Innkjøp av ny receiver. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Innkjøp av ny receiver. Tips?

Hei.

Har lenge vært ivrig leser på AVforum, og har endelig tatt steget å registrert meg.

Kjøpte meg nylig et nytt hjemmekino anlegg.

Høyttalerpakken er en Canton Movie 90.

Kjøpte også en Pioneer VSX 424K.
    Denne har det vært tull med fra starten av, og har endelig fått returnert den.

Står nå på bar bakke og skal lete etter ny receiver. Vil helst ikke ha Pioneer igjen.

Har funnet frem tre alternativer og lurer på om noen kyndige kunne hjelpe meg å avgjøre hva som er et bra kjøp i forhold til kvalitet, spesifikasjoner og pris.

1) HARMAN KARDON AVR161
    Receivere og forsterkere - HARMAN KARDON AVR161 A/V RECEIVER - expert

Denne får jeg kjøpt i min lokale Expert butikk. Vegg-i-vegg med jobben min. Det er jo et lite pluss i alle fall.

2) Onkyo TX-NR343
    https://www.dustinhome.no/product/50...-nr343---black

3) Onkyo TX-SR333
    https://www.komplett.no/onkyo-tx-sr333-receiver/847663

Kan også nevne at vi er ikke de mest kresne brukerne. Dette skal utelukkende brukes til kun tv, film og musikk i en stue i en borettslags leilighet.
    Har en stue pc som jeg vil koble til med optisk kabel og en bluray spiller som jeg vil koble til med coaxial kabel.
    TV dekoderen har også optisk utgang (men.. er ikke krise om jeg må bruke RCA her.. tenker da hvis Harman Kardonen er aktuell, da den kun har en optisk inngang).
    Kunne jo selvfølgelig også brukt HDMI inn i receiever, men av praktiske grunner (forskjellige brukere) er det ønskelig å ha HDMI rett i TV slik at man kan få lyd gjennom TV utenom receiveren og.

Ser at noen av disse har Bluetooth og andre ikke. Dette er ikke avgjørende, da jeg allerede har bluetooth mottaker utenom som kan kobles til.

Noen tips?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor vil du ikke koble bluray-spiller i receiver med HDMI?
    Bruker du stue-pc på TV'en?
    Har TV-dekoderen HDMI?
    Støtter TV'en ARC, dvs audio return channel? Hvis du er usikker så skriv hvilken TV du har, hele betegnelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Hvorfor vil du ikke koble bluray-spiller i receiver med HDMI?
    Bruker du stue-pc på TV'en?
    Har TV-dekoderen HDMI?
    Støtter TV'en ARC, dvs audio return channel? Hvis du er usikker så skriv hvilken TV du har, hele betegnelsen.
    Det gjøres slik fordi det er flere brukere her, og det ønsker at det skal være så enkelt som mulig.
    Det vil si at det er noen som ønsker å kunne se på TV eller bluray uten å måtte skru på forsterkeren. Kun av og på med tv og dekoder som vanlig. Derfor gjør jeg slik at alt er koblet til TV og forsterker via forskjellige kabler. Vet at dette egentlig ikke er noe problem, men velger å respektere det.

PC er koblet til TV ja.
    TV støtter ARC.
    Dekoder har HDMI.

Mulig det blir endring på kabling med tiden, men i første omgang blir det å gjøre det slik. Men det er ikke krise dersom forsterker kun har to digitale innganger. Kan bruke RCA på dekoder inntil videre.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så når andre bruker utstyret så er det snakk om å bruke bare lyden fra TV?

Kan du ikke bare koble alt med HDMI til TV'en og så ta lyden fra TV til receiver via ARC når du selv ønsker å bruke lyden fra den? Da får du lyd fra TV når receiver ar avslått og lyd fra anlegget når receiver står på. Du får ikke HD-lyden, bare core-lyden, men det er ikke sikkert at det er noe stort problem. Da må brukeren velge inngang på TV etter hva han/hun skal se på. Som du er inne på selv så hadde det vært like enkelt å koble alt til receiver og velge inngang på den framfor på TV, men jeg regner med at du vil ha det slik for husfredens skyld.

Hvis du kan gjøre som jeg skrev over så er denne, dog noe dyrere enn de du nevner, et brukbart valg. Og du har muligheter den dagen du vil koble på en mer vanlig måte etter dagen standarder.
    Yamaha RX-V777 Sort AV-Receiver - AV-Receiver - Hjemmekino

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet også at ARC kan by på en del problemer slik som at det ikke funker med lyd fra tvens smart funksjoner osv. Så en annen løsning vil også være å kjøre optisk kabel fra tv til reciver.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2015
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Vet også at ARC kan by på en del problemer slik som at det ikke funker med lyd fra tvens smart funksjoner osv. Så en annen løsning vil også være å kjøre optisk kabel fra tv til reciver.
    Det er en løsning ja. Ser at TV har optisk utgang :-)

Men. Hvilken av receiverne? Er på stramt budsjett så ser ikke for meg å gå opp noe i pris. Kjøpte meg nettopp en hund så må prioritere pengebruken litt annerledes nå.

Ser at Onkyo receiver er 100 w per kanal. Harman Kardon er 85 w. Høyttalerne mine har power handling på 100 w. Har dette noen merkbar betydning?
    Sist endret av Erikstep; 07-14-2015 kl 07:28 Begrunnelse: Wattspørsmål

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les denne. Den forklarer MYE om watt og feilbegreper rundt dette
    https://www.hifiklubben.no/hifimagas...pa_hoyttalere/

Herer også en reciver som burde sjekkes ut
    https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Tips til innkjøp av ny receiver ! ;)
    By Bækk1* in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 12-27-2013, 23:47
  2. Innkjøp av ny tv. TIPS?
    By BOLSTAD in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 01-28-2011, 18:39
  3. Innkjøp av ny tv. TIPS?
    By BOLSTAD in forum TV-apparater
    Svar: 0
    Siste melding: 01-28-2011, 18:39
  4. Innkjøp av høytalere og receiver
    By endless87 in forum Høyttalere
    Svar: 21
    Siste melding: 04-09-2009, 21:26
  5. Innkjøp av receiver og høytalere, tips?
    By EspONE in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 17
    Siste melding: 11-22-2006, 15:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •