Bedre lyd på Spotify - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  6
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    På grunn av en inloggingsfeil i går så fungerte ikke wimp en stund. Ble da sittende å lytte litt på samme musikken på Spotify...
    Forskjellen er slående!
    Spotify: Som om jeg henter et par søppelsekker å drar over høyttalerne-låter som det er et slør over diskant og mellomtone-selv bassen er slankere en det jeg er vant med...
    Wimp. Der er godlyden definitivt tilbake! Crisp og flott diskantlyd, oppløst mellomtone og skikkelig bunn i bassen....
    Mulig forskjellen er så stor på grunn av Dalis eminente hybrid diskantmodul-at det ikke kommer så godt fram på andre høyttalertyper, men hos meg, så var forskjellen så stor, at spotify blir neppe brukt mer...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, har selv funnet ut at spotify koster mer enn det smaker, og jeg ble aldri helt blitt venner med programvaren deres med en nært uforståelig spille liste funksjon og mer facebook enn musikk spiller til tider.

Testet Wimp hifi, og her er det langt mer brukanes, og faktiskt brukanes applikasjon og spille lister, vel verdt den ekstra hundre lappen som tjenesten koster i forhold til spotify.

Eneste jeg så på som negativt med Wimp når jeg først startet var mangelen av Zeppelin, men det tok tilfeldigvis ikke mer enn par dager før de var på plass også :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er utvalget hos wimp kontra spotify
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Er selfvølgelig Wimp hifi som kjøres Utvalget er stort sett det samme. begge tjenestene har en del hull enda- men stort sett på grunn av artistene selv setter restriksjoner osv. Noen hull kan ikke forklares, men ca 95% av musikkutvalget er identisk-bare med MYE bedre lyd
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer selvsagt ann på hva man har av smak men jeg har funnet omtrent alt og mer av hva jeg hadde på spotify.

Planet dada hadde jeg faktiskt lite til overs for, (musikk stil messig) har mye mer sansen for den roligere siden av Yello f.eks Touch Yello - Wikipedia, the free encyclopedia for jeg nesten ikke nok av.

Spessielt Takla makan, og stort sett alle sporene med Till Brönner sin trompet får gjerne en par ekstra avspillninger (till tomorow, vertical vision, electric frame)
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres det ut som et teppe fjernes fra høyttaleren ved å gå fra spotify til wimp hifi er noe riv ruskende galt.
    gratiskonto (160kbps) og en annen cdmaster eller?

192kbps vs cd har vist seg vanskelig.. under hifisentralens store lille blindtest for noen år tilbake klarte man ikke skille ut 128 engang
    320 med variert musikk blir nærmere håpløst under like forutsetninger.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teppe vil jeg kanskje ikke si det er men med spotify var det en hørbar, liten forskjell mellom streaming og cd plater.
    (mistenker egentlig at de kjører en eq på musikken, godt gjennomført digital komprimering er vanskelig og oppfatte enn man skulle tro som du nevner)
    En forsåvidt liten forskjell at man nok må være litt små skjev i huet for og bry seg om (noe de fleste er her inne kanskje er;P)

Med Wimp så er denne lille forskjellen så godt som borte, og langt innenfor hva jeg bryr meg om og jeg kjøpte album som jeg først hørte på spotify.

Men til syvende og sist så fant jeg programvaren fra spotify så ubrukelig og irriterende (spessielt mobil applikasjonen) at jeg endte opp med og avinnstallere den annenhver gang jeg prøvde og høre musikk via mobilen, med Wimp fungerer dette akkurat som jeg mener det skal og forventer.
    Denon AVR-4520 CI

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg ikke igjen ang. programvaren. Bruker Spotify app på iPhone og iPad og en sjelden gang PC versjon.
    Fungerer helt utmerket. Pass på at EQ ikke er aktivisert, evt sjekk innstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    høres det ut som et teppe fjernes fra høyttaleren ved å gå fra spotify til wimp hifi er noe riv ruskende galt.
    gratiskonto (160kbps) og en annen cdmaster eller?

192kbps vs cd har vist seg vanskelig.. under hifisentralens store lille blindtest for noen år tilbake klarte man ikke skille ut 128 engang
    320 med variert musikk blir nærmere håpløst under like forutsetninger.
    Du er hjertelig velkommen hjem til meg å høre forskjellen!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wimp HIFI... Format: ALAC/FLAC... 1411KBPS
    Spotify Premium... Format: OGG/VORBIS... 320KBPS

I rest my case...

Active
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wimp hi-fi låter klart bedre enn spotify, men bruker vennligheten via streamer med spotify connect er også stor favør spotify.

Newcomer tOOmyH sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mere off-topic:
    Er det bare hær eller er det hos dere også at lyden har blitt en del lavere etter siste oppdatering på spotify? (Windows)
    Pioneer SC-LX 78 - Nad C275BEE - Dali Ikon 7 mkII - Dali Ikon 2 mkII - Dali Vokal mkII - 2xDT SuperCube Reference - S-ue65uh7505

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.9.15.27 er best.
    Download Spotify 0.9.15.27 - FileHippo.com

ctrl+f virker
    apps virker
    mer oversiktlig
    kjappere
    lavere minnebruk

opprett en skrivebeskyttet spotify_new.exe fil i appdata\roaming\spotify som stopper oppdateringer.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Wimp HIFI... Format: ALAC/FLAC... 1411KBPS
    Spotify Premium... Format: OGG/VORBIS... 320KBPS

I rest my case...
    det skal du ikke sette så stor lit til. her er det noe annet som foregår enn bitrate.
    den webbaserte "hifi testen" de hadde gående klarte jeg med pchøyttalere og det rimligste jeg fant av hodetelefoner. enten et rigget PR-triks eller så er AAC dårlig egnet i lavere bitrate.. ikke fått nærheten av samme resultat med ABX i foobar (wav - mp3)
    forøvrig sier wimp at de normaliserer volumet i hele samlingen sentralt, som fort kan utgjøre noen forskjeller selv under en blindtest.
    "klart bedre lyd" etter 320kps nekter jeg å tro på

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis Vis post
    det skal du ikke sette så stor lit til. her er det noe annet som foregår enn bitrate.
    den webbaserte "hifi testen" de hadde gående klarte jeg med pchøyttalere og det rimligste jeg fant av hodetelefoner. enten et rigget PR-triks eller så er AAC dårlig egnet i lavere bitrate.. ikke fått nærheten av samme resultat med ABX i foobar (wav - mp3)
    forøvrig sier wimp at de normaliserer volumet i hele samlingen sentralt, som fort kan utgjøre noen forskjeller selv under en blindtest.
    "klart bedre lyd" etter 320kps nekter jeg å tro på

Hører klart forskjell.
    Som sagt. Wimp var nede med serverproblem forleden, og kjørte samme spilleliste fra spotify en stund, og det var som om Mentorene mine var redusert til en hybrid mellom klipsch og cerwin vega... Som sagt... Samme playlist. samme sangene i spotify premium... Spilte ikke spesielt høyt heller, men som sagt tidligere. Dette kan selvfølgelig ha med hvilke høyttalere man kjører. Stor forskjell på mine, og den musikken jeg spiller. Ikke nødvendigvis at all type musikk osv har like stor forskjell. Men når det er sagt, så er spillelisten temmelig variert. Kan legge ved Spotify og wimp link her(om de fungerer)
    2014
    RRR2014 - Hør spillelisten i WiMP

Dette er kjørt via windows programvare for både spotify og wimp...
    Kjører som regel gjennom Sonos mediaspiller, og da har man samme funksjonene som feks spotify connect.

Har snakket med Hifi klubb butikker, og de har kuttet ut Spotify som demo for det er for dårlig lyd i forhold til wimp- Så da er det ikke bare meg

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @TorTorden , kan du sjekke Wimp om du finner John Miles og albumet Zaragon?
    Og om du finner noen album med Paul Parrish?

Ser at det er veldig lite av disse to på Spotify og da er jeg nysgjerrig på om Wimp kan ha det. Uten innlogging er ikke søkesvaret spesifisert.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Supertramp
    Finner desverre lite der, ingen album klare for streaming for noen av de to artistene
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Veldig kjapt svar

Men vurderer fortsatt; kutte ut Spotify Premium og gå for Wimp hifi. Så var det alle de hundre spillelistene på Spotify da......
    Det skrytes av at man kan "kopiere" men usikker på om det fungere i virkeligheten......

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Takk. Veldig kjapt svar

Men vurderer fortsatt; kutte ut Spotify Premium og gå for Wimp hifi. Så var det alle de hundre spillelistene på Spotify da......
    Det skrytes av at man kan "kopiere" men usikker på om det fungere i virkeligheten......

Det funker helt supert! Har gjort det med stort sett alle mine spillelister MERK at diverse låter og forskjellige mixer kan være forskjellig mellom Wimp og Spotify. Og i Spotify kan man jo legge til musikk som ligger på hardisk. Om disse ikke ligger på wimp, så kommer ikke disse med...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn sett knekker det vel ikke direkte banken å ha begge, og wimp hifi har en ukes prøvetid før de trekker kontoen første gangen.
    Selv hadde jeg vel droppet spotify abonnementet mitt før jeg testet (brukte overaskende lite) synes grensesnittet var merkelig tenkt ut og hovedsaklig alt for mye facebook integrasjon.

Ble såpass positivt overasket av appene til wimp kontra spotify at jeg har nå endt opp med og kjøpe en smart mobil og BT headset :P

Jeg tar uansett slike tjenesters utgifter på en månedlig basis så er jo ikke sikkert at jeg ikke setter et abonnement på pause en måned, man mister jo ikke spille lister eller album.
    Denon AVR-4520 CI

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Wimp 2.0.1 er ute, nytt design, bedre respons og bedre lyd?
    By ChrisHesby in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 1
    Siste melding: 10-24-2012, 18:04
  2. Få bedre lyd ved streaming av Spotify på Squeezebox
    By redline in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-26-2011, 19:05
  3. Forskjell på lydkvalitet Spotify Free vs Spotify Premium?
    By davidentotre in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 365
    Siste melding: 04-19-2011, 15:04
  4. Svar: 108
    Siste melding: 02-25-2011, 23:09
  5. Svar: 3
    Siste melding: 08-20-2009, 00:14

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg