Vil Onkyo TX-NR636 videreformidle HDR fra en framtidig Ultra HD blu-ray spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil Onkyo TX-NR636 videreformidle HDR fra en framtidig Ultra HD blu-ray spiller?

Vil Onkyo TX-NR636 videreformidle HDR fra en framtidig Ultra HD blu-ray spiller? Forsterkeren har HDMI versjon 2.0. Vet noen om støtte for HDR er innebygget i denne versjonen? Eller må jeg gå til innkjøp av ny forsterker for å få fullt utbytte av Ultra HD?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Polarbear Vis post
    Vil Onkyo TX-NR636 videreformidle HDR fra en framtidig Ultra HD blu-ray spiller? Forsterkeren har HDMI versjon 2.0. Vet noen om støtte for HDR er innebygget i denne versjonen? Eller må jeg gå til innkjøp av ny forsterker for å få fullt utbytte av Ultra HD?
    Jeg tror ikke det, siden det kom en ny hdmi versjon som heter hdmi 2.0a Here comes HDMI 2.0a, a specification update for HDR support in 4K UHD content -

3. Takk Polarbear takket for denne posten
    Liker Polarbear har likt denne posten
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken. Jeg fikk litt håp av følgende setning: "the HDMI 2.0a specification update for HDR should make even ordinary 4K TVs with the proper firmware updates to their HDMI ports capable of managing high dynamic range in their content." Jeg håper det betyr at det kan komme en firmware oppgradering for Onkyo forsterkeren min som gjør den HDMI 2.0a kompatibel.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at Onkyo TX-NR646 har støtte for HDR. Virker som jeg kjøpte min forsterker ett år for tidlig.

Receivers | A/V Receiver | Stereo Receiver | AVR | TX-NR646 | Onkyo USA

Ready for 4K UltraHD

The latest HDMI specification and HDCP 2.2 compatibility support the latest formats and technologies planned for Hollywood content. This latest HDMI spec offers a significant increase in bandwidth (up to 18Gbps) to support new features such as 4K@50/60 (2160p), which is 4 times the clarity of 1080p/60 video resolution, and 4:4:4 color space.

This Onkyo AVR enables transmission of High Dynamic Range (HDR) formats, and provides enhanced picture quality by simultaneously enabling greater detail for both the dark and bright parts of an image.

Vil Onkyo TX-NR636 videreformidle HDR fra en framtidig Ultra HD blu-ray spiller?-2015-hdmi-hdcp-png

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er da en grei reciver, har du hdr tv da? koster jo flesk foreløpig og veldig få som har det.... Jeg har et 4k tv som ikke har hdr, ingen av 2014 modellene hadde det. Men ser fram til ultra hd blu-ray og en ny reciver i samme slengen selv om jeg ikke får hdr.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDR vil også kun være tilgjengelig på filmer produsert akkurat nå siden de er nødt til og mastres fra scratch av for og kunne utnytte det.

Kort sagt tviler jeg på at vi ser spessielt mange HDR filmer før om noen år, og det vil fortsatt være en liten format krig på hvilken implentasjon av HDR som vil komme.

Mao, ikke noe og hastverk for og skaffe støtte for, selv det som kommer ut i slutten av 2015 start av 2016 er usikkert med tanke på denne biten.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lignende tråder

1. Onkyo TX-SR875 eller Onkyo TX-NR636
    By Teddymannen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 08-18-2015, 21:58
  2. Høyttalere til Onkyo TX-NR636
    By skog in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-28-2015, 19:22
  3. Onkyo TX-NR636 ?
    By Fersk_IT in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 7
    Siste melding: 11-02-2014, 18:07
  4. Klikking i rele på Onkyo TX-NR636
    By nordic45 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-01-2014, 02:47
  5. Spørsmål ang. oppkopling av framtidig subwoofer.
    By brighto in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 10-01-2012, 13:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •