Ny Atmos resiver,eller ikke???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 35
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Atmos resiver,eller ikke???

Kjøpte i sommer en H/K AVR 370 å egentelig meget fornøyd med den,MEN ser jo at Atmos er på vei ut på markedet så da er spørsmåler skifte ut den jeg har med en Atmos forsterker,eller vente til det faktisk kommer endel mere filmer med støtte for dette lydformatet....Nå er mine krav til forsterker at den skal være strømsterk hele veien så ser at jeg må ut med 15-20 flak for å få noe jeg er fornøyd med. Å er det sånn at det er utganger for takhøytalerne,eller må man kjøre effektforsterker utenom her???.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha atmos nå så er det bare å kjøpe. Det hadde nok jeg gjort.

Tenk på gleden du kommer til å få hvis du kjøper nå. Spiller egentlig ingen rolle hvor mange filmer som har atmos sålenge noen filmer du vil se har det. Ergelig å se de i dts hd eller dolby hd når du vet at du kunne sett de med atmos.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte selv en Denon 4520 rett før atmos ble annonsert.

Jeg tror sånn sett på alle som sier hvor flott det er selv bare med oppskalert kilde, årets største receivere har prosessering for 7.2.4 (vanlig 7 kanalers surround med 2 sub kanaler og 4 tak høyttalere) tror det normalt sett også er at de har 9 effekt kanaler så for fullt 7.2.4 oppsett trenger man to eksterne forsterker kanaler. Tror også disse recieverne er satt opp såpass smart at om man setter effekt på frontene så vil man kunne bruke de interne effekt kanalene der til høyde kanaler.

Men hva med neste år?
    Atmos for hjemmekino har spec på 34 kanaler, og basic layout fra dolby ser slik ut.
    Ny Atmos resiver,eller ikke???-atmos_dolby-png
    Så ja, 7.2.4 er bare en sped begynnelse, og er vel ikke mer enn oppgradert processor og software fra fjorårets 11.2 receivere, tror det sånn sett kommer til og skje mye her neste årene og jeg får litt følelse av at Atmos er litt panisk implementert i årets modell serier. Jeg påstår selvsagt ikke at det ikke funker men jeg tror vi har bedre ting i vente. og er man fornøyd med det man har i dag, så er det bare og handle atmos filmer som kommer, de vil fungere som et dolby tru-hd 7.1 spor inntil man tar skrittet til Atmos.

Det hele kommer vel ned til hvor stor må ha nå faktoren er for deg, sånn sett har jeg ingen tvil om at årets atmos opplevelse er verdt det, men jeg tror også det kommer mye mer, innen en par år.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MÅ HA faktoren er desverre stooooooor hos meg,men lommeboka liten,og gidder ikke kjøpe en liten forsterker når jeg først skal handle. Tror jeg venter å ser hva jeg får igjenn på skatten da min mor på 66år blei veldig nyskjerrig på forsterkeren jeg har i dag hehe......Hu overtar etterhvert som jeg skifter ut :-)

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo black friday imorra, med gode tilbud på Atmos receivere, bla over 5 lapp avslag på største Pioneer.
    Se linker i black friday-tråden.

Atmos ANBEFALES!!
    Sjekk også flere atmos tråder under "receivere" her inne.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo også tilfeldigvis rundt den tida hvor man eventuellt får igjen på skatten at butikker tømmer lagrene for receivere og man kan gjøre veldig gode handler i forhold til lanserings prisen.

Så skulle jeg tippe grovt vil nok f.eks de receiverne som nå koster 15k krabbe ned under 10k til sommeren.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel....Atmos MÅ HANDLES,men lurer på om jeg er nødt å vente på skattepenga kommer.....De jeg har sett på koster fra 15 flak,og oppover :-(

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt å velge på:
    Ny Atmos resiver,eller ikke???-image-jpg
    Å utrolige billige onkyo 636 til 3 lapp! :
    https://www.komplett.no/onkyo-tx-nr6...D4D#!tab:extra
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja masse å velge mellom,men skal du ha en strømsterk sak koster det desverre :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe sånt har jeg lyst på....Masse dill+ masse krefter..............http://www.soundgarden.no/hjemmekino...ever-sort.html

11. Liker Jan B har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, etter jeg gikk fra lx85 til Denon 4520 er jeg ganske desillusjonert av pioneer.
    Jeg forestilte meg aldri at det skulle bli den oppgraderingen det ble.

Og jeg stoler spesielt ikke på disse såkalte kreftene dens, det var strengt tatt nødvendig og få effekt trinn på frontene for og ha noe snev av dynamikk over -23 db offset, ser jo også dette i power specene til lx88, målt ved 1khz tone og med 1%!!!! forvrengning, du vil måtte mer enn halvere disse wattene eller kjøpe en parasound 2250 umiddelbart.

Eneste grunnen til at jeg faktiskt har beholdt emotiva'n som effekt fordi jeg er for lat til og selge den og det er alltids kjekt og ha noen ekstra effekt kanaler tilgjengelig, særdeles nå :P

Jeg hadde mye heller vurdert denne https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/

Koster en tusen lapp mer enn BF tilbudet på Pioneeren, men er ikke tilbuds pris så i morgen koster den 4000kr mindre.

Men hvorfor bruke 15000 kr nå?
    Det vil garantert være nye implentasjoner på atmos allerede til neste år og enn så lenge er det snakk om kanskje 3-4 filmer ?
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man er ute etter største til Pioneer, er det jo en knallpris idag, helt klart. Men jeg er enig med Tortorden, ta en titt på Denonen. Jeg gikk fra Onkyo 3010 til denne Denonen, og Onkyoen veide nesten det dobbelte av Denon, men ikke noe dårligere lyd allikevel. Så ikke nødvendig å se seg blind på strømsterk. Og Denon er enda mer fleksibel enn Pioneer + enda mer dill

og den er 500kr dyrere, ikke 1000kr, Tortorden. Og hva mener du med 4000kr billigere imorgen??
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste det sånn at når dagstilbudet forsvinner på Pioneeren i morgen, så er Denonen 4000kr billigere enn hva Pioneeren er da. Ikke at Denonen går ned 4000kr i pris i morgen

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, skjønner.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er man sikre på at årets receivere takler 4k blue ray filmer som kommer neste år?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Sted
    Sotra
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,må si den Denon forsterkeren så fristende ut også,MEn ser at uansett åssen jeg vrir å vrenger meg her NEKTER lommeboka,og je gidder ikke å kjøpe på avbetaling så må nok smøre meg med litt tolmodighet her :-( Selv har jeg kjørt H/K i 15 år nå,og de pleier som oftest å levere de wattene de lager.....Pioner watt har vel aldri imponert meg,men har hørt mye bra om NAD så skal ta en tur innom HIFI klubben i bergen å kikke/høre litt. Julenissen (lommeboka) sier jeg må vente til neste år da jeg tross alt kjøpte ny H/K-avr 370 i år å den fikk jeg klar beskjed av min mor på 66 at hu sku overta når jeg skiftet ut :-)
    Sist endret av ronny44; 11-28-2014 kl 16:32

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel om den Denonen frister så lanseres i akkurat disse dager store broren X7200 med 11 høyttaler terminaler og 210 i 8 ohm's watt målt i 20-20k hz 0.08% THD (Ja jeg veit disse tallene også knapt er verdt og tørke seg bak med)

Og prosesserings støtte for 7.1.4.

Gammel spekulering men fortsatt aktuell.
    Denon AVR-X7200W ($TBD msrp)

Details trickling out....

The X7200 will be the "flagship" and true successor to the 4520CI, as opposed to the X5200 which is a beefed up X4100. The X7200 steps up the build quality with a physically larger chassis (a bit over 1 inch deeper and taller), is 8 lbs heavier than the X5200 (39lbs vs 31lbs), and upgrades to full 32-bit processing architecture (32-bit DAC's, D.D.S.C - HD32 processing, AL32 instead of AL24, etc). The "discrete monolithic" amplifier design of the 5200 by is upgraded by separating it into two left/right banks of discrete monolithic amplifier channels for better isolation. It will also provide 7.1 EXT IN analog inputs, an extra component video input and a second component video output (output scan be configured for Main Zone or other zones). Speculative but likely features: more flexibility with custom amp assign options and the ability to do a paid hardware upgrade to the new HDCP2.2 chip sometime in 2015.
    http://www.denon.co.uk/uk/product/pa...ctid=avrx7200w

Kommer nok til og koste litt og har enda ikke kommet opp på hifiklubben sine sider.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strengt tatt har vel 5200 90% av det samme til 60% av prisen. Begge er 9 kanals og kan prossesere 11.2 eller 7.1.4.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Tja, etter jeg gikk fra lx85 til Denon 4520 er jeg ganske desillusjonert av pioneer.
    Jeg forestilte meg aldri at det skulle bli den oppgraderingen det ble.

Og jeg stoler spesielt ikke på disse såkalte kreftene dens, det var strengt tatt nødvendig og få effekt trinn på frontene for og ha noe snev av dynamikk over -23 db offset, ser jo også dette i power specene til lx88, målt ved 1khz tone og med 1%!!!! forvrengning, du vil måtte mer enn halvere disse wattene eller kjøpe en parasound 2250 umiddelbart.

Eneste grunnen til at jeg faktiskt har beholdt emotiva'n som effekt fordi jeg er for lat til og selge den og det er alltids kjekt og ha noen ekstra effekt kanaler tilgjengelig, særdeles nå :P

Jeg hadde mye heller vurdert denne https://www.hifiklubben.no/tv-og-hje...ekinoreceiver/

Koster en tusen lapp mer enn BF tilbudet på Pioneeren, men er ikke tilbuds pris så i morgen koster den 4000kr mindre.

Men hvorfor bruke 15000 kr nå?
    Det vil garantert være nye implentasjoner på atmos allerede til neste år og enn så lenge er det snakk om kanskje 3-4 filmer ?
    Ble litt overrasket over din slakt av Pioneer receivere og samtidige hyllest av Denons - når det gjelder lyd og power. Slik var det jo ikke før. Lest jo mye slikt når jeg skaffet meg min eldgamle LX70, som har vært meget sterk - noe tester den gangen også bekreftet - særlig mot Denons modeller som fikk en del tyn for manglende punch.

Men ting kan jo forandre seg. Men nå når jeg leter opp en del tester for LX85, 86, 87 osv så er det akkurat den samme resultatet - uten unntak blir de beskrevet som testvinnere og meget powerfulle. Denon derimot - og kanskje 4520 spesielt blir beskrevet som under par med manglende punch og krefter- og man blir anbefalt å kjøpe en av konkurrentene i stedet - for eksempel Pioneer.

Det er veldig fint at du er fornøyd med din Denon - ingenting er bedre, og forsåvidt en test trenger ikke å være avgjørende. Men kan det være andre ting som har resultert i din missnøye? Dårlig match med høytalere eller kanskje et mandags ex?

Så får vi håpe Denon har gjort forbedringer på sine nye modeller - så de nok en gang kan konkurere mot de beste.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0