Denon AVR-X2000 + Samsung UE55H8005XXE Anynet+ / ARC problemer...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Denon AVR-X2000 + Samsung UE55H8005XXE Anynet+ / ARC problemer...

Hei!

Jeg har nettopp handlet meg ny TV, en Samsung UE55H8005XXE og jeg prøver å få denne til å fungere med min Denon AVR-X2000.

Det har vist seg å være enklere sagt enn gjort, jeg har til nå brukt sikkert 10 timer på å få dette til å funke uten hell..

Jeg var og hentet TVen på søndag og etter gjennomkjøring av veilederen på tven var alt oppe og kjørte men jeg fant fort ut at jeg manglet lyd til receiveren..
    Jeg har slått på HDMI Control på receiveren (og av, og på, og av, og på..)
    Jeg har slått på Anynet+ (HDMI-CEC) på tven
    HDMIkabel er plugget i ARC porten på TVen og på Receiveren.

Når jeg søker etter Anynet+ enheter ser jeg at den finner AVR-X2000 mens den søker/setter opp, så gir den beskjed om at alt er klart og når jeg trykker "OK" på dialogboksen kommer jeg tilbake til listen over Anynet+ enheter og der er det da ingen enheter.

TVen setter da automatisk at lyden skal gå til receiver men jeg får ingen lyd. Setter jeg tven til å sende lyden til sine egne høyttalere får jeg lyd og hvis jeg da setter den tilbake igjen til receivere sier den at den ikke får kontakt med Anynet+ enheten (eller noe i den duren..)

Jeg var innom Elkjøp idag og kjøpte med en ny HDMI 1.4 kabel og jeg har nå prøvd 3 forskjellige "vanlige" HDMI kabler samt den nye og det er samme problemet på alle.

Jeg har oppdatert både TV og receiver til siste software.

Jeg har vært i kontakt med Hifiklubben samt Samsung og ingen har noe fornuftig å komme med.
    Hifiklubben sa at jeg kunne komme innom butikken med receiveren så vi kan teste den der og det akter jeg å gjøre hvis jeg ikke får det til å fungere.

I værste fall får jeg bare returnere TVen og kjøpe noe annet hvis det viser ser uløselig. Jeg vil ikke bruke optiske kabler til receiveren og sitte med to fjernkontroller når alt tilsier at dette skal fungere.

Er det noen her som har erfaring med dette og kanskje har noen tips? Føler jeg har prøvd *ALT* men man vet aldri..

EDIT

MULIG LØSNING:

Slå av TV og receiver.
    Dra ut strømpluggen av receiver.
    Dra ut HDMI kabel fra receiver.
    Vent 5-10 minutter.
    Sett inn strøm og HDMI kabel i receiver.
    Slå på receiver.
    Vent 2 minutter.
    Koble ut HDMI-kabel mellom receiver og TV.
    Vent 2minutter.
    Koble inn kabelen igjen.
    Slå på TV.

Funker!

Ventetiden på ting kan muligens kortes ned men det er de tidene jeg venta nå. Virker til å være veldig kilent dette altså..
    Vurderer sterkt å bare bytte en av komponentene (TV eller receiver) hvis det viser seg at dette må gjøres igjen og igjen. Jeg har ingen tiltro til at de kommer til å fikse det isåfall.
    Sist endret av nemo81; 10-28-2014 kl 21:56

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få lyd til å funke optimalt, så bør man desverre ha en optisk kabel også koblet. Har faktisk vært borti enkelte tv apparater som kun støtter arc fra den innebygde tv tuneren, men ikke fra smartfunksjoner som f.eks netflix, eller spotify. Hvorfor? ja, det må fuglene vite. Samsung skal vissnok støtte arc fra alle kildene. Kan fortsatt ha hdmi funskjonene påslåtte. reciveren skal kunne kode lyd automatisk fra optisk, om den ikke finner lyd på hdmi. så du trenger ikke to fjernkontroller... Iallefall enklere en den bruksanvisningen du skriver her, selv om den egentli ikke løser problemet.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda igjen og oppleve en implentasjon av CEC (inklusiv ARC) som ikke introduserer 4 problemer for det ene problemet det løser.
    Det er rett og slett helt på trynet ille implementert.

Man skal jo absolutt ikke trenge og måtte trekke pluggen på enhetene og samtidig rote med HDMI kabler bare fordi vil bruke tven. Som Zleepy anbefaler jeg på det sterkeste en optisk kabel.
    F.eks
    http://www.netonnet.no/art/lyd-og-ho...m/166752.3174/

Med mindre du selvsagt kan bare koble alle kilder direkte til receivern (derfor jeg hater smart tv løsninger også)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk ikke TVen til å snakke med receiveren når jeg testet med optisk (og HDMI tilkoblet). Mistenker at det var fordi den egentlig tror den har CEC/ARC gående gjennom HDMI men i realiteten har den ikke det.. Vet ikke..

Det hadde vært utrolig mye mindre mystisk hvis det hadde vært en logg tilgjengelig på HDMI kommunikasjonen mellom de to enhetene men jeg sjekket overalt, inklusive i servicemenyen og jeg fant ikke noe.

Når det er sagt fungerer fortsatt oppsettet mitt, jeg har ikke dratt ut noen kabler men jeg har slått enheter av og på osv for å se om de mister kommunikasjonen og det har de ikke gjort enda.

Vet fortsatt ikke om jeg skal beholde TVen da det er ekstremt med clouding fra baklyset og en del andre småting, men det er en diskusjon for et annet subforum..

Takk for tilbakemeldinger, håper posten min kan hjelpe andre som sliter med HDMICEC/ARC og Denon/Samsung.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste er vel og deaktivere Anynet+ (samsung for CEC) og det samme i receiver å aktivere ekstern høyttaler i lyd (slind) menyen,
    Er under speaker settings hos meg. Mens ARC ligger under system menyen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sånn på min. Kan slå av Anynet+ (HDMI-CEC) men da får jeg ikke valget om å sette receiver som enhet for lyd.

Så en annen plass på nettet at de også sa man kunne styre ARC individuellt men mistenker at dette er på tidligere generasjon TV ?

Lignende tråder

1. Denon avr x2000
    By Hulkibulk in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 4
    Siste melding: 10-04-2013, 02:17
  2. Harman Kardon AVR170 V.S Denon AVR-X2000
    By BMWPower in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 10-02-2013, 13:27
  3. Samsung TV og Anynet+ soundbar
    By bigbouce in forum TV-apparater
    Svar: 0