Reciver med memory

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciver med memory

Jeg er ute etter en reciver med mulighet for å lage egne innstillinger for feks. FILM, MUSIKK, Osv.. Der man kan stille inn sub med forskjellig delinger, lange/small høyttalere, feks + 2.0db på sub osv..

mitt nåværende utstyr er:
    front - klipsch rf82
    senter - klipsch rf82 (2 stk)
    surround bak + side 4 stk dynabel innbyggings høyttalere.
    Sub - 2 stk Cerwin Vega hfa21
    effektforsterker- emotiva xpr 5

nåværende reciver Pioneer SC2022. Er temmelig fornøyd med reciver. Men blir for tungvint å gjøre om innstillinger fram og tilbake om det er film eller musikk.
    Pluss at jeg vil ha sub eq. Er ALLE pioneer recivere slik, at man kun kan lagre frekvens endringer og slikt? Eller om noen vet om andre recivere som har muligheten?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha har i alle sine receivere to såkalte patterns. Her kan man sette opp forskjellig konfigurasjon (2/0, 5/1), delefrekvenser, stor/liten HT, og ikke minst uavhengig romkorrigering/EQ. Så kan man knytte disse patterne opp mot scenes slik at man kan enkelt veksle mellom disse. Rett og slett genialt.

Jeg bruker dette til å skille mellom film og musikkoppsett, da disse spiller på litt ulike egenskaper i høyttalerene. Film krever en mer nøytral lyd, men musikk liker seg gjerne med litt rund og varm lyd.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter Midas på denne ja.
    Det er riktignok kun to patterns (memoryer) , men det holder for min del hvertfall - et til film og et til musikk.
    Her kan man lagre alle parametre akkurat som man vil , og man kan som Midas sier lagre dette opp mot hvilken inngang man bruker i Yamaha's "scene oppsett".
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en Yamaha. Noen tips hva slags Yamaha man bør kjøpe, hvis man satser på brukt?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha sub EQ, da må du over på de to øverste modellene, RX-A20*0 eller RX-A30*0. Men når det er sagt, så er EQen på suben veldig grov, og det er ikke alltid man får nok justeringsfrihet til å takle rommet slik man ønsker. Til dette vil jeg heller anbefale en Anti-Mode 8033-SII og heller gå ned ett hakk i receiver, RX-A10*0. Antimoden har langt flere justeringer og gir et veldig mye bedre sluttresultat enn hva man får i receivere.

Ellers så kommer det veldig an på hvor mye forsterkerkraft du ønsker -- og her får du det du betaler for. Nå er Klipsch lettdrevne, men man skal ikke undervurdere effektbehovet allikevel.

Jeg er strålende fornøyd med RX-A1020 på B&W HT.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, da får jeg se hva som dukker opp. Forsterkeren trenger bare å dra bakhøyttalerne, siden jeg bruker Emotiva xpr5 på frontene og center(ne). Så da er det ikke effekten det står på.
    Takk for gode svar

Lignende tråder

1. Svar: 17
    Siste melding: 01-16-2014, 09:47
  2. Yamaha rx-v663 Memory funksjon?
    By xExisioNx in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-18-2010, 22:19
  3. Hvilken USB memory stick til Sony BDP-S350
    By erlendbj in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 8
    Siste melding: 12-23-2008, 08:51
  4. Oppdatering PS3 via Memory Stick,hjelp...
    By Millmaker in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 4
    Siste melding: 07-23-2008, 10:30
  5. NTSC/Pal memory på Sony D50
    By Niels Nielsen in forum CRT projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 10-29-2004, 03:37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine