Lyd fra tv til Denon 3800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra tv til Denon 3800

Hei, jeg har koblet til min nye tv til resiver og får lyd fra vanlig tv. Men opplever å ikke få lyd til resiver når jeg benytter smart tv funksjonene.

Er tilkoblet slik:

1. hdmi kabel rett opp i TV for bilde
    2. digital kabel via resiveren for lyd
    3. hdmi kabel videre til tv
    (Dette fungerer helt greit, familien er ikke avhenging av å kunne koble resiver for å se tv.)

Er det noen som har en ide om hvordan jeg må koble opp for å få lyd fra resiver når jeg ser på smart TV?

Tenker på å koble til en digital kabel, men ønsker å unngå unødvenig mye kabel bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste alternativet er å kjører alt inn på reciver, og så kjøre 1 HDMI til tv for bilde. Sjekk om reciver og tv har ARC(Audio Return Channel) Tvn har som regel dette på HDMI2 eller 3, det må også stå ARC på monitor ut på reciveren... Ellers så funker Optisk fra tv også fint, bare husk å sette reciver på rett input select slik at den detecterer optisk signalet på samme inngang som man bruker til tv

Kan også kjøres slik som du har koblet, og kun bruke reciver som lydkilde uten bilde- med å koble alle HDMI i tv, og en oiptisk kabel ned til reciver for lyd, men dette er litt tungvint løsning(for de aller fleste)
    Enkelte tv apparater må også justeres på den optiske lydutgangen for å fungere på f.eks smartfunksjoner... Dette avhenger av tv.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tvn har ARC på hdmi2, denne er allerede koblet til Tv inngangen på resiver, men får ikke lyd ut av resiveren. Kan ikke finne at det er ARC på denon 3808 som jeg har, så det er vel der problemet er. Antar at en digital kabel er løsningen..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC kan kun brukes på reciverens utgang-altså "monitor out"(derfor det er bedre å kjøre ALT i reciver istedenfor tv)Men mulig at den er for gammel til å ha dette?
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du husket å aktivere arc på rec og tv?

(Arc funksjonen har forsåvidt mange andre ord på seg.
    Anynet+,CEC, easylink, device link.....)

Og ja en ting til min nye tv trengte 4 timer på å finne rec før de koblet seg sammen. Der var feilen min det funket jo ikke, prøvde i flere dager til jeg tilslutt ga opp å lot det bare stå på plutselig kom lyden gitt..
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke noen steder å aktivere dette på, Panasonic så står det at hdmi2 har arc funksjon kan ikke finne noen sted i menyene at man kan aktivere/deaktivere denne. Eller så har jeg letet gjennom Denon brukermanual og menyer, men har da letet etter arc. Skjønner at det ikke nødvendigvis ikke kalles det hos alle. Merkelig at en slik funksjon må aktiveres..Har ikke funnet noe på utgangene som kan aktiveres så langt uansett navn. Men tar en runde til.

Mulig at jeg blir nødt til å kjøre alt via resiveren, også tvn for at dette skal fungere automatisk. Skal teste det også.

Lignende tråder

1. Denon DVD 3800 BD/2500 BT
    By stenvik in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 191
    Siste melding: 11-29-2010, 18:49
  2. Prisantydning på Denon AVC 3800
    By Torgman in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 3
    Siste melding: 01-14-2010, 17:24
  3. Denon`s flaggskip AVC 3800 Surround Amp
    By johngh in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4