effekttrinn til Onkyo 727?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effekttrinn til Onkyo 727?

Jeg søkt mye på nettet tidligere, samt prøvd å finne svaret her på forumet, uten hell. Derfor prøver jeg lykken her.
    Jeg bruker i dag Onkyo TX-NR727, sammen med Dali Ikon 7 mkII. Slik jeg har lest manualen, forstår jeg at det ikke er mulig for meg å koble til et effekttrinn med denne receiveren. Jeg har fått inntrykk av at pre-out kun tar analoge kilder, og derfor ikke kan brukes for å styrke fronthøyttalerne i et surroundoppsett. Er det noen som vet om dette stemmer? Eventuelt om jeg på ett eller annet kreativt vis kan klare å koble lyden til receiveren både digitalt og analogt, for så å drive fronthøyttalerne som "Zone 2" sammen med det som står igjen av surroundhøyttalerne i "Zone 1"?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,669
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Android Vis post
    Jeg søkt mye på nettet tidligere, samt prøvd å finne svaret her på forumet, uten hell. Derfor prøver jeg lykken her.
    Jeg bruker i dag Onkyo TX-NR727, sammen med Dali Ikon 7 mkII. Slik jeg har lest manualen, forstår jeg at det ikke er mulig for meg å koble til et effekttrinn med denne receiveren. Jeg har fått inntrykk av at pre-out kun tar analoge kilder, og derfor ikke kan brukes for å styrke fronthøyttalerne i et surroundoppsett. Er det noen som vet om dette stemmer? Eventuelt om jeg på ett eller annet kreativt vis kan klare å koble lyden til receiveren både digitalt og analogt, for så å drive fronthøyttalerne som "Zone 2" sammen med det som står igjen av surroundhøyttalerne i "Zone 1"?
    Synd å si det , men du er ikke den første som har gått på denne smellen
    Det går ikke å koble på effekt-trinn på en fornuftig måte , når receiveren ikke har pre-out for minst front-HT.

Det er jo et paradoks dette at dem minste receiverne som har mest bruk for et effekttrinn , ikke har denne muligheten.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2015
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Jeg skjønner at jeg kanskje var litt kjapp, når jeg for et drøyt år siden så denne under black friday salget til Komplett. Flott receiver altså, men etter å ha lest litt det siste året har jeg fått interesse for fremtidig utviding.

Lignende tråder

1. Effekttrinn til Onkyo TX-SR607
    By Oleolli in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 05-30-2013, 22:27
  2. H/K 870 effekttrinn?
    By GjørDetSelv in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-05-2010, 18:48
  3. Effekttrinn
    By Jbl es in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2