså hvor god kontroll forsterkeren har på høyttaleren) er mye bedre på Yamaha enn på Onkyo, slik at på moderate volum låter nok Yamahaen bedre enn Onkyoen. Under press, har nok Onkyoen mer skyv. Mistenker poweret er større på Onkyo, men har ingen data på dette.

Og så har vi det med lyd og klang: Ikke alle liker sounden i Yamaha. Ikke alle liker sounden i Onkyo.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel min Onkyo tok kvelden med HDMI feil så jeg velger ihvertfall Yamaha neste gang...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på min 4. Onkyo nå og har aldri hatt problemer. Elsker lyden på Onkyo og Dali 850.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både Yamaha 1030 og Onkyo 609. Må si jeg er langt mer fornøyd med Yamahaen (Onkyoen har jeg hatt inne for å bytte hdmi-delen etc på service også). Men skal også nevnes at Yamahaen jeg fikk var defekt ved ankomst, så måtte bytte den (var ingen lyd i ene utgangen).

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stream Vis post
    Jeg har både Yamaha 1030 og Onkyo 609. Må si jeg er langt mer fornøyd med Yamahaen (Onkyoen har jeg hatt inne for å bytte hdmi-delen etc på service også). Men skal også nevnes at Yamahaen jeg fikk var defekt ved ankomst, så måtte bytte den (var ingen lyd i ene utgangen).
    Så vidt jeg vet forsvant HDMI problemene med Onkyo modellene som slutter på 10. Altså Onkyo TX NR1010 osv.
    Onkyo har vel en force på de større modellene med større krefter i forhold til Yamaha - med alle kanaler i drift. Koblet bort effekttrinnet da jeg fikk min 3010 i hus. Er strålende fornøyd med lydkvalitet både på film og musikk. Eneste ulempe er at den blir varm, så den trenger mye luft rundt seg.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Lignende tråder

1. Svar: 14
    Siste melding: 02-03-2012, 14:51
  2. Sub til Onkyo TX-SR308B receiver. Hvilken? Din?
    By Inge-A in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-25-2010, 23:24
  3. Onkyo eller Yamaha receiver til Dali Ikon 6
    By ahaugland in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 01-22-2010, 22:13
  4. Ny receiver - Yamaha / Onkyo?
    By hokeyh in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-27-2009, 02:33
  5. Hvilken receiver er best for meg??Pioneer eller Yamaha?
    By frorem in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 11-16-2004, 23:38

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •