Oppgradering av forsterkeri, trenger noen kloke hoder.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Oppgradering av forsterkeri, trenger noen kloke hoder.

Hei, som lyn fra klar himmel meldte oppgraderings spøkelset sin ankomst i kino'n.
    Er interessert i å hente ut mest mulig av høyttalerene mine.
    Pr idag har jeg klipsch RF-63, RC-64 og dobbelt sett med RS-52.
    Dette blir drevet av en HK avr-460, en Rotel RB-1080 og en Rotel RB-985mk2.
    Bra med krefter, men føler det er mer å hente på lavt volum og ikke minst på lydkvaliteten.

Har lest opp og ned å klarer ikke bestemme meg for hva som er rett vei videre.
    Det jeg vurderer nå er en Parasound a21 til front, en a23 til senter og en yamaha rx-a30xx til forforsterker og strøm til side og bak HT.
    Vil handle brukt, receiver/prosessor ønsker jeg ikke å bruke så mye på nå, da jeg venter spent på DTS-X og utfalle av alt rundt dette.

Budsjett maks 25000,- pr dags dato.

forslag/løsninger/erfaringer tas imot med takk

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmålet er vell om det er noen vits med bedre forsterkere på de høyttalerne, bytte av høyttalere vil gi mye mer. Men du kan jo prøve med å teste en bra surround forforsterker.

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    spørsmålet er vell om det er noen vits med bedre forsterkere på de høyttalerne, bytte av høyttalere vil gi mye mer. Men du kan jo prøve med å teste en bra surround forforsterker.
    spørsmålet er som skrevet over, vet det er mye å hente på oppgradering. Jeg er interessert i å finne best mulig oppgradering innenfor gitt budsjett. Er ikke interessert i å bytte ut høyttalerene da de har ønsket karakteristikk og lydsignatur.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil anbefale Yamaha til Klipsch og kjenner mange som har dette oppsettet. Yamaha er ikke alt for skarp og det er bra mot en hornladet HT som Klipsch. Klipsch er jo også tidvis litt "hot" i 2-6kHz-området, og med Yamaha er det bare å gå inn å endre med en PEQ.

(Men nå er jeg nesten mister Yamaha her på forumet skulle man tro.)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Jeg vil anbefale Yamaha til Klipsch og kjenner mange som har dette oppsettet. Yamaha er ikke alt for skarp og det er bra mot en hornladet HT som Klipsch. Klipsch er jo også tidvis litt "hot" i 2-6kHz-området, og med Yamaha er det bare å gå inn å endre med en PEQ.

(Men nå er jeg nesten mister Yamaha her på forumet skulle man tro.)
    Høres bra ut dette, men er det noen forskjell mellom rx-a 10xx, 20xx og 30xx når man bruker effektforsterkere? 90% av tida er blu-ray materialet som blir spilt av.
    bryr meg ikke om masse ekstra funksjoner. Rom korr, og lyd er det som står i fokus.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse modellene har økende funksjonalitet og kvalitet når man beveger seg oppover i størrelse, også når man bruker pre-out. Den minste RX-A10xx har f.eks. bare én DSP, som medfører f.eks. at man har færre funksjoner i romkorrigering (ingen 3D justering), og at man ikke har PEQ på sub-linjen. DACen er også ulik på disse tre modellene, hvor 30xx har den beste, slik at man skal forvente at lydkvaliteten er bedre på de større modellene enn de mindre.

Selv har jeg 1020 er og er fornøyd med denne. Det eneste jeg savner er at jeg ikke har PEQ på subben.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste melding: 05-31-2014, 16:45
  2. Svar: 3
    Siste melding: 11-21-2013, 10:56
  3. Svar: 40
    Siste melding: 06-11-2012, 18:57
  4. Svar: 8
    Siste melding: 10-01-2010, 01:55
  5. Deffekt Humac 5350. Noen kloke hoder?
    By arntos in forum Satellitt
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2006, 10:20

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •