Tips til effektrinn 7-kanaler?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  7
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har Dali Helicon 400MKII, Epicon senter, LCR som side surround og back.

Jeg vurderer litt fram og tilbake og blir ikke helt enig med meg selv. Skal jo også ha høyde høytalere etterhvert så den endelige konfigurasjonen blir jo 9.2 og da tenker jeg at en 7-kanaler og en 2 kanaler passer bedre enn å måtte ha 3 effektrinn. Ikke lett dette.

Den NAD`en på finn virker jo på alle måter som ett mer fonuftig valg akkurat nå men er jammen ikke sikker - liker jo også at de som har testet Rotelen kan fortelle om en litt varm luftig gjengivelse uten på noen måter å ha harde kanter i lyden så den tror jeg vil passe bedre på Daliene enn NAD ampen.

Tips til effektrinn 7-kanaler??-av-jpg

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten tanke - hvis du alikevel vurderer en seperat to eller tre kanalers ville jeg absolutt vurdert f.eks en xpa-5 til "resten". Uten at jeg kjenner til dine surround ht og totalt budsjett - så skulle man tro at xpa-5 holdt til dette. Får tre slike til prisen av en Rotel.. Hvis budsjettet er rundt 20, burde du ha ca 15 tusen igjen til en relativt bra effekt for heliconene og epicon senter - spesielt på brukten er det kanskje muligheter her?

Men igjen, bare en ide

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har rmb 1575 og 1572. de driver dog kun surr.og presence. Er storfornøyd med de, og de virker svært kraftige og gir en klar og fin lydsignatur. Jeg valgte klasse d pga. jeg ikke ville ha noe som avga varme i stua da mine jc-1 blir svært varme. hadde nok fortsatt med parasound rundbaut om det ikke hadde vært for det.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Bare en liten tanke - hvis du alikevel vurderer en seperat to eller tre kanalers ville jeg absolutt vurdert f.eks en xpa-5 til "resten". Uten at jeg kjenner til dine surround ht og totalt budsjett - så skulle man tro at xpa-5 holdt til dette. Får tre slike til prisen av en Rotel.. Hvis budsjettet er rundt 20, burde du ha ca 15 tusen igjen til en relativt bra effekt for heliconene og epicon senter - spesielt på brukten er det kanskje muligheter her?

Men igjen, bare en ide
    Ideen er god den

Ser XPA 5 står til rundt 900$ hvor mye må en regne med om en importerer en slik, har du sjekket sirant ? Jeg spør for jeg ser for meg rundt 12-13K ferdig levert i Norge men kan jo ta feil.. - du tenkte kanskje bruktpris her i Norge ser jeg nå

Tips til effektrinn 7-kanaler??-skjermbilde-2015-01-01-kl-20-08-40-jpg

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79 Vis post
    Har sendt mld men ser det er en ganske gammel annonse - for se om han svarer. Meget godt tips

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig bruktpris jeg tenkte ja :-)

men tidligere regnet man 10x amerikansk pris for å få det hjem ink alt. Nå som krona har gått ned er det nok litt mer. Jeg har tidligere hatt xpa 2 og xpa 3. Betalte 6500 og 5500 brukt her. Xpa 3 var egentlig ubrukt, var en som kjøpte for fremtidigbruk. Jeg solgte de begge ett par år senere for samme pris. Xpa 5 må man nok opp til rundt 7 for brukt tipper jeg.

Er noe forskjell på 1 og 2 gen, men litt usikker på hva. Vet ikke om det er forskjell på xpa 5.

8. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Rotel RMB-1575 på SVS S-serie og det spilte veldig bra. Forsterkeren ga aldri opp når jeg dro på og selv om det av og til ble mer enn høyt så ble det ikke anstrengende med mindre lyden var dårlig i utgangspunktet. Med bra utgangspunkt ble det bare høyt bra. Utrolig kontroll på bassen samtidig som resten var klart og fint.

10. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Har sendt mld men ser det er en ganske gammel annonse - for se om han svarer. Meget godt tips

Var solgt, typisk!

Har noen andre følere uten deriblant på ett 7.250 Cary eller den mindre modellen 7.125. Leser at x125 imponerer selv på tungdrevne høytalere og spiller uanstrengt til langt over normalt lyttenivå, akkurat hva det er er jo subjektivt så litt vanskelig å vite hva han mener akkurat med det.

Er jo veldig godt kjent med Cary lyden og om transistor lyden er i samme klasse som rør-lyden er det vel en forsåvidt en safe deal, har fått garantier av Lsound på at X-125 trinnet gjelder 45 dager buy and try så om det ikke er effekt nok kan jeg sende tilbake, liker også at det er XLR koblinger hele veien fra Marantzen, for bruke helgen til å tenke litt..

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på tilbudet jeg fikk på Cary 7.250, ett lite monster på 50kg i svart. Gledings, har god tro på at dette blir bra

Elektriker legger ned en kurs til på 16amp i neste uke.

Tips til effektrinn 7-kanaler??-cary-1-jpg

13. Liker Gurba, Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    656
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var "beistet" på plass

15. Liker sirant har likt denne posten
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis - gjør nok en anstendig jobb denne vil tro
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

17. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Tips til stereoforsterker med 4 kanaler
    By Birhol in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 09-08-2014, 15:50
  2. Svar: 1
    Siste melding: 06-03-2009, 07:46
  3. effektrinn til rf-82
    By dancemainia in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 25