Hei,

Har en Onkyo TX-NR807 som nå har tatt kvelden igjen, var ute for at HDMI kortet tok kvelden for noen par år siden etter oppdatering, nå ser det dog ut som strømforsyning eventuelt utganger har røket med. Standby blinker rødt og jeg kan høre hoved strøm relee klikker inn og ut med nesten samme takt som blinking.

Jeg vet ikke når dette har hendt og ei årsak kino stuen har vært midlertidig ut av bruk i noen måneder, (tror det kan være lyn og torden for en stund tilbake) da jeg bor i Bergen blir det litt langt å kjøre til Oslo for å få sett på hva som kan være gale med receiveren, men utifra det jeg har funnet ligger en reparasjon på rundt 2500,- om det viser seg å være strømforsyningen som er død. (har planlagt en tur over fjellet om ikke alt for lenge så om anbefaling er å drive gjenoppliving tar jeg den med meg da )

Den har jo begynt å dra på årene, da jeg har et sett med høytalere 9x (7.2) som ikke akkurat er lettdrevne trenger jeg en receiver som har mye trøkk og 807'en skryter på seg å levere 185W per kanal (tror dog det er litt vel teoretiske tall), men har vært veldig fornøyd med hva receiveren har klart å prestere effektmessing. Potensielt sett kan jeg gå litt ned i effekt og heller kjøpe dedikert forsterker for bassene ved senere anledning.

Jeg har sett litt på Onkyo selv om jeg har nå vert ute for to uhell med gamle receiveren men prissjiktet selv om det er gode tilbud er litt i overkant av det jeg kan skvise ut av lommeboken (Onkyo TX-NR1030 14 995,-) jeg ønsker å ligge på en pris under 10 000,- selvsagt skulle jeg ønske jeg kunne gått for mer enn dette men slik som det er nå må det bli en pris under 10 000.

Forslag?