Erfaringer med Rotel RA12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Rotel RA12

Er det noen som har erfaring med denne forsterkeren? eventuelt hvilke høytalere har dere drevet med den?
    Jeg vurderer den til å drive et par Bowers & Wilkins cm8s2.
    Av en eller eller annen grunn er jeg litt redd for Primare i22dac. Tror den spiller for lyst for meg. Noen med erfaringer på det området mp gjerne spytte inn.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel og Primare låter ikke så ulikt og på dine høyttalere kan du fint velge Primare, men før du gjør det skal du selvfølgelig låne den med hjem for test. Hegel blir også ofte brukt på B&W med bra resultat, så du kan ta en lytt på H80 også før du bestemmer deg.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test med bl.a Primare og en større Rotel her. Vill evalt Primare av de du nevner.

https://www.hifiklubben.se/globalass...sik_201401.pdf

Tror dog at begge de forsterkerne vil slite med å vekke B&W skikkelig til liv. De krever gjerne en strømsterk forsterker. Hvis brukt er aktuelt, se deg om etter en Bladelius Thor II. Den vil meget sannsynlig fungere strålende på B&W. Jeg solgte nettopp en til 9000,- så de ligger i samme prisleie.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD Vis post
    Test med bl.a Primare og en større Rotel her. Vill evalt Primare av de du nevner.

https://www.hifiklubben.se/globalass...sik_201401.pdf

Tror dog at begge de forsterkerne vil slite med å vekke B&W skikkelig til liv. De krever gjerne en strømsterk forsterker. Hvis brukt er aktuelt, se deg om etter en Bladelius Thor II. Den vil meget sannsynlig fungere strålende på B&W. Jeg solgte nettopp en til 9000,- så de ligger i samme prisleie.
    Bladelius finner jeg ikke noe sted brukt, men den kan da ikke være nødvendig heller dog er jeg sikker på at lyden med den blir nok optimal. Tror nok hegel h80, primare i22dac ogflere i den klassen vil være bra nok i massevis. Men jeg trenger varm lyd. Klarer ikke kald, skjærende lyd. Det er det værste jeg vet
    jeg får se om jeg kan få prøvd noen forskjellige.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Khallgrimsen Vis post
    Bladelius finner jeg ikke noe sted brukt, men den kan da ikke være nødvendig heller dog er jeg sikker på at lyden med den blir nok optimal. Tror nok hegel h80, primare i22dac ogflere i den klassen vil være bra nok i massevis. Men jeg trenger varm lyd. Klarer ikke kald, skjærende lyd. Det er det værste jeg vet
    jeg får se om jeg kan få prøvd noen forskjellige.
    hvorfor solgte du ikke til meg forresten??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    Rotel og Primare låter ikke så ulikt og på dine høyttalere kan du fint velge Primare, men før du gjør det skal du selvfølgelig låne den med hjem for test. Hegel blir også ofte brukt på B&W med bra resultat, så du kan ta en lytt på H80 også før du bestemmer deg.
    Skulle ønske jeg kunne tatt med de hjem på lån, men sånt driver ikke soundgarden med. Det var det de sa når jeg spurte.. Elendig service der!< Her driver vi ikke utlån> var det jeg fikk i beskjed. De sa jeg kunne høre i butikken på noen lignende høytalere...håløst forslag mener nå jeg. Hifi klubben har lånt meg massevis av utstyr for prøving uten spørsmål, de gjør det med glede de, nesten fantastisk service der i forhold.

Hifi klubben har egentlig kun Cambridge Audio 851a som kan måle seg med primare, hegel osv. Problemet med den er at den ikke har dac så blir en del dyrere,av den grunn med kjøp av ekstern dac i tillegg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var rart har selv lånt av soundgarden flere ganger uten problem. Har du hørt høyttaleren din med forsterker du liker lyden på? Har du hørt dem med Denon pma 1520/2020 feks. Du skulle event prøvd Abrahamsen 2.0 up på de , men dac blir det da værre med.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buggs Vis post
    Det var rart har selv lånt av soundgarden flere ganger uten problem. Har du hørt høyttaleren din med forsterker du liker lyden på? Har du hørt dem med Denon pma 1520/2020 feks. Du skulle event prøvd Abrahamsen 2.0 up på de , men dac blir det da værre med.

Jeg har ikke disse høytalerne idag. De er store kandidater for kjøp. har kun hørt de med nad på hifiklubben som kun var ok.
    Soundgarden i tønsberg var så vriene ihvertfall. Helt håpløse! Finnes ikke angrefrist der heller!

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ett veldig godt råd, hør de med Denon pma 1520/2020 event Arcam, liker du lyden med de så har du ett bra utgangspunkt, synes du ikke det spiller bra kjøper du annen høyttaler med annen lydsignatur.

Lignende tråder

1. Vurderer oppgradering til Rotel RSP1572/RMB1575 - erfaringer?
    By Ingeniør'n in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 10-19-2012, 19:06
  2. Rotel 1070 + klipsch = ? Erfaringer?
    By nataz in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 11-01-2010, 01:25
  3. Rotel effekt til B&W eller tips/erfaringer?
    By Asfalt in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 88
    Siste melding: 08-01-2009, 17:25
  4. Svar: 2
    Siste melding: 10-24-2008, 18:56
  5. Rotel RB-870BX, erfaringer?
    By jakv in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 02-17-2007, 00:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder