Denon 3808 - mer effekt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3808 - mer effekt ?

Jeg har en resiver som jeg er forholdsvis fornøyd med, fungerer greit både på film og musikk. Men jeg synes det er noe som mangler, litt dybde om man kan kalle det det. Det første jeg tenker var å bytte til en litt nyere resicer, men blir det bedre ? Alternativt var å putte på en effektforsterker som tar seg av frontene. Men alt dette koster jo skjorta :/ så spørsmålet er litt hva anbefaler dere som kanskje har gått denne veien tidligere?

Oppsettet mitt er altså Denon 3808, Monitor audio rs6 fronter med tilhørende senter, dali 1000 bakhøytallere. Musikk streames stort sett via logitech duet. Film sees både via netflix og panasonic bd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hat eksperimentert litt med å bruke en Nad c372 som effektforsterker på min Denon AVR 1907. Jeg synes det spiller veldig bra. Fikk mer trykk og kontroll i bassområdet både på musikk og film.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linsti Vis post
    Jeg har en resiver som jeg er forholdsvis fornøyd med, fungerer greit både på film og musikk. Men jeg synes det er noe som mangler, litt dybde om man kan kalle det det. Det første jeg tenker var å bytte til en litt nyere resicer, men blir det bedre ? Alternativt var å putte på en effektforsterker som tar seg av frontene. Men alt dette koster jo skjorta :/ så spørsmålet er litt hva anbefaler dere som kanskje har gått denne veien tidligere?

Oppsettet mitt er altså Denon 3808, Monitor audio rs6 fronter med tilhørende senter, dali 1000 bakhøytallere. Musikk streames stort sett via logitech duet. Film sees både via netflix og panasonic bd spiller.
    Med såpass lettdrevne høyttalere som MA RS6 , så er det ikke så mye og hente med et effekttrinn egentlig - har hatt disse selv.
    Den er jo noe tilårskommen den receiveren din , så jeg tror jeg hadde oppgradert den i første omgang. F.eks en Denon x4100 , da får du mye bedre RK , og det kan være en del og hente på det.
    Du skriver ikke noe om du har sub - har du ikke det , så er jo det absolutt noe å vurdere.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Med såpass lettdrevne høyttalere som MA RS6 , så er det ikke så mye og hente med et effekttrinn egentlig - har hatt disse selv.
    Den er jo noe tilårskommen den receiveren din , så jeg tror jeg hadde oppgradert den i første omgang. F.eks en Denon x4100 , da får du mye bedre RK , og det kan være en del og hente på det.
    Du skriver ikke noe om du har sub - har du ikke det , så er jo det absolutt noe å vurdere.
    Glemte subben, har en xtz 12". Det var avgjørende ved valget av høyttalerne at de skulle være lettdrevne slik at jeg ikke trengte ekstra elektronikk. Men er det mer å hente i å bytte ut 3808? er ikke forsterkerkraften nokså lik på tilsvarende recivere som er nyere?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte subben, har en xtz 12". Det var avgjørende ved valget av høyttalerne at de skulle være lettdrevne slik at jeg ikke trengte ekstra elektronikk. Men er det mer å hente i å bytte ut 3808? er ikke forsterkerkraften nokså lik på tilsvarende recivere som er nyere?
    Ok.
    Ja det vil nok være en del og hente på en ny receiver vil jeg tro. Det har skjedd ganske mye på den fronten i senere år.
    Kanskje ikke all verden på ren kraft , men vi har jo fått mange nye funksjoner , bedre romkorreksjon , og jevnt over så låter dem nok en del bedre. Det vil du jo dra nytte av også på lavt volum.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

6. Takk linsti takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en resiver som jeg er forholdsvis fornøyd med, fungerer greit både på film og musikk. Men jeg synes det er noe som mangler, litt dybde om man kan kalle det det. Det første jeg tenker var å bytte til en litt nyere resicer, men blir det bedre ?.
    Hei. Kan du utdype litt om hva du mener med "dybde"? Hvis du mener dybde i lydbildet er min erfaring at de to tingene som har størst betydning er plassering av høyttalerene lengre vekk fra bakvegg og bytte av høyttalere. Det første punktet er gratis hvis du har plass.

8. Takk linsti takket for denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols Vis post
    Hei. Kan du utdype litt om hva du mener med "dybde"? Hvis du mener dybde i lydbildet er min erfaring at de to tingene som har størst betydning er plassering av høyttalerene lengre vekk fra bakvegg og bytte av høyttalere. Det første punktet er gratis hvis du har plass.
    Det er lydbildet jeg mener. Dessverre har jeg ikke mulighet til å flytte høyttalerne lengere fra vegg, og et bytte er helt uaktuelt. Mulig at jeg kan ha noe å hente med å bytte ut resiver slik Torolan over foreslår. Kan det være at Denon ikke er rette for høyttalerne mine?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til størrelse på lydbildet skapt av forskjellige forsterkere opplever jeg at det er forskjeller, men sammenlignet med de to punktene jeg nevnte er det bare nyanseforskjeller. Romkorreksjonen i en ny Denon receiver kan være mer utslagsgivende for størrelse på lydbildet enn selve forsterkerdelen.

Ellers er diffusion mtp lydbildet noe å lese seg opp på.

11. Takk linsti takket for denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at bytte av resiver er løsningen, men er Denon x4100 det som er gjeldende for tiden?
    Ser at den har features som er spennende som blant annet spotify, men så har andre resivere vært "testvinnere" de siste årene.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at bytte av resiver er løsningen, men er Denon x4100 det som er gjeldende for tiden?
    Ser at den har features som er spennende som blant annet spotify, men så har andre resivere vært "testvinnere" de siste årene.
    Den er slett ikke dum den nei. Ellers så er jo Yamaha et veldig trygt valg.
    Men Denon sin auto RK er nok kanskje et hakk bedre , mens Yamaha har bedre muligheter for manuelle justeringer , men da bør man helst ha måleutstyr i tillegg.

Lignende tråder

1. Denon AVR-3808
    By ThomasV in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 11-18-2014, 00:10
  2. Denon 3808 og lyd fra wii
    By Seppola in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 06-04-2009, 22:58
  3. Denon 3808 VS Denon AVC-A11XV
    By teigas in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0