Innkjøp av ny forsterker. Anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innkjøp av ny forsterker. Anbefalinger?

Har akkurat gått i innkjøp av to nye høyttalere av typen Klipsch RF-62 og det viser seg att den gamle forsterkeren ikke strekker helt til. Så driver å ser etter ny men er ganske blank på området så er ute etter en stereo forsterker som fungerer bra sammen med disse høyttalerne.

Soundgarden.no, hvor jeg kjøpte de anbefalte meg Hegel H80. Men blir frarådet av folk på andre forum som mener kombinasjonen mellom Klipsch og Hegel ikke er noe særlig.

Så hva bør jeg gå for?

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen grunn til å høre på andre hvis du tester det ut hos soundgarden å liker det du hører er jo bra, hvis ikke fører de andre merker som du også kan høre på som feks Primare, Marantz, Onkyo og Rotel.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at Hegel ikke anbefales sammen med Klipsch er at Hegel er frampå og derfor kan føles skarp sammen med horn. Parasound, Rotel, Electrocompaniet, Yamaha for å nevne noen kan fungere. Men du kan prøve å få testet Hegel H80 på høyttalerne dine. Det er ikke sikkert du synes det er skarpt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1 til Gurba

Jeg har aldri fått Hegel/klipsch-kombinasjonen til å falle i smak nettopp fordi det - i mine ører - blir for mye frempå. Nå skal det vel også påpekes at det også har mye å si på kringutstyret så vel som rommet - og ikke minst hva du liker selv; sistnevnte er langt viktigere enn hva forståsegpåere (meg selv inkludert) mener

Personlig har jeg aldri likt Rotel på Klipsch heller. Det er ikke direkte dårlig men jeg får bare ikke "rockefoten" for å si det sånn; det låter helt greit uten det engasjementet jeg vet Klipsch har i seg.

Titter du på brukten så er det jo fult mulig å få tak i f.eks. en Emotiva xpa2 for en pen pris eller f.eks. en Parasound a21 for en halvveis ok pris. Bare sørg for at du først får hørt forsterkeren før du kjøper så blir det nok bra for høytalerne er fantastiske
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Lignende tråder

1. Innkjøp av høyttalere og forsterker ?
    By kenneth87 in forum Høyttalere
    Svar: 12
    Siste melding: 10-01-2013, 22:54
  2. Svar: 25
    Siste melding: 04-05-2011, 19:48
  3. Innkjøp av ny forsterker - NAD
    By Humber in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 06-21-2009, 10:59
  4. Innkjøp av forsterker og høyttalere
    By Kenny Bones in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 7