El støy som kom plutselig

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

El støy som kom plutselig

Hei.
    Har fått ett problem med mitt anlegg som kom plutselig. Er støy som slår inn på høyttalerne. Støyen er vekk når jeg kobler på andre lydkilder til effekt, men når jeg kobler sammen med reciever så er støyen der igjen. Den er mindre nå enn da det var som verst, men den er der allikevel. Har gått igjennom alt av utstyr koblet til, og ikke funnet feil i min leilighet. Støyen forsvinner når effekt er koblet til annen kurs i huset.

Utstyret er som følger: Yamaha rx-v775 , Vincent SP331 effekttrinn og Dynaudio høyttalere.

Har koblet ut pc, nettverksdisk og egentlig alt. Prøvd å ta ut kjøleskap og micro i tillegg.
    Mens dette har stått på, så har og pc`en hatt rar lyd i vifter, og strømforsyning til nettverkdisk hatt samme støy som det som kom ut av høyttalerne via effekt.
    Bør jeg bare sette hardt mot hardt og be om å få ut kraftselskapet til måling, eller kan jeg prøve mer selv med diverse strømfilter og annet.
    Vil gjerne ha noe tips om hva jeg kan gjøre.
    Som sagt, støyen er litt bedre i dag. Men uansett irriterendes. Og kan ikke være sunt for høyttalerene..
    Noen synspunkter??

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke dette innebærer særlig stor fare for høyttalerene - men skjønner at det kan være irriterende!
    Den billigste løsning blir kanskje skjøteledning fra den kursen som ikke gir støy.
    Men om det skulle være lite praktisk kan dette e.l. testes: RDL D-J2 Wall Mount RCA Line-Level Input Panel D-J2 B&H Photo
    Sist endret av Jens123; 01-24-2015 kl 22:12

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var synderen funnet..ikke som tidligere sagt,men det var faktisk paraboltuneren. Dro ut antennekabel, og da ble det tyst. Støy kom tilbake når kabel ble koblet til igjen. Så etter min forståelse da så gikk støyen gjennom hdmi kabel og ned til reciever og deretter ut til effekt.
    Så da får jeg testa ut en annen tuner i morgen, så får jeg svar på om det er kabel/antenne eller tuner som har fått seg en karamell. Vært mye torden så.
    Da kan vi egentlig si at dette problemet er løst, håper Canal Digital kan hjelpe videre..
    Sist endret av JIN189; 02-01-2015 kl 19:58 Begrunnelse: Feil funnet,ikke som tidligere trodd

Lignende tråder

1. VLC har plutselig blitt rar?
    By MR.Chill in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 12-01-2011, 22:07
  2. Samsung HT-P1200, plutselig støy ved bruk av spdif inn.
    By grkn in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-24-2007, 23:04
  3. Subben min slo seg plutselig av!
    By jedi_ole in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 07-23-2007, 09:53
  4. Plutselig during i NAD T753 v.2
    By Schled in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3
    Siste melding: 02-25-2006, 14:56
  5. Støy og Demping av støy fra Projectorer