Trenger litt hjelp her!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 1 av 1
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt hjelp her!

Slå hodene sammen å tenk ut en løsning til dette problemet.
    Jeg har i dag en Harman Kardon HK3490 STEREO forsterker og en Alto Mistral 6000 effekt forsterker.
    Disse 2 bruker jeg på et par Dynabel S33 høyttalere.
    Jeg har også en Denon AVR 3802 7,1 surroundforsterker som jeg har byttet ut med H/K'n.
    På S33'ene er det 2stk mellomtoner og 1 diskant i front av høyttaleren. På siden av høyttaleren er det et 10" basselement.
    Med Denon forsterkeren spilte basselementene pen og dyp bass. Men med H/K'n begynte de å spille mellomtone? Selvfølgelig litt bass også, men ikke på samme måte som med Denon forsterkeren. Hører mye mellomtone nå. Hva kan dette være?

Jeg legger ut bilder av baksiden av forsterkerene og av høyttalerene så dere for se litt hvordan jeg har koblet.
    Kanskje vanskelig å se, men der yleddet går inn på H/K'n heter utgangene Pre out og Main in. I fra fabrikk står det noe som heter en "jumper" i mellom disse slik at de er sammen koblet.

SÅ EN TING NÅ, PÅ BILDET MED H/K'N Å ALTO'N SKAL DET SELVFØLGELIG VÆRE PÅ PHONO OVERGANGER TIL DE UTGANGENE MED RØD RING PÅ ALTO'N

Bøylene mellom terminalene er selvfølgelig tatt bort.
    Ikke noe galt med høyttalerne,for jeg har testet med denon forsterkeren etter jeg kjøpte H/K'n uten noe problemer.

Soundgarden mener det at det er slik det skal være. At basselementet skal spille mellomtone. Å hvis jeg skal ha ren bass i fra basselementene, måtte jeg koble sammen denon, H/K og alto'n :s
    Noe som IKKE fungerte. HIFI klubben sa at jeg måtte ha et eksternt delefilter. Noe Dynabel frarådet meg sterkt! "da blir det mye tull ja" var svaret jeg fikk.
    Jeg vet det sitter noe her som vet mer til sammen enn disse folka jeg har snakket med. Hjelp meg!

Mvh Magnus
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Trenger litt hjelp her!-sammen-kobling-forsterkere-jpg   Trenger litt hjelp her!-tiligere-oppsett-jpg   Trenger litt hjelp her!-hpim1619-jpg   Trenger litt hjelp her!-10504588-jpg  

Lignende tråder

1. Trenger litt hjelp : (
    By zafir in forum Spill
    Svar: 2
    Siste melding: 12-11-2011, 21:57
  2. Trenger litt hjelp her med valg av litt forskjellig :)
    By Knag86 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 17
    Siste melding: 05-11-2011, 19:18
  3. Trenger litt hjelp med litt brukt utstyr
    By mariustu in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 09-01-2007, 19:55
  4. Trenger litt hjelp
    By Dj skumvei in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-19-2006, 16:29
  5. Trenger litt mer hjelp....