12V triggere til flere enheter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Akershus
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

12V triggere til flere enheter

Hei! Jeg har en Nad c372 og en c272 som jeg har kjørt en minijack mellom 12v triggerne på, slik at når jeg starter c372, starter den andre og. Nå har jeg kjøpt meg en nettradio med 12v triggerinngang på, og ønsker at også denne skal starte sammen med forsterkerne. Kan jeg koble sammen triggerne til alle tre med en 2 til 1 minijack, slik at når èn starter, starter de to andre også? Hvis den kun trigger ved å sette 12V på kabelen burde ikke det være noe problem sånn jeg ser det. Noen som har prøvd?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd det, men det eneste jeg ser for meg er om det ikke blir nok strøm til å starte begge to. Men det finnes dingser der det går en inn og flere ut. Prøvde å finne en link, men fant ikke noe nå. Har sett det på nett før, men...

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ganger går det bra - men ikke alltid. Det kommer an på hvor strømsterk triggerutgangen er. Og på hvor mye strøm de forskjellige triggerne sluker. Det er ingen standard for slikt.

På en Primare surroundprosessor jeg hadde, ble det ikke nok strøm til alle boksene jeg skulle styre. Det løste jeg ved å kjøpe et separat 12V-230V-rele (koster en hundrelapp på Clas Ohlson), og så koblet jeg en vanlig 12V-strømforsyning (jeg hadde en slik liggende fra en avdanket PC eller noe slikt) til 230V-koblingspunktene (og brukte denne 12V-strømmen til å koble på en haug med 12V-trigger-plugger) - mens 12V-utgangen fra prosessoren bare gikk til 12V-inngangen på det separate releet. Dermed unngikk jeg å overbelaste prosessorens 12V-triggerutgang - samtidig som jeg hadde en strømsterk 12V-kilde til å levere 12V spenning og strøm til alle boksene.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan også være at du må bruke splitter for mono plugg dersom det er det er mono kabel som brukes.
    Klipsch Reference RF82 II , B&W LCR600, Tannoy Mercury
    SVS SB12 NSD
    Yamaha RX-V775
    Parasound NC2250
    Panasonic PT-AE700, Dreamscreen V2 92"
    PS3

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Sted
    Akershus
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for alle svar! Trur det ender med at jeg går for 12V strømforsyning og relè.

Det blir varmt inne i skapet der jeg har forsterkerne, tross av at jeg har skåret bort nesten hele bakplate. Jeg tenker derfor å sette inn noen 120mm pc vifter på bakplata for å få varmen ut, og koble denne opp til relèet sammen med triggerne. Har noen prøvd noe sånt før?

Et helt ordinært relè som dette vil gjøre jobben? Bilrelé | Clas Ohlson

Lignende tråder

1. Flere tunere i samme leilighet. Skulle hatt flere programkort :)
    By Etaten in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 18
    Siste melding: 09-29-2012, 04:52
  2. 12v triggere. Ha tåler de?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 02-14-2008, 20:46
  3. Tilkoblinger av nye enheter
    By Snooks in forum Generell video
    Svar: 0
    Siste melding: 11-06-2006, 14:14
  4. 12 volts triggere (3 ut og 1 inn)
    By hektorhake in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-12-2005, 00:25
  5. Digitale signaler til flere enheter/TV'er?
    By Enga in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 11-22-2004, 17:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •