Bytte av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Martinandersen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte av forsterker

Har et par med Ikon 8 som drives av en NAD 375 nå.

syntes jeg kan få litt skrikete diskant på rock musikk ved høyt volum.

vurdere å prøve en 275 i bi-amping for å få mer effekt/kontroll
    eller å bytte forsterker.

Fått et bra tilbud på min 375!

hva slags forsterker kan hjelpe meg?
    Hegel h200 (funnet en brukt) noen som har hørt denne comboen?
    parasound 2250 ( ingen brukt ute desverre)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er vel en god klasse over den rimelige nad'n.

Men jeg tror kanskje heller det er høyttalerene som har denne signaturen, ikon serien er merkbart lenger frampå enn mentorene mine. Og når jeg hadde ikon vokal hørte jeg fort panoreringer i front sammen med m6'ene, og mk1 utgaven av ikon serien stikker seg ut, og det var mk2 vokal jeg hadde.
    Jeg går utifra at det er mk1 for såvidt jeg vet ble ikke ikon 8 videreført i mk2 serien.

Jeg har ikke hørt hegel på Dali men tror det sies og være en risikabel match med tanke på nettopp litt skarp lyd og man anbefaler heller f.eks electrocompaniet til Dali, men jeg ville om mulig først sett på akustiskt dempning og behandling av rommet, spessielt gulv og første refleksjon vil man fort merke.

Og jeg ville sånn sett kanskje avventet og bytte elektronikken, heller sett på noen diy rockfon akustikk plater og en fillerye på gulvet.
    Eventuelt prøve en enkelt nad 275 til og drive ene høyttaleren (tror mer på og monoblokke enn bi-amp men det er meg).

Jeg tror og det er et ganske fånyttes projekt og endre signatur fra høyttalere med og bytte på elektronikken, realiteten er vel heller den at om akustiskt dempning på refleksjonene ikke tar deg i mål alene (med forbehold at du faktiskt har nødvendig effekt i forhold til ønsket volum) ville jeg mye heller sett på andre høyttalere enn og prøve forskjellige forsterkere.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound kan anbefales på Dali.

Gjorde omtrent samme opplevelse som du har - med NAD 272/214. Byttet til Parasound A21

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Parasound er vel en god klasse over den rimelige nad'n.

Men jeg tror kanskje heller det er høyttalerene som har denne signaturen, ikon serien er merkbart lenger frampå enn mentorene mine. Og når jeg hadde ikon vokal hørte jeg fort panoreringer i front sammen med m6'ene, og mk1 utgaven av ikon serien stikker seg ut, og det var mk2 vokal jeg hadde.
    Jeg går utifra at det er mk1 for såvidt jeg vet ble ikke ikon 8 videreført i mk2 serien.

Jeg har ikke hørt hegel på Dali men tror det sies og være en risikabel match med tanke på nettopp litt skarp lyd og man anbefaler heller f.eks electrocompaniet til Dali, men jeg ville om mulig først sett på akustiskt dempning og behandling av rommet, spessielt gulv og første refleksjon vil man fort merke.

Og jeg ville sånn sett kanskje avventet og bytte elektronikken, heller sett på noen diy rockfon akustikk plater og en fillerye på gulvet.
    Eventuelt prøve en enkelt nad 275 til og drive ene høyttaleren (tror mer på og monoblokke enn bi-amp men det er meg).

Jeg tror og det er et ganske fånyttes projekt og endre signatur fra høyttalere med og bytte på elektronikken, realiteten er vel heller den at om akustiskt dempning på refleksjonene ikke tar deg i mål alene (med forbehold at du faktiskt har nødvendig effekt i forhold til ønsket volum) ville jeg mye heller sett på andre høyttalere enn og prøve forskjellige forsterkere.
    rommet det anlegget står i er litt kronglete, så får ikke gjort om på så mye. på gulvene er det fliser, vet ikke om det er bra for lyden? og hva kan jeg eventuelt gjøre med det? mener du å legge plater/matter på gulvet når man skal høre på musikk over lengre tid?

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth Vis post
    Parasound kan anbefales på Dali.

Gjorde omtrent samme opplevelse som du har - med NAD 272/214. Byttet til Parasound A21
    Merket du noe forskjell på diskanten da? ved høyt volum?
    diskanten er ikke skrikete eller plagsom med type roligere musikk. for eks pink floyd eller musikk fra topplista på spotify. det er når jeg setter på rock, at diskanten kan bli for skrikete.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinandersen Vis post
    Merket du noe forskjell på diskanten da? ved høyt volum?
    diskanten er ikke skrikete eller plagsom med type roligere musikk. for eks pink floyd eller musikk fra topplista på spotify. det er når jeg setter på rock, at diskanten kan bli for skrikete.

Det er vel akkurat der du merker forskjell ja... Generelt sett kan du si at Parasound er varmere i lydbildet.

Nå har jeg hatt min A21 i en del år, og byttet fra Mentor som jeg hadde da til Helicon 400.

Det jeg merket absolutt best da Parasound A21 kom i hus var evnen til å ha kontroll over bass segmentet. Mye strøm når det trengs... så anbefaler A21. Den koster penger - man får kanskje noen på bruken rundt 14-15k.

Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth Vis post
    Det er vel akkurat der du merker forskjell ja... Generelt sett kan du si at Parasound er varmere i lydbildet.

Nå har jeg hatt min A21 i en del år, og byttet fra Mentor som jeg hadde da til Helicon 400.

Det jeg merket absolutt best da Parasound A21 kom i hus var evnen til å ha kontroll over bass segmentet. Mye strøm når det trengs... så anbefaler A21. Den koster penger - man får kanskje noen på bruken rundt 14-15k.
    men du har ikke prøvd dette på ikon?

Lignende tråder

1. Bytte forsterker
    By TechGuardian in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 07-02-2012, 12:11
  2. Bytte av forsterker?
    By preje in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 05-17-2010, 22:31
  3. Bytte av forsterker
    By isis in forum Receivere/forsterkere