Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer! - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  9
Like Like:  62
Side 26 av 27 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 529
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Kan ser ut som DTS:X, HDCP 2.2 og HDMI 2.0a ihvertfall.
    Er dette ett must og ha? Er 8000 kroner i forskjell på disse to. 7009'en er demobrukt mens 7010 er så klart ny

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Stian Vis post
    Er dette ett must og ha? Er 8000 kroner i forskjell på disse to. 7009'en er demobrukt mens 7010 er så klart ny
    Det blir nesten du nødt til å avgjøre selv. DTS:X er bare et nytt 3D-lyd format på linje med DD Atmos. Resten er framtidssikring av utstyret. Skal du se 4k-materiale fra ekstern enhet så må du ha det. Hvis du ikke bryr deg om 4k og DTS:X så sparer du 8000kr.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet ut Denon AVR x6200W i løpet av helga, dvs uten Atmos høyttalere.
    Sålangt meget imonert, alt stemmer dvs lyd og funksjonalitet er svært bra. Spesielt ble jeg glad for at man kunne velge om ARC skulle slå receiver av -eller ikke av TV. Dette var et irriterende problem med Onkyoen. Pluss at all klikking og klakking når jeg skifter TV kanal er borte.
    Dens kompakte mål og kraftige forsterkere gjør at den blir god og varm etter en tids bruk. Dette må man være obs på - at det er luftihg rundt den.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!-img_1476-jpg  
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

4. Liker Torolan, Gurba har likt denne posten
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt overrasket når jeg så back coveret til Pixels på CDON:

Pixels (Blu-ray) - Blu-ray - Film - CDON.COM

Jaggu har den ikke AURO 3D
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

6. Liker Gurba har likt denne posten
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

På siden til Demo World er det nå lagt til nye demoer.

Vil på det sterkeste anbefale Auro3D demoen Selv med bare DSU fra dts hd-ma sporet, er det en smule imponerende

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har vært i KP5 i Bergen Kino, hva synes dere om Atmos lyden der?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Dette problemet forsvinner i høst med en oppdatering, der Front height og Rear height vil være en felles setup, slik at alle format beholder sine 4 height høyttalere..
    Så det betyr firmwareoppgradering? Eller er det mer som må til?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OOOh, hvor får du så god pris? Har sjekket prisjakt, prisguide etc og ikke funnet forskjell på mer enn 2-3 tusen.

HDMI2.0a gir deg HDR. HDR trenger en TV som også klarer HDR. Ingen av 2015 forsterkerne kan så vidt jeg har sett kjører HDR i 4K 50p/60p og 4:4:4, som er best for kvaliteten. Om det er synlig forskjell på 4:4:0, 4:4:2 og 4:4:4 er jeg usikker på. Jeg ser at når jeg rendrer grafikk så er det først og fremst bitraten som avgjør hvor godt resultat det blir på TV-bildet til slutt over f.eks. bakkenettet.

Siden jeg ikke har tenkt å kjøpe meg 4K tv på et par år, så hørtes en Marantz 7009 til 8000 lavere enn 7010 spennende ut. PM meg da vel Selv vil jeg ikke kjøpe 4K TV før jeg har råd til noe som kan matche en plasma i innsynsvinkel og bildeglede. Alt av LCD har hittil skuffet meg, enten det er baklyst, kantlyst, LED-belyst. OLED har jeg forhåpninger til, men her ute på vidda er det ikke lett å få testet.

Denne tråden fikk meg til å retenke om jeg skal gå for Pioneer SC-LX59 eller en eldre Marantz eller Denon. Prisen blir litt likere mellom disse, og Auro høres spennende ut for musikkopptakene.
    Sist endret av spdyvkng; 01-12-2016 kl 00:48

Newcomer monqo_B sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om det vil komme recievere som støtter enda flere kanaler enn det vi ser på recievere tilgjengelig i dag?
    Skulle gjerne hatt prosessering for minst 9.2.6 fra en og samme reciever...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monqo_B Vis post
    Er det noen som vet om det vil komme recievere som støtter enda flere kanaler enn det vi ser på recievere tilgjengelig i dag?
    Intro | Trinnov Audio

13. Takk monqo_B takket for denne posten
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av monqo_B Vis post
    Samtlige er i prisklassen 150000 og oppover. Søk etter Datasat, Trinnov eller Steinway Lyngdorf. Alle disse systemene er litt "hvis du må spørre om prisen har du ikke råd" klassen.

Det virker som om det er en begrensning i dagens receivere på maks 11 kanaler pluss sub (en elller to). Det er sannsynligvis DSP begrensninger. Jeg forventer en økning i antall kanaler ila 1-3 år etterhvert som mer kommer inn på standard chip'ene. I dag er det maks 7+4 (Atmos og DTS) eller 5+4+1 (Auro) i receiverne. Ellers må du langt opp i pris.

15. Takk monqo_B takket for denne posten
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso Vis post
    Dere som har vært i KP5 i Bergen Kino, hva synes dere om Atmos lyden der?
    Jeg så Everest 3D i denne salen og likte det Atmos tilførte her. KP5 har lenge vært ansett som den beste salen på Bergen Kino når det kommer til lyd. Star Wars går der nå i Atmos. Verdt ett besøk!

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spdyvkng Vis post
    Så det betyr firmwareoppgradering? Eller er det mer som må til?
    Jupp, firmware.

Sitat Opprinnelig postet av spdyvkng Vis post
    OOOh, hvor får du så god pris? Har sjekket prisjakt, prisguide etc og ikke funnet forskjell på mer enn 2-3 tusen.

HDMI2.0a gir deg HDR. HDR trenger en TV som også klarer HDR. Ingen av 2015 forsterkerne kan så vidt jeg har sett kjører HDR i 4K 50p/60p og 4:4:4, som er best for kvaliteten. Om det er synlig forskjell på 4:4:0, 4:4:2 og 4:4:4 er jeg usikker på. Jeg ser at når jeg rendrer grafikk så er det først og fremst bitraten som avgjør hvor godt resultat det blir på TV-bildet til slutt over f.eks. bakkenettet.

Siden jeg ikke har tenkt å kjøpe meg 4K tv på et par år, så hørtes en Marantz 7009 til 8000 lavere enn 7010 spennende ut. PM meg da vel Selv vil jeg ikke kjøpe 4K TV før jeg har råd til noe som kan matche en plasma i innsynsvinkel og bildeglede. Alt av LCD har hittil skuffet meg, enten det er baklyst, kantlyst, LED-belyst. OLED har jeg forhåpninger til, men her ute på vidda er det ikke lett å få testet.

Denne tråden fikk meg til å retenke om jeg skal gå for Pioneer SC-LX59 eller en eldre Marantz eller Denon. Prisen blir litt likere mellom disse, og Auro høres spennende ut for musikkopptakene.
    HDMI 2.0a har alle 2015 modellene AVR/AVP, så ja de klarer HDR.

Som nevnt over, om hverken HDMI 2.0a ELLER DTS:X er viktig, så gå for 2014 modell brukt.
    Men kun Marantz/Denon kan oppgraderes til Auro 3D.
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at komplett selger Onkyo TX-NR646 for 3990,- nå, er det noen her på forumet som har prøvd denne?

Det ser iallfall ut som Onkyo sine modeller selv i denne klassen leverer det de er oppgitt til og vel så det:
    https://youtu.be/sQKioOdz-Sc

Denne er jo et par år gammel selv om testen/effektmålingen er gjort nå nylig. Kjekt å se at man får det man betaler for effektmessig iallfall

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er veldig sjelden jeg sitter og hører på 1kHz toner, men...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan så være, men selv den Onkyoen du har i signaturen din har sin oppgitt effekt målt på den måten

Skal man måle hvordan den yter i forhold til oppgitte specs, så må man vel nødvendigvis måle på samme måte som produsenten har oppgitt effekten?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo synes jeg oppgir effekten tvilsomt. Ikke mange andre oppgir den i 1kHz, en kanal i 6ohm. Slik måling er nokså uinteressant.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får en bare slå seg til ro med at denne yter mer enn oppgitt, på samtlige målemetoder Onkyo supplerer (selv om to kanaler ble testet samtidig her, ikke bare en). Både ved statisk og dynamisk last.

Men tilbake til temaet i tråden, er det noen som har testet atmos-receiveren TX-NR646?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2014
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Onkyo synes jeg oppgir effekten tvilsomt. Ikke mange andre oppgir den i 1kHz, en kanal i 6ohm. Slik måling er nokså uinteressant.
    De fleste receivere er jo målt både ved 1khz og 20hz-20khz? Jeg forstår ikke hvorfor man snakker om at "onkyo måler sånn og sånn", er vel standard IEC måløing. titt bak i manualen.

Hvis man titter bak i manualen er masse forskjellige målinger oppgitt. Etter hva jeg har sett oppgir alltid onkyo også stereo effekt målinger 20hz-20khz 0.08% thd i 8 ohm. Jeg har sett målinger gjort av private i ettertid og receiverene leverer det som er oppgitt og vel så det, selv billige 636 leverte kontinuelig 95w i stereo, under oppgitt thd. Er jo også en god ide og se på strømforsyningen. Eneste jeg savner oppgitt av onkyo er måling 20hz-20khz med alle kanaler i drift, og det burde de definitivt oppgi :/ Fant heller ikke dette for denon som hifiklubben skryter av sine "hifiwatt", som er målt akkurat på samme måte som onkyo.

Onkyo TX-NR636 AV Receiver Test Bench | Sound & Vision
    Sist endret av Petecomplete; 02-05-2016 kl 13:38
    Dali Ikon 6 MK1, Dali Ikon Vokal 2, Dali Concept 1, Onkyo TX-NR626, 42" LG plasma.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klippet fra Onkyo om TX-NR5010
    220 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1% THD, 1 Channel Driven, IEC); 280 W/Ch (6 Ω, 1 kHz, 1 Channel Driven, JEITA)

Klippet fra Yamaha om RX-A3050
    Rated Output Power (1kHz, 1ch driven) 230 W (4ohms, 0.9% THD [European Model])
    Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 150W (8ohms, 0.06% THD)

Side 26 av 27 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 SisteSiste

Lignende tråder

1. Dolby Atmos Hjemmeversjon - Høyttalere i tak?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 09-03-2014, 15:13
  2. Hvilken Receiver Skal jeg Velge?
    By Showa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-21-2011, 12:04
  3. Hvilken receiver skal jeg velge?
    By Smokey in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-18-2008, 19:51
  4. Hvilken receiver skal jeg velge.....
    By Konrad in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 35
    Siste melding: 12-30-2004, 03:28
  5. Hvilken receiver skal jeg velge? (del 2)
    By Roger in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 10
    Siste melding: 03-02-2004, 11:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •