Effekttrinn for basselementene til B&W 703?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekttrinn for basselementene til B&W 703?

Hei!
    Har B&W 703 og bruker en Talk Electronics cyclone 2,1 til å drive de. En vannvittig detaljert og homogen forsterker. Er ypperlig til diskant og mellomtone, men kunne tenke meg litt mer power til basselementene. Skal biampe som de fleste sikkert har skjønt
    Lurer på hvilken jeg skal høre nærmere på.
    Tenkte å bruke rundt 10-12K.
    Takk for alle svar.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å selge Talken og kjøpe et skikkelig råskinn?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Hva med å selge Talken og kjøpe et skikkelig råskinn?
    Hehe, du har tydligvis ikke hørt Talken Skal ha meg et noe lunde råskinn til bassen. Tenkte litt på Rotel 1080. Se om jeg finner en brukt kanskje....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til 10-12k kan man vel nesten finne 1090 hvis du er bestemt på å ha Rotel i bassen. Har du mulighet til å justere gain på den i såfall? Tror du blir skuffet om du ender opp med 3dB forskjell i gain på sluttrinnene.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gain kan ikkje justerast på 1090. Ville ha solgt Talken, og gått for det nye Norske merket Midgard Audio. Har høyrt og lest godord om dei nye klasse D monoblokkene Powremaster.

Dei finst i 4 varianter. Sjå under Avnytt for meir spesifikasjoner.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Effekttrinn for basselementene til B&W 703?

Sitat Opprinnelig postet av Olli
    Hei!
    Har B&W 703 og bruker en Talk Electronics cyclone 2,1 til å drive de. En vannvittig detaljert og homogen forsterker. Er ypperlig til diskant og mellomtone, men kunne tenke meg litt mer power til basselementene. Skal biampe som de fleste sikkert har skjønt
    Lurer på hvilken jeg skal høre nærmere på.
    Tenkte å bruke rundt 10-12K.
    Takk for alle svar.
    Jeg vet at Hegel har en lillebror på forsterkerfronten som heter H2A. Jeg har dessverre ikke lyttet til denne, kun til storebror H4A. H4A har en stålkontroll og driv på basselementene som jeg sjelden før har hørt i denne prisklassen. Jeg vet ikke om H2A har arvet denne egenskapen fra H4A, men det kan vel være verdt å notere seg uansett. Kanskje noen av guruene på forumet kjenner til H2A.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Gain kan ikkje justerast på 1090. Ville ha solgt Talken, og gått for det nye Norske merket Midgard Audio. Har høyrt og lest godord om dei nye klasse D monoblokkene Powremaster.

Det er ikke aktuelt å selge talken...den er fantastisk god. Vil påstå at den er noe av det beste i sin prisklasse. Det er jo et relativt nytt merke her i norge...ikke mange som har hørt på produktene deres. Trenger kun litt ekstra til bassen. Har tenkt litt på rotel 1080. men har ikke hørt den så skal ikke bestemme meg enda....

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Godord på forum er kan hende ikke nok når det gjelder en såpass dyr løsning. Uansett, det skal bli svært så spennende å lese mer om disse når en de gang blir satt på testbenken i HiFi pressen. Jeg gleder meg til det

La det skje SNART!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de selger Rotel 1080 til 9k på eltek. Det er jo et bra tilbud. Men er den beste løsningen å velge et effekttrinn fra samme merke, eller har ikke det så mye å si når man skal biampe?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olli

Ser de selger Rotel 1080 til 9k på eltek. Det er jo et bra tilbud. Men er den beste løsningen å velge et effekttrinn fra samme merke, eller har ikke det så mye å si når man skal biampe?
    Det er ein grei pris det. Uansett vil du få problem med gain på Rotel og Talk. Den ein ampen vil spela +/- ? db forskjell. Skjønnar du. Meir effekt i bassen en i toppen foreksempel.. Lydbilde vil ikkje bli bra. Best å ha to like ampar under biamping.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefale deg TacT SDA 2175 som effekt til bassene i 703. Flere har gått for dette effekttrinnet til 703, enten satt opp i biamping, eller "kun" én. Tilbakemeldingene er meget positive. Du har sikkert sett denne testen før, men legger den ved for de som måtte være interessert.

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=75

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Godord på forum er kan hende ikke nok når det gjelder en såpass dyr løsning. Uansett, det skal bli svært så spennende å lese mer om disse når en de gang blir satt på testbenken i HiFi pressen. Jeg gleder meg til det

La det skje SNART!
    Det finnes allerede i DVD og Hjemmekino, siste nummer side 42 om jeg ikke husker helt feil...

BTW så mener jeg at sjansen for å finne noe med lik gain som Talken er jo svært liten. Utvalget blir meget begrenset.

Mener du at 1080 virkelig er bedre enn Talk i bassen? Hvor stor er egentlig Talken? Den er transistorisert, eller har jeg gått glipp av noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Sitat Opprinnelig postet av bamse

La det skje SNART!
    Det finnes allerede i DVD og Hjemmekino, siste nummer side 42 om jeg ikke husker helt feil...

BTW så mener jeg at sjansen for å finne noe med lik gain som Talken er jo svært liten. Utvalget blir meget begrenset.

Mener du at 1080 virkelig er bedre enn Talk i bassen? Hvor stor er egentlig Talken? Den er transistorisert, eller har jeg gått glipp av noe?
    Nei tror ikke Talken er bedre i bassen. Men tror den er bedre på diskant og mellomtone...flere hakk bedre. Det er en transostor forsterker ja. Men har bestemt meg for å prøve ut Talk sitt effektrinn. Selv om den er litt dyr. Tror det vil bli den beste løsningen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •