Oppgradere fra Yamaha RX-1200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere fra Yamaha RX-1200

Har en reciver fra tidlig 2000 tallet som heter Yamaha RX-1200 Yamaha RX-V1200 review - CNET. Den kostet vell 10-12k på den tiden.

Hvor mye må jeg ut med i dag for å oppgradere? Vil denne være en oppgradering? Pioneer VSX-924 K EISA VINNER! Inkl WiFi adapter - Surround

Bruker den bare med et 2.1 system fra XTZ.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å komme med noen direkte anbefaling, så ville jeg sagt at det kanskje ville vært lurere å se på en stereoforsterker dersom du kun skal bruke 2.1. Med den du linker til betaler du noen kroner for de ekstra kanalene, det er kanskje bedre å bruke de pengene på bedre lydkvalitet fra de kanalene du bruker.

Sa jeg ikke skulle komme med anbefaling, og det er det heller ikke, men dette kunne kanskje vært en kandidat... Harman/Kardon HK 3770 USB/ DLNA/ Bluetooth - Surround
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Uten å komme med noen direkte anbefaling, så ville jeg sagt at det kanskje ville vært lurere å se på en stereoforsterker dersom du kun skal bruke 2.1. Med den du linker til betaler du noen kroner for de ekstra kanalene, det er kanskje bedre å bruke de pengene på bedre lydkvalitet fra de kanalene du bruker.

Sa jeg ikke skulle komme med anbefaling, og det er det heller ikke, men dette kunne kanskje vært en kandidat... Harman/Kardon HK 3770 USB/ DLNA/ Bluetooth - Surround
    Okay, men tror du den vil være en oppgradering? Den surround recieveren jeg har i dag kostet jo 10.000 i 2003, så vil en stereo forsterker til 5000 i dag gi bedre lyd?

Tenkte å ned på soundgarden å kjøpe den senere i dag visst det.
    Sist endret av ¨satyrion; 03-04-2015 kl 10:00

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ¨satyrion Vis post
    Okay, men tror du den vil være en oppgradering? Den surround recieveren jeg har i dag kostet jo 10.000 i 2003, så vil en stereo forsterker til 5000 i dag gi bedre lyd?

Tenkte å ned på soundgarden å kjøpe den senere i dag visst det.
    Det tror jeg du kan regne med ja
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Du sier ikke hva du skal bruke den til - kino med 2.1 høyttaleroppsett? Skal ikke komme med annen anbefaling enn at du bør ta en laaaaang prat med Soundgarden og baserer valget på det. Marantz er jo favoritten min og anbefales, men det er dine ører og valg som gjelder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vessel56 Vis post
    Hei
    Du sier ikke hva du skal bruke den til - kino med 2.1 høyttaleroppsett? Skal ikke komme med annen anbefaling enn at du bør ta en laaaaang prat med Soundgarden og baserer valget på det. Marantz er jo favoritten min og anbefales, men det er dine ører og valg som gjelder.
    Skal brukes til musikk, kobles til PC så lurt om den har en grei DAC innebygget.

Edit: Hva med å bruke 3000-4000 på å kjøpe en dedikert DAC å bare bruke den gamle recieveren?
    Sist endret av ¨satyrion; 03-04-2015 kl 11:12

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Ingen dum ide med DAC og fortsatt bruke reciever som forsterker - her er noen DAC'r i den prisklassen du antyder, både NAD og Cambridge er brukandes, men Marantze'n nederst er vel den som vil gi deg mest glede om lommeboka tillater det
    https://www.hifiklubben.no/stereo/da...-da-konverter/
    https://www.hifiklubben.no/stereo/da...-da-konverter/
    Arcam irDAC D/A-konverter - Sort - D/A-konverter - Stereo

Hvis lommeboka er full nok så er dette en "dream machine":
    Marantz HD-DAC1 DAC Hodetelefonforsterker - Sort

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer litt an på hvordan du gjør overføringen fra pc.
    Bruker du optisk fra PC , så er det ingen vits me dekstern dac i denne prisklassen , når forsterkeren allerede har optisk inngang.

Ønsker du å bruke usb , så er jo en ekstern dac veien å gå ja.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Svar: 6
    Siste melding: 01-12-2013, 01:12
  2. Svar: 14
    Siste melding: 02-03-2012, 14:51
  3. Oppgradere frå Yamaha rx-v 440 til NAD t747 - kva kan eg forvente?
    By vegardrotevatn in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 06-20-2011, 23:28
  4. Yamaha RXV767 - oppgradere?
    By Espen000 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 12-30-2010, 20:26
  5. Yamaha DPX-1200 med 720p DarkChip3
    By robertaas in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 11-09-2004, 15:42

Stikkord for denne tråden