Emotiva vs embla?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Emotiva vs embla?

Har i dag emotiva xpa5 som jeg kjører på senter og fronter. Dvs to utganger på emotiva pr front som er 683. Og oppgraderingssyken er jo aldri langt unna...

Hvordan vil embla coenia spille på 683 sammenlignet med emotiva?
    Emblaene er på 300 hver seg og den tredje er på 150. 150w burde jo holde til senter so. Er htm 61? Den får i dag 200 fra xpa 5 og såpass virker det som om den trenger.

Har kjøper på emotiva ann så jeg "taper" i ingenting på å prøve embla.

Hva tror folket? Blir det bedre eller dårligere?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som kjøpte de 3 på finn? Embla er vel klasse D og Emotiva klasse AB så de vil ikke låte helt likt. D er mer nøytral i lyden og oppfattes ofte som slankere i bassen enn AB som ofte er litt fetere i bassen. Når det er sagt så er høyttalerne dine nede i 3.5ohm og klasse D liker ikke det så veldig godt. De trives best over 4ohm. Det finnes unntak av nyere dato, men Embla vet jeg ikke hvordan takler det. Leste i en annen tråd en som prøvde Rotel RB-1572 på 2x250w klasse D på disse og det fungerte ikke. Han byttet til Rotel RB-1582 på 2x200w klasse AB og ble veldig fornøyd.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjøpt noe enda nei men det er de jeg har sett på. Kansje de blir for svake for 683... Hadde midgard 6.1 en tid og det fungerte vanvittig bra men så er jo de dobbelt så kraftige og da. Jeg har faktisk hatt rb1572 innom på prøve men den slo seg av når den virkelig måtte levere og den er jo faktisk på 2x250. Kansje greit å la være så jeg ikke plutselig sitter med noe som ikke drar de skikkelig. Sjeldent jeg spiller avsindig høyt men det kan være greit å ha kreftene tilgjengelige
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke noe med effekten å gjøre, men den lave impedansen. Jeg har selv hatt RMB-1572 og den spilte rått, men mine høyttalere går ikke så dypt i ohm som dine.

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så embla vil kansje ikke takle det noe bedre? Midgard 6.1 hadde aldri noe problem med dette men det er kansje forskjell på hvordan de og rotel sine D amper er?

jeg må ikke på død og liv bytte heller, jeg syns det låter veldig bra med emotiva. Men det var nå en gang denne oppgraderingssyken da...og trangen til å prøve noe nytt

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv hatt flere Embla monoblokker i mitt oppsett. 150w,300w og 600w. Disse ble brukt sammen med B&W 604,803N og 802N.
    Min oppfatning er at Embla spiller detaljert og fint i toppen men kan bli litt slanke i bassen. Dette avhenger såklart hvilken musikk du hører på. Jeg syns at på rock & metal spilte det bra. Hvis jeg hadde hatt valget mellom Emotiva og Embla hadde jeg valgt Embla igjen. Testet Emotiva Xpa-2 og et par monoblokker for noen år siden. Det sto ikke til forventningene.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har pioneer sc.lx87 receiver og pioneer er jo ganske lyse i toppen så kansje det ikke blir altfor god match med embla? Emotivaen tilfører jo også en del i bassen så når jeg har vent meg til det så blir embla kansje for slanke også?
    'Når jeg hadde midgard så hadde jeg en yamaha receiver og det spilte veldig bra sammen. Men så er jo yamahaen mørkere i toppen enn pioneer er. Men uansett blir det ikke noe av hvis ikke selger går ned en del i pris.

Lignende tråder

1. Embla 2.1 og embla audio pre four
    By sicpa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-15-2011, 16:30
  2. Til dere som har Emotiva, har hatt Emotiva..
    By Retep in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 16
    Siste melding: 04-25-2011, 14:03
  3. embla eller emotiva på rf83?
    By avr645 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 06-02-2010, 12:27
  4. Svar: 3
    Siste melding: 04-24-2010, 10:22
  5. Embla hos eltek forskjellige fra de på embla hjemmeside.
    By 8-Ball in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-2005, 21:24

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •