Pioneer VSX-1124 - Problem med senterkanal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-1124 - Problem med senterkanal

Hei.

Lurer på om noen her kan ha noen gode tips til et problem jeg oppdaget i dag.

Plutselig når jeg skulle teste en film etter å ha kalibrert projektoren min i henhold til råd fra Gorm la jeg merke til at senterkanalen plutselig var uhyre lav.
    Skjønte ingenting så jeg tenkte det var noe kodektull eller noe med PowerDVD. Restartet PC og forsterker bare for å ha et friskt utgangspunkt. Samme feil.

Går inn på MCACC oppsettet (kalibreringsverktøyet på reciever) og alle verdier er slik jeg har satt dem til.
    Når jeg sammenlignet senter med venstre foran (white noise) var lyden mye høyere på alle andre kanaler enn senter.
    Og da begynte jeg å bli litt bekymret. Importerte forsterkeren fra USA og har lite lyst til å sende den tilbake.

Forsøkte å koble til en annen høyttaler på senterkanalen, samme problem. Lavere enn alle andre.
    Skrudde av forsterker og tok strømmen ut av stikkontakt og inn igjen i tilfelle det er noe i lydprosessoren som har stallet.
    Men samme problem.

For å få normalisere senter med de andre kanalene må jeg skru opp gainen på senter noe hinsides mye og langt over det de andre er satt til.
    Hva tror dere kan være feil?

Funket aldeles fint i går da jeg så Into The Mind (skifilm filmet med RED kamera, teste bildekvalitet). Hadde ikke noe høyere volum enn vanlig og det er omtrent ikke dialog så senterhøyttaler har i min forståelse ikke fått noe særlig belasting under dette. Sist jeg så en film med normal dialog var alt fint (2 dager siden). Så ingenting har skjedd i mellomtiden i grunn. Forsterkeren ligger i en konvektoravkjølt hylle og forsterker blir aldri noe mer enn lunken under bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også forsøkt å resette hele recieveren til fabrikkstandard. Terminerte også ledningen på nytt i begge ender. Fortsatt samme problem. Når jeg kjører kalibrering på nytt og normaliserer alle kanalene så har senter så høy gain at det vrenger ved normale filmvolumer.

Er recieveren defekt da kanskje?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan høres sånn ut eller evt senteren.
    Prøv å koble en annen HT til senterutgangen for å se om det samme skjer da....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Ja det kan høres sånn ut eller evt senteren.
    Prøv å koble en annen HT til senterutgangen for å se om det samme skjer da....

Leste du det første innlegget ordentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18 Vis post
    Har nå også forsøkt å resette hele recieveren til fabrikkstandard. Terminerte også ledningen på nytt i begge ender. Fortsatt samme problem. Når jeg kjører kalibrering på nytt og normaliserer alle kanalene så har senter så høy gain at det vrenger ved normale filmvolumer.

Er recieveren defekt da kanskje?
    Virker noe muffens iom at det er slik på auto oppsettet, men jeg hadde også en receiver som oppførte seg slik.
    Jeg husker desverre ikke hva jeg gjorde for å løse det, men feilen var utelukkende en software problem.

Om alt HAR fungert som det skal så vil jeg tro det er en innstilling en plass, fortrinnsvis i pc..?

Har du mulighet å koble en dvd eller BD spiller og se om det er samme problemet?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tussi18 Vis post
    Leste du det første innlegget ordentlig?
    Har nok vært litt rask ja
    Er nivået lavt på senter når du kjører receiverens testsignaler også, eller virker det normalt da ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Lignende tråder

1. Pioneer VSX-1124 ankomst?
    By Tussi18 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 08-26-2014, 09:09
  2. Problem med Pioneer VSX-921 og HDMI innganger. Handshake problem?
    By rassmussen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-16-2011, 23:32
  3. Behringer 1124
    By Arendal in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 11
    Siste melding: 03-13-2008, 01:06
  4. Behringer 1124
    By Per Thomas in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 6
    Siste melding: 10-02-2005, 17:53
  5. Behringer 1124