Ny reciever i mellomklassen (5000-7000kr) - Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever i mellomklassen (5000-7000kr) - Tips?

Hei.

Håper ikke dette blir enda en overflødig spørsmålstråd, men med så mange kloke hoder her inne er det veldig attraktivt å kanskje kunne få noen råd konkrete til min situasjon.

Jeg har hatt en Pioneer VSX-920, oppgraderte nylig til VSX-1124 som jeg importerte fra USA.
    Men denne har en defekt. Lyden kan av og til forsvinne fra enkelte kanaler eller hvertfall bli dempet.
    Da hjelper det å dunke litt forsiktig i siden av forsterkeren, så det er tydeligvis en produksjonsfeil. Skjedde bare et par uker etter jeg fikk den.

Og siden jeg kjøpte den i USA vil det koste meg omtrent like mye å sende den tilbake til garantibehandling som å kjøpe ny.

Derfor lurer jeg på følgende:

Jeg har undret på om jeg skal kjøpe Pioneer SC-1224. Denne koster 6800kr, og virker som et godt valg til prisen.
    Spørsmålet er om det er mulig å få en bedre forsterker til denne prisen eller ned mot 5000kr?

Tenkte også på å levere inn den jeg har nå, men dette blir kanskje dyrt?
    Noen som har opplevd lignende problemer og som kanskje vet hva som kan være galt? Tenkte å skru den opp uansett og se om jeg kan se en dårlig lodding eller noe. Det er tydeligvis bare dårlig kontakt en plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo tenkes at du får reparert den på et serviceverksted her i Norge selv om den er kjøpt over dammen...? Ellers så kan du jo ta en titt på denne: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Kan jo tenkes at du får reparert den på et serviceverksted her i Norge selv om den er kjøpt over dammen...? Ellers så kan du jo ta en titt på denne: https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/
    Jeg kontaktet Amazon som jeg kjøpte den fra bare for å se om det ville ha noe for seg.
    Og fy flate for en service jeg fikk! To timer etter at jeg sendte en epost hadde de allerede sendt meg en splitter ny reciever helt gratis, inkl priority shipping. Frakten også gratis. Så ba de meg om å sende den gamle tilbake og at de skulle dekke frakten for å sende den tilbake også. 05.02.2015 får jeg den nye og sender tilbake den gamle. Alt gratis!

Helt utrolig service må jeg si!

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget imponerende ja
    Det kaller man service !!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hakk bedre enn Elkjøp, kan man si...

https://www.facebook.com/elkjop/posts/888966894458855

Lignende tråder

1. Beste reciever i mellomklassen?
    By stigln in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 09-05-2012, 14:52
  2. Ny Tv 5000-7000kr.
    By mortenminstemann in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 03-24-2010, 00:38
  3. SUB 5000-7000kr
    By Dali lektor in forum Høyttalere