Yamaha DSP-AZ2 vs Arcam AVR300 og andre

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DSP-AZ2 vs Arcam AVR300 og andre

Hei,

lurer litt på hvordan Yamaha DSP-AZ2 står seg mot følgende:

- Arcam AVR300/200
    - Denon 3805
    - Rotel RSX-1056 (eller 1055)
    - Pioneer VSX-AX5i-S (for et modellnavn )

både når det gjelder hjemmekino og musikk. Har noen av disse noe spesielle fordeler eller svakheter i forhold til de andre. Hørt mye bra om Arcam på dette forumet...

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har kommet med en ny modell med det klingende navnet VSX-AX5Ai-s :lol: Har den selv. Det eneste jeg kan sammenligne mot er 3805 til Denon. - Og siden jeg kjøpte Pioneeren har det selvfølgelig en sammenheng med at jeg syntes den var bedre :lol: i alle sammenhenger.
    Derimot er GUI ikke mye pent :shock: å se på og fjernkontrollen er ikke et pedagogisk mesterverk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekka litt om VSX-AX5Ai-s nå og den ser jo imponerende ut, det må jeg si. Noen som har peil på hvordan Yamaha DSP-AZ2 er i forhold til denne?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Pioneer har kommet med en ny modell med det klingende navnet VSX-AX5Ai-s :lol: Har den selv. Det eneste jeg kan sammenligne mot er 3805 til Denon. - Og siden jeg kjøpte Pioneeren har det selvfølgelig en sammenheng med at jeg syntes den var bedre :lol: i alle sammenhenger.
    Derimot er GUI ikke mye pent :shock: å se på og fjernkontrollen er ikke et pedagogisk mesterverk.
    Er du fornøyd Formel 1? Jeg er iallefall veldig fornøyd. Hadde/har en Yamaha RXV-1200, men Pioneeren overgår jo den mange ganger. Surroundlyden er jo bare helt enorm (7.1 oppsett), iallefall i forhold til det jeg har og sammenligne med. Musikk har også blitt helt en annen erfaring. Alt blir bedre via I-Link, særlig SACD og DVD-Audio. Har den koblet opp via I-Link med en pio 868. Har også en Dreambox og en Xbox via komponent og de optiske inngangene. Er enig med deg om GUI, men det er heldigvis ikke her man tilbringer tiden etter man har satt opp receivernen slik man vil ha den :lol: . Fjernkontrollen var jeg også tvilsom på i førsten, men nå synes jeg den er meget bra. Advanced MCACC gjorde faktisk underverker i mitt rom.

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har fått testa den en del nå og den virker å ha en meget god kontroll over lyden / på høyttalerne. Jeg har ikke i-link DVD (må få meg det etterhvert) :lol: Så en del filmer i natt og vennegjengen fikk seg en del overraskelser kan du si :lol:. Lydkalibreringen er også meget fin, selv om jeg har min sub litt gjemt bort på grunn av plassen så greide den å stille inn denne meget fint. Jeg har også begynt å finne frem på fjernkontrollen, men den er beregnet på å styre så mange apparater at det tar litt tid å venne seg. Kommer tilbake når jeg har fått hørt litt mere på musikk med den.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener den skal stå seg godt mot de, men jeg er usikker på AVR 300 som slekter på svært bra sakler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •