Ny receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 15 av 15

Tråd: Ny receiver

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny receiver

Hei.
    Jeg har en Onkyo tx sr608, og tror den synger på siste verset. Er derfor ute etter en ny en.
    Jeg tenkte å bruke litt mer penger enn forrige gang, sånn at jeg får en i toppsjiktet. Vet ikke hva som er best nå, og etter et google søk ble jeg ikke så mye klokere. Jeg har vært fornøyd med Onkyoen for jeg syns den har en litt varm lyd. Jeg er ute etter en receiver som støtter 4k og er mulig for å oppdatere til fremtidige formater. 5 høyttalere holder. Jeg bruker primært en pc som spiller av filmer og tv-serier i 1080 (mkv filer). I tillegg bruker jeg litt ps4 både til spill og Netflix. Er det noen som har noen anbefalinger?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også tenkt å bytte reciver senere i år, og for å være framtidsrettet vil jeg og han en som støtter 4k helt, da mener jeg hdmi 2.0 18gbps og htcp 2.2, og til nå er det vel ingen av merkene som støtter dette på nåværende modeller. Onkyo har hdmi 2.0 10.2gbps og htcp 2.2 men vil ha full støtte når jeg først kjøper noe så jeg slipper å oppgradere igjen i nær framtid eller slipper å ergre meg og en reciver som ikke støtter full båndbredde på den kommende 4k uhd blu-ray standarden....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale deg en Yamaha rx-a3040. Rå forsterker som er veldig brukervennlig på innstillinger osv ����

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer vel modell bytte på de fleste merker nå til sommeren. Og det kan bli spennende for det virker som at de modellene som kom med atmos støtte i fjor meget sannsynlig ikke vil få støtte for DTS:X og jeg tipper det er lydformatet vi vil se mest av framover.

Om man ikke trenger dedikerte tak kanaler så vil det mest sannsynlig komme noen veldig heftige tilbud på modellene som er ute nå, spesielt med tanke på at de sannsynligvis blir akterutseilt med manglende støtte for det kommende DTS formatet, vi venter dog enda på DTS sin kunngjøring så det er mye spekulasjoner.
    Uansett om man vil så er det vår månedene man bør handle receiver har selv kjøpt to topp modeller på vei ut ved denne tiden med 40%-50% avslag minst fra lansering prisen.

Angående HDMI 2.0 støtte så er det vel yamaha 3040 som etter hva jeg kan se som står sterkest der og er uten tvil veldig kapabel receiver hadde jeg verdt I markedet hadde den verdt på toppen av en ganske kort liste.

Og med mindre man vil gå for 10+ høyttalere er ikke atmos eller DTS formatet som kommer spesielt viktig, de skal begge defaulte til et 7.1 HD spor om receiver ikke støtter objekt lyd.
    Sist endret av TorTorden; 03-17-2015 kl 02:09
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

5. Liker tOOmyH har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge denne siden Yamaha AVENTAGE RX-A3040 9.2-channel home theater receiver with Wi-Fi® and Apple AirPlay® at Crutchfield.com så har ikke denne reciveren støtte for htcp 2.2 og da vil den ikke fungere med den kommende UHD Blu-ray spilleren siden den skal bruke denne kopibeskyttelsen.

Yamaha AVENTAGE RX-A3040 9.2-channel home theater receiver with Wi-Fi® and Apple AirPlay® at Crutchfield.com

General Features:

• 4K/60p and 3D video pass-through
      • This receiver is not HDCP 2.2-compliant and will not support copy-protected 4K video content.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har mulighet så vent litt til forskjellige ting faller på plass. Det er ikke alt som er klart ennå, men i løpet av våren bør vi vite mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for nyttige svar. Tror dere man fortsatt burde vente om man kun bruker 5 høyttalere og ikke har behov for å utvide med 100 høyttalere til? Jeg blir heller ikke å bruke bluray, men kun se på filmer fra en pc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rundt 10-13k så kommer man langt hos de fleste levrandører ang topprecivere. Bare vit at lydsignaturen du er vant med ikke nødvendigvis følger etter om du bytter merke da.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Onkyo TX-NR1030 for litt siden....ett beist med det meste ein trenger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter 1030 kjøpt selv detmye for penga men vil ha annen lyd en onkyo hatt det tidligere.yamaha er mer dempet i diskant og mere energisk i spillestil.morsom til film men kanskje i overkant på musikk er min erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry rotet sammen leste bare 1030 tenkte ikke over det sto onkyo.my bad står allikevel inne for resten jeg skrev.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Onkyo TX-NR1030 skal støtte HTCP 2.2

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo har også nylig gått fra audyssey til "egen" utviklet (les, Pioneer Mcacc) rom korreksjon som det beste folk kan si om er at den ikke gjør noe i det hele tatt for utenom og sette avstand og kanal trim (channel volum) så denne generasjonen av Onkyo vil heller ikke høres ut som foregående generasjoner den heller, og mange av kundene flommer over til Yamaha, eller Denon/Marantz.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa det har du rett i og det er litt merkelig det derre at dei gikk bort fra audysseyen.Hadde jo det på min forrige Onkyo (som tok kveld).Men for min del som på langt nær har så "trent" øre som mange her inne på Forumet har jeg heller ikke savnet det.Yamaha var det jeg egentlig skulle ha denne gang men fikk så sykt god pris på Onkyen at jeg bare måtte slå til.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig ikke så merkelig at de har gjort det sånn finansielt sett.
    Audyssey er jo en lisensiert teknologi som koster de penger og benytte, onkyo nå har kjøpt 51% av pioneer som har egenutviklet sin MCACC.

Personlig fikk jeg en overraskende positiv opplevelse av bytte top end pioneer med en Denon og audyssey multieq32
    Denon AVR-4520 CI

Lignende tråder

1. Bare receiver eller billigere receiver + effektforsterker?
    By FredrikTøns in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 14
    Siste melding: 02-18-2012, 21:52
  2. Svar: 2
    Siste melding: 07-15-2010, 15:21
  3. billig receiver + effekt ELLER kraftig receiver
    By eiiv in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 02-12-2009, 14:14
  4. Svar: 13
    Siste melding: 10-14-2005, 10:29
  5. Svar: 11