Hegel P20 vs Primare pre32 vs min egen CX-A5000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel P20 vs Primare pre32 vs min egen CX-A5000

Heisann folkens
    Pr i dag så bruker jeg en Yamaha CX-A prosessor som pre også til musikk. Videre så har jeg Mcintosh 501 blokker som driver mine Monitor Audio PL300.
    Og dette er jeg egentlig veldig fornøyd med også til stereobruk , men så er det jo en del som mener at en ren stereo-pre vil gjøre en enda bedre jobb. Og det er jo ikke fritt for at jeg lurer på om det er noe i dette....?
    Jeg merket jo et betydelig løft når jeg gikk fra receiver til prosessor som pre , så at pre-delen har en del å si for lyden er jo helt på det rene.

Men hva skal man velge , og hvor høyt må man sikte for å få et realt løft , og ikke bare et steg til siden..?
    Stereo-pre'en må også ha mulighet for ht-bypass. Mcintosh sine egne pre'er synes jeg blir for dyre.

Har selv sett på et par alternativer , og det er Hegel p20 og Primare pre 32.
    Er det noen som har sammenlignet disse mot hverandre her ? Eller evt har andre alternativ som bør vurderes i ca samme prisklasse.
    Ønsker også helst at det er XLR inn og ut.

Noen innspill blant folket ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen tvil om att en ren stereo pre spesielt i de høyre prisklasser spiller med betydelig mindre forvrening. Jeg har ikke testet de du nevner, men jeg hørt hørt Hegel p20, og Primare pre30 og sp31 endel ganger. Så det kommer ann på om du ønsker å strippe ned lyden. minst farging av de jeg nevnte med Hegel som kan resultere i att Pl300 dine blir på grensen analytiske/lyttetretthet. Eller med litt mer farging/varme i Primare/parasound p5. Kanskje er kombinasjonen du har den rette synergien/matchingen for resten av ustyret når du er fornøyd i dag, for jeg regner med det var en grunn til att du har valgt yamaha og mcintosh fra starten.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    Det er ingen tvil om att en ren stereo pre spesielt i de høyre prisklasser spiller med betydelig mindre forvrening. Jeg har ikke testet de du nevner, men jeg hørt hørt Hegel p20, og Primare pre30 og sp31 endel ganger. Så det kommer ann på om du ønsker å strippe ned lyden. minst farging av de jeg nevnte med Hegel som kan resultere i att Pl300 dine blir på grensen analytiske/lyttetretthet. Eller med litt mer farging/varme i Primare/parasound p5. Kanskje er kombinasjonen du har den rette synergien/matchingen for resten av ustyret når du er fornøyd i dag, for jeg regner med det var en grunn til att du har valgt yamaha og mcintosh fra starten.
    Takker for innspill.
    Joda PL300 er nok ganske frempå i lyden , men samtidig så er det også utrolig åpent. Og siden jeg ikke er den som sitter å spiller AC-DC på 110 db , så passer det ganske bra for min del. Jeg har også et brukbart dempet rom , og det har selvsagt også en del å si.
    Ser at en del mener Hegel sin P20 er veldig mye for pengene , og med god oppløsning så er det ikke dermed sagt at det blir så skarpt heller.

Men det låter jo egentlig meget bra slik det gjør i dag også , men man er jo alltid nysgjerrig selvsagt.
    Ser den nye Marantz AV 8802 får veldig god omtale rundt om , så er blitt nysgjerrig på denne også nå oppi alt - det skal ikke være lett
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har spilt endel på PL300 med Bladelius og det spilte egentlig rimelig bra men lyttetrettheten kunne fort komme. Så jeg vil tro att forforsterkere/forsterkere med litt farging ikke skader som ala Mcintosh, Electrocompaniet og Parasound osv. Men smak og behag selvfølgelig.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda smak og behag spiller selvsagt en stor rolle. Og ikke minst rommet man spiller i.
    Jeg er heller ikke redd for å bruke litt forsiktig EQ her og der , og det kan finpusse lyden i riktig retning hvis det skullle være nødvendig.
    Vet er fyfy i manges øyne , men gjort med måte og med riktig og presist verktøy så kan det løse mye.

Lignende tråder

1. Primare I21 + Hegel HD-10?
    By Fjoddis in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 08-17-2011, 22:50
  2. Primare Spa 20/Hegel H4A på Xtz Divine.
    By GS-AAS in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 02-01-2011, 18:36
  3. Hegel eller Primare??
    By keksen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 03-26-2008, 23:25
  4. Hegel vs. Primare vs. Rotel ?
    By mikal-h in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 34
    Siste melding: 02-20-2007, 15:16
  5. Hegel P4+H4 vs Primare pre30+A32