Rotel RMB-1572 vs NAD M22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel RMB-1572 vs NAD M22

Er det noen som kan forklare hvorfor NAD'en koster over det dobbelte?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser blant annet at NAD'en har balanserte innganger, og det er generelt dyrere fordi det kvaliteten på signalleddet er bedre.

Utenom det kan jeg ikke forklare noe mer da spørsmålet er ganske diffust. Men på generell basis er det vel forskjell på kvalitet og komponenter.

Mvh Faller

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli rart å se når det kommer test av NAD'en.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener Nad har kjøpt den av Rotel og satt sin egen kasse på ?

I fall ikke første gang noen gjør det....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye forsterker serien til NAD(Master) er basert på Ncore teknologien til Hypex, en videreutvikling av klasse D. Hypex har fått mye skryt for sin Ncore teknologi, og har absolutt ingen likhetstrekk eller link til Rotel, bortsett fra at begge er basert på switching/klasse D.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår ingen link mellom Rotel og NAD. Det jeg reagerte på var at begge er klasse D på 2x250w, men den ene er over dobbelt så dyr. Men hvis NAD bruker bedre og dyrere teknologi så har det vel en forklaring.
    Sist endret av Gurba; 10-15-2014 kl 11:33

Newcomer Pagan sin avatar
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad Masters skal vel være et mer luksus produkt, dermed en høyere pris.
    Klasse D må da være billigere å produsere en klasse A/B?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad'en er som det sies her basert på Hypex Ncore , og dem er meget gode.
    Selv den mye billigere Hypec UCD 180 /400w serien låter mye bedre enn Rotel sine icepower-trinn i mine ører.

Men Hypex er veldig nøytralt , og tilfører ingen egenlyd , så det blir jo litt smak og behag selvsagt.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres jo bra ut til NAD's fordel siden Rotels 15xx klasse D får skryt i teste pga ren og ufarget lyd. Da må jo NAD'en være veldig bra. Men litt for dyr. Man får kanskje det man betaler for av og til.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse Rotel-trinnene har veldig lav inngangs impedanse ( 8.3 kohm) , og det kan gjøre dem litt vriene for enkelte pre'er.
    Jeg hadde en 1562 (2x100w) , men den ble solgt igjen ganske fort da Pio receiveren jeg hadde spilte bedre alene.

Til sammenligning har Hypex-trinnet 100kohm input impedanse. Utgangsimpedansen er også MEGET lav , og rent målemessig er vel Ncore noe av det beste man kan finne har jeg skjønt.
    Men nå betyr jo ikke målinger alt her i verden da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en RMB-1575 sammen med en Yamaha RX-V663 og det fungerte veldig godt. AVR'en hadde jo ikke all verden med krefter og SVS'ene liker det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Nad'en er som det sies her basert på Hypex Ncore , og dem er meget gode.
    Selv den mye billigere Hypec UCD 180 /400w serien låter mye bedre enn Rotel sine icepower-trinn i mine ører.

Men Hypex er veldig nøytralt , og tilfører ingen egenlyd , så det blir jo litt smak og behag selvsagt.
    Rotel bruker ICE Power fra B&O i denne serien. Låter meget bra i min og Lyd&Bilde sine ørere. http://www.lydogbilde.no/test/rotel-...rotel-rmb-1575.

Tror Hypex er litt hypet opp
    Sist endret av Ingeniør'n; 10-16-2014 kl 17:53 Begrunnelse: trykkleif
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Roten bruker ICE Power fra B&O i denne serien. Låter meget bra i min og Lyd&Bilde sine ørere. http://www.lydogbilde.no/test/rotel-...rotel-rmb-1575.

Tror Hypex er litt hypet opp
    Hehe

Jeg var i hvert fall veldig godt fornøyd med 1575'en. Den fikk maks ut av mine små SVS STS-01. De spilte høyt og rent uten å bli anstrengende så lenge kildelyden var bra selv gjennom en Yamaha RX-V663. Satser på at det kan bli en til sommeren hvis noen vil selge brukt.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo klart at en RB 1575 helt klart har mer og fare med en en hvilken som helst receiver .
    Men det var vel ikke det som var spørsmålet her i utgangspunktet....?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo klart at en RB 1575 helt klart har mer og fare med en en hvilken som helst receiver .
    Men det var vel ikke det som var spørsmålet her i utgangspunktet....?
    Poenget med siste innlegg fra meg var at jeg var fornøyd med det Rotel RMB-1575 presterte selv om kanskje NAD'en er bedre. Og jeg har ikke sammenlignet den med noen receiver.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Poenget med siste innlegg fra meg var at jeg var fornøyd med det Rotel RMB-1575 presterte selv om kanskje NAD'en er bedre. Og jeg har ikke sammenlignet den med noen receiver.
    Skjønner hva du mener .
    Og denne vil nok gjøre en god jobb i de fleste oppsett , og den gir masse godlyd for pengene.
    Og som det er i denne "dansen" , så koster det fort en del penger når man beveger seg ytterligere oppover stigen når man når et visst punkt. Så pr kr er nok Rotelen bedre enn denne NAD'en , men jeg vil nok tror at NAD'en er bedre tross alt. Og særlig hvis det er høyttalere som er litt krevende , da Ncore er stabil i 2 ohm. Icepower trinnene er ikkje kjent for å like så godt lave impedanser .

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner hva du mener .
    Og denne vil nok gjøre en god jobb i de fleste oppsett , og den gir masse godlyd for pengene.
    Og som det er i denne "dansen" , så koster det fort en del penger når man beveger seg ytterligere oppover stigen når man når et visst punkt. Så pr kr er nok Rotelen bedre enn denne NAD'en , men jeg vil nok tror at NAD'en er bedre tross alt. Og særlig hvis det er høyttalere som er litt krevende , da Ncore er stabil i 2 ohm. Icepower trinnene er ikkje kjent for å like så godt lave impedanser .
    Dette med 2-ohm stabilitet var en av tingene jeg merket meg. NAD'en bør være bedre på noe med tanke på prisen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel'n er ikke noe for Martin Logan nei. Har ikke en gang vurdert å test den på mine.

Men jeg blir fortsatt nesten overrasket når jeg kjenner på den etter en kinokveld på høyt volum og den fortsatt er kald

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett andre nevnt at RB-1572 ikke er noe for vriene høyttalere. Men hos meg fungerte 1575'en perfekt. Savner den. :'(

Lignende tråder

1. XTZ AP-100 vs. Rotel RB-1572 vs. NAD C275BEE
    By eibet in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 02-19-2013, 23:53
  2. Rotel Rsp 1572
    By Eriblist in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 6
    Siste melding: 01-13-2012, 22:49
  3. Svar: 8
    Siste melding: 09-15-2011, 23:00
  4. Svar: 65