Offisiell tråd for Yamaha Aventage CX-A5100 prosessor - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  113
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 325
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    685
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eha Vis post
    Ja, det stemmer nok. Det jeg da lurer på, er hvordan atmos-metadataene kan velge ut hvilke lyder de skal dytte "ut av sengen". Men alt dette er kanskje tema for en Atmos-tråd...
    Det stemmer som du sier. Et Dolby True HD lydspor med Atmos inneholder flere lydspor som "låses opp", etter hva dekodren klarer å dekode. Alle lyder ligger innebakt i dette sporet, ingenting er "borte". Så det er et core Dolby Digital spor som enkleste variant. Klarer dekoderen høyopløst, blir HD sporet låst opp, og er det en Atmos dekoder, låses tilslutt dette opp. Metadataene i sporet forteller både hvor lydene skal være, og hvor store de skal være, om de skal deles av flere høyttalere, bevege seg, osv. Mn all info er i det ene lydsporet.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

2. Takk eha takket for denne posten
    Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    *Nå* begynner jeg å glede meg

Vedlegg 118943
    Grattis, ser fram til dine inntrykk
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

4. Liker Midas har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hehe , du har et poeng der ja
    Nei jeg tror faktisk ikke jeg kommer til og hoppe på 5100 med det første. Har oppsettet i en stue , så Atmos-ht i taket må vi nok "tygge litt på" enda. Det kan nok bli aktuelt , men det har ingen bråhast nei - jeg savner i grunn i ikke så mye info i filmene synes jeg. Har ofte opplevelser om lyder som svirrer oppi taket allerede. Har ikke opplevd Atmos enda , og bør kanskje unngå det på stund også ,hehe

Og jeg skjønner jo godt at du ventet på 5100 , når du først skulle gå over på prosessor ja.
    Du savner det ikke før du har hørt det.

6. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden a5000 tråden døde helt ut så får jeg ta det her heller.

For 2 uker siden så har jeg fått noe skade som følge av tordenvær.

Ser ut til at det har kommet inn via Get kabel og så spredt seg via HDMI.

Oppe i stue på Get Box ble psu slått ut, og en ps3 som var i samme hdmi kjede tok kvelden. TV, Bluray spiller, forsterkere uberørt.

Nede i kino var Yamaha tilkoplet antenne for radio (treger jeg på nå siden jeg aldri hører radio) og der spredte det seg til en ps3 som var tilkoplet, og drepte darbee og ene hdmi inn på JVC DLA HD1 projektoren..

Det som skjedde med Yamahaen var at den var gått i protect og måtte resettes med å holde inn powerknapp i 10 sek.

Men selv da fikk jeg firmware error etter å ha tatt strømmen og lyset rundt powerknapp i standby er borte.

Har nå sendt inn for å få en total sjekk siden de kan være andre skader inni som jeg ikke merker med det første.

Men, nå har jeg koplet tilbake Parasound Halo C2 med analog 5.1 fra Oppo 95, og jeg tror faktisk jeg liker Parasound lyden bedre jeg...

Edit: da kom dommen fra yamahas verksted idag.. skade på alle digitalkort, tar ikke lenger firmware oppdatering, evt reparasjon: ca 14.000..
    Sist endret av Shallow_; 10-09-2015 kl 17:15
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Edit: da kom dommen fra yamahas verksted idag.. skade på alle digitalkort, tar ikke lenger firmware oppdatering, evt reparasjon: ca 14.000..
    Ouch ikke artig.
    Og en videre bekreftelse på at jeg ikke skal bryte min barndoms vane med og trekke støpsel på så mye som mulig når det begynner og romle.

Nå har jeg kanskje også tordenvær to ganger i uka i kun tre uker av året...
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden a5000 tråden døde helt ut så får jeg ta det her heller.

For 2 uker siden så har jeg fått noe skade som følge av tordenvær.

Ser ut til at det har kommet inn via Get kabel og så spredt seg via HDMI.

Oppe i stue på Get Box ble psu slått ut, og en ps3 som var i samme hdmi kjede tok kvelden. TV, Bluray spiller, forsterkere uberørt.

Nede i kino var Yamaha tilkoplet antenne for radio (treger jeg på nå siden jeg aldri hører radio) og der spredte det seg til en ps3 som var tilkoplet, og drepte darbee og ene hdmi inn på JVC DLA HD1 projektoren..

Det som skjedde med Yamahaen var at den var gått i protect og måtte resettes med å holde inn powerknapp i 10 sek.

Men selv da fikk jeg firmware error etter å ha tatt strømmen og lyset rundt powerknapp i standby er borte.

Har nå sendt inn for å få en total sjekk siden de kan være andre skader inni som jeg ikke merker med det første.

Men, nå har jeg koplet tilbake Parasound Halo C2 med analog 5.1 fra Oppo 95, og jeg tror faktisk jeg liker Parasound lyden bedre jeg...

Dette går vel på innboforsikringen??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør det, og har topp/super forsikring i tillegg, men er forsiktig spent på hvor lite de vil prøve gi meg..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,077
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ouch ikke artig.
    Og en videre bekreftelse på at jeg ikke skal bryte min barndoms vane med og trekke støpsel på så mye som mulig når det begynner og romle.

Nå har jeg kanskje også tordenvær to ganger i uka i kun tre uker av året...
    OG antenne ledninger.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,125
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OG antenne ledninger.
    Har heldigvis alt det via fiber.
    Men mistenker jeg en skikkelig rusk så trekker jeg tp kabelen fra routeren oppe og svitsjen min selv om de kun går på strøm via strømplugger.

Men det er jo bare så mye man kan gjøre om det f.eks begynner og brake når man er ute på jobb etc

Kjipe saker, føler med deg.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,062
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult!

Til info har vi planer om å A/B teste Marantz 8801 mot Yamaha CX-A5100 hos @Hunsbedt mot slutten av måneden. Dette er noe jeg gleder meg stort til å gjennomføre.

For de som ikke følger min byggetråd, så har jeg unboxing og første lytteinntrykk av CX-A5100 her: http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ml#post2027888
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,382
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del hadde en Yamaha CX-A5100 vs Marantz AV-7702 vært interessant, de er jo litt mer like i pris. Leser om flere som oppgraderte til Marantz AV-7702 fra CX-A5000 på grunn av Atmos - og synes det var en oppgradering av hele lydbildet.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man ser utelukkende på prisforskjellen mellom Yamaha og Marantz, bør forskjellen også gjenspeiles i dens lydmessige ytelse. Sånn ut fra det regner jeg med at Marantz "slår" Yamaha. Markedet er konkurranseutsatt så jeg vil ta det for gitt at innmaten i Marantz er mer kompromissløs enn Yamaha. Eller sagt på en anne måte: Dette kan ikke bare være forskjeller i marginer mellom disse to som utgjør prisforskjellen.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,382
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Hvis man ser utelukkende på prisforskjellen mellom Yamaha og Marantz, bør forskjellen også gjenspeiles i dens lydmessige ytelse. Sånn ut fra det regner jeg med at Marantz "slår" Yamaha. Markedet er konkurranseutsatt så jeg vil ta det for gitt at innmaten i Marantz er mer kompromissløs enn Yamaha. Eller sagt på en anne måte: Dette kan ikke bare være forskjeller i marginer mellom disse to som utgjør prisforskjellen.
    Så du mener at Marantzen bør låte bedre siden den er dyrere?

hehe

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post

hehe
    Dette kan også ha påvirket de som testet på AVSforum, at man på forhånd har tenkt at Marantz må være bedre pga høyere pris noe som ikke alltid er tilfelle.

Jeg sier ikke at den ikke er det, men syns det høres litt for godt ut til å være sant i den testen det linkes til over her. Men alikevel vekker det nysgjerrigheten min til 8802 og jeg har allerede tenkt på om jeg skal bytte 5100 til 8802...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,382
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Dette kan også ha påvirket de som testet på AVSforum, at man på forhånd har tenkt at Marantz må være bedre pga høyere pris noe som ikke alltid er tilfelle.

Jeg sier ikke at den ikke er det, men syns det høres litt for godt ut til å være sant i den testen det linkes til over her. Men alikevel vekker det nysgjerrigheten min til 8802 og jeg har allerede tenkt på om jeg skal bytte 5100 til 8802...
    Enig i det - her kan placebon komme hardt inn.

Synes du skal oppgradere - så selger du 5100 til meg for 10k

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    685
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post

Du fikk med deg at det var en blindtest? Ingen fikk vite på forhånd hva de lyttet til, og likevel valgte alle det alternativet som viste seg å være Marantz.
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock Vis post

hehe
    hehe, ut fra et prishensyn, ja. Men hele motivasjonen med å kjøre en slik test er jo å teste dette og førstehånds opplevelse. Med tanke på at det er såpass med fokus både på Marantz og Yamaha her på forumet, så har jeg vært svært så nysgjerrig på hvordan de yter mot hverandre. Er det milevis mellom Yamaha- og Marantz-sounden, eller er det små nyanser?

*edit* Jeg jobber med å bygge en A/B test-boks slik at vi raskt kan bytte mellom receiverene. Det burde muliggjør blindtesting. Skal skal blogge om byggingen av denne på byggetråden min etterhvert.

22. Liker Torolan har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig bør Marantzen låte bedre enn Yamaha'en. Den koster tross alt 15.000kr mer. Hadde den ikke vært bedre så hadde det ikke vært noen grunn til å kjøpe den. Uansett er den for dyr for meg. Satser på en CX-A5100 i nær framtid. Jeg har dessuten for billige høyttalere til å utnytte så dyr elektronikk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,103
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har dessverre prisen gått vesentlig opp på Marantzene, slik at prisdifferansen er 19.000,- mellom CX-A5100 og 8802A. Jeg har vurdert sistnevnte som bytte for min CX-A5000, men nå er differansen lovlig stor.

25. Liker Gurba har likt denne posten
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere
    By pepo in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1071
    Siste melding: 05-01-2017, 20:56
  2. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  3. Yamaha aventage, hvilken?
    By Alexhighdef in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 21