DENON AVR-2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVR-2807

Hei, skrev tidligere en post om en Denon AVR-3808, men den ble desverre solgt før jeg bestemte meg ..
    Denne gangen spør jeg om det samme, men bare om en eldre og litt midre versjon - DENON AVR-2807.
    Lurte på om noen har erfaringer med denne?
    Stiller de samme spørsmålene som på den forrige tråden.

- Finnes det "Bass adjustment" på denne (noe som er grunnen for at jeg bytter)?
    - Hva er bra med denne?
    - Kunne den drevet Dali Concept 6 fint? (trenger ikke dra dem fult ut)

(Bass adjustment - Kun stille på bassen inn i innstillingene. f.eks på de gamle vintage forsterkerne når du skulle stille på bassen var det en skrue, på enkelte nye
    finnes det Bass-volum (b.la. Sony))

Er klar over at AVR-3808 har 20W mer enn AVR-2807. Tror neppe at de 20W gjør så mye med tanke på at min nåværende receiver er på 150W i 6ohm (ca. 90-100W 8ohm)

Takker på forhånd for svar

Mvh
    ThomasV

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du spør om, men skal forsøke å svare ut ifra slik jeg forstår spørsmålet De fleste recivere har bassjusteringer på både volum og delefrekvens(crossover) samt om reciveren skal gi høyttalerne full bass, i tilegg ttil subwooferen(LFE/LFE+MAIN)
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne i bruk inntil nylig byttet i yamaha 1030 nå.Koblet den med analoge 6.1 siden min blu-ray støtter dette for å få hd lyd.spiller slankere en yamaha men kanskje litt mer hifi korrekt opplever yamahan litt loudness aktig i forhold.Justere bass går helt greit hvis du går inn i menyen har du eq der som du kan justere frekvensene med.Har også mulighet til å koble sub å velge delefrekvens til høyttalerene som nevnt av zleepyme.Har også auto kalibrering.Ja og den bør kunne dra concept 6 greit.Håper jeg har klart å gi deg svar som ligner hva du lurte på

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vel brydd meg mer om at den kun har 2 hdmi innganger i verson 1.1 og er nesten 9 år gammel.

Jeg er absolutt ikke sikker men tror Denon enda har tone kontroller, har i alle fall det på min denon 4520, men de er i audio setup menyen, ikke noen fysiske knapper og ved bruk av enkelte audyssey funksjoner blir de låst.

Når det er sagt så er det litt vanskelig og skjønne hva du trenger disse til, med dagens RK systemer vil de kalibrere opp etter en target kurve som gir en mye mer korrekt lyd, og mange stuer eller rom feter opp bassen alt for mye (i tillegg til og kanselere enkelte frekvenser) så etter kjørt RK er nok det mest sannsynlig en bedre lyd, og eventuell justering på eq eller andre funksjoner i spillerens prosessor fungerer generelt sett mye bedre enn de gamle bass\treble knottene noen sinne gjorde som nå egentlig kan sees på som og prøve fin kirurgi med boksehansker.

Og vil man ha gode gamle dagse analoge stereo funksjoner så er det vel heller like greit og gå for en analog stereo forsterker.

Og ja, concept 6 bør absolutt kunne klares og dra's med de wattene der.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Nå for tiden har jeg en Pioneer VSX-923-K.
    Vil ikke akkurat si meg fornøyd med denne pga. dette med bass-justeringen..
    Nå virker jeg nok kanskje sånn at jeg KUN vil ha bass.. Men det er jo alltid kjekt med mye bass når jeg ser på film
    Har i tillegg en Fence audio 12" som skal byttes ut etter hvert (denne har jeg pga. jeg fikk den gratis..), den funker helt greit til musikk,
    men den gir desverre ikke trykket som jeg leter etter. Er fult klar over at 6" ikke gir så ekstremt mye bass, men det hadde gjort stor forskjell.
    En kompis har A/D/S høyttalere og en Sony receiver. selv om det bare er 6" basselementer gir det fremdeles god og merkbar.

Hovedgrunnen for at jeg vil ha ny receiver er nå fordi når jeg har brukt flere 1000-lapper på høyttalere ønsker jeg å se hva de kan gjøre.
    Eneste som pioneeren viser meg er at de Diskant og mellomtone funker ganske godt. (når jeg har koblet på sub spiller alle høyttalerne Diskant og mellomtone mens subben tar seg av bass).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ihvertfall gått for en litt nyere reciver med støtte for hd lyd hvis vi skal holde oss til denon så er 2809 et alternativ og ikke så mye dyrere en det 2807 er brukt.Men husk på med å gå inn å justere opp bass nivået øker sjansen for forvregning og klipping som kan skade høyttalerene dine.Ta en kikk etter en brukt svs sub hvis du er ute etter noe som trykker bra.sb12 fra svs vil jeg tro kan passe greit med concept 6.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, har kikket mye på svs i det siste, desverre har jeg lite med penger.
    Men tenker rundt prisklassen 2000-3000 for ny receiver (brukt) Må være minst 7.1 med Pre-out (kan koble på en eller flere effektforsterkere)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasV Vis post
    Takk for tipset, har kikket mye på svs i det siste, desverre har jeg lite med penger.
    Men tenker rundt prisklassen 2000-3000 for ny receiver (brukt) Må være minst 7.1 med Pre-out (kan koble på en eller flere effektforsterkere)
    Kan bli litt vanskelig uten å måtte gå på 9-10 års gamle recivere, men AVR2809 som nevnt er jo et alternativ. Så det lå en eller to på finn. Evt vente til det popper opp noe...
    Et tips er jo å vurdere Denon AVRX1100 som klubben selger til rundt 3500. 7.1 Fullblods spillerny reciver med 4k skalering, HDMI2.0, Wifi, bluetooth, Spotify, osv, og den skulle absolutt ikke ha noen problemer å drive Concept 6. Desverre så må du leve uten pre out for effekt da, men om man er på budsjett, så er dette et alternativ istedet for å tråkle bruktmarkedet etter pose å sekk til denne prisklassen.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for all hjelp, bestemt meg for å spare opp til Yamaha AVENTAGE RX-A830.
    7x160W 7.2, med Pre-out

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasV Vis post
    Takker for all hjelp, bestemt meg for å spare opp til Yamaha AVENTAGE RX-A830.
    7x160W 7.2, med Pre-out
    Ikke dumt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2014
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0