Yamaha vs Pioneer (Rx-V777 7.2 vs vsx-924-k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha vs Pioneer (Rx-V777 7.2 vs vsx-924-k)

Må bytte ut forsterkeren da min gamle yamaha ikke støtter bildeformatene jeg skal kjøre gjennom.

Bestilte i utg. en yamaha rx-v777 demovare på komplett, men etter å ha sett og lest litt, fant jeg pioneer vsx-924-k som virker veldig lik, men er en tusenlapp billigere..
    hvilken av disse har best kvalitet? Og jeg klarer ikke helt å se hvem av de som er kraftigst, da de oppgir watt på forskjellige måter..

https://www.dustinhome.no/compare/sh...2%2B5010791918

Jeg kommer til å kjøre 5 kanals surround, kjøre 2 hdmi inn og klarer meg med 1 hdmi ut, selv om det kan være greit med 2. egentlig lurer jeg bare på hvilken av disse som har best kvalitet, mest utgangseffekt, og om forskjellen er så stor som prisen tilsier?! noen som vet hvilken av de som er nyest?

tilleggsspørsmål: har en basskasse som en kompis lagde (uten innebygd forsterker), fungerer det greit å kjøre ut fra bassutgangene fra den nye forsterkeren, og bruke den gamle som ren bassforsterker? eller blir det tull i og med at det egentlig ikke er en bassforsterker, men en gammel surroundforsterker? hvordan bør jeg sette opp?

ps: jeg veksler mellom å høre musikk stereo, eller se film surround, men bruker samme høytalere (front L-R) til musikk som til surround.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hva slags forsterker du brukte før, men det er lett å tenke at den kan bli for svak til å sparke skikkelig liv i en sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2015
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er den nok.. er en eldre yamaha rx v-365B. Er jo en surround forsterker som ikke er ment for basser nei, men hvis jeg brokobler (?!) fra 2 kanaler vil den da gi litt trøkk?! Eller er dagens utstyr så skjørt at slikt ikke går lenger? Altså, jeg krever ikke så mye av basseren før jeg får råd til å kjøpe egen forsterker til den, om det går så vil det bare være greit med litt ekstra bass når jeg ser filmer. Om det blir for mye for forsterkeren, så er det vel bare en sikring som ryker uansett?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kanalar frå ein gamal receiver er nok ikkje rare greiene til å få liv i ein sub, men lyd får du nok. Det er berre å prøva...

Yamaha og Pioneer er litt hipp som happ. Det kjem an på preferansane du har. Sjølv føretrekk eg Yamaha.

Lignende tråder

1. Ny Yamaha RX-V777 slår seg av i scener med mye lyd
    By Sparrk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 12-19-2014, 17:37
  2. Svar: 7
    Siste melding: 10-27-2013, 19:04
  3. Yamaha RX-A2020, Yamaha RX-A3020 eller Pioneer SC-LX76
    By Vateri in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 05-15-2013, 19:31
  4. Pioneer SC-LX73, Yamaha RX-V3067 vs Yamaha RX-V3900?
    By RamGuy in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 01-12-2011, 21:18
  5. Yamaha Rx-V450 Vs Pioneer VSX-D714-S og Pioneer VSX-D514-S
    By duffy89 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-03-2005, 23:22

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg