Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer! - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  9
Like Like:  62
Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 529
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jupiter Ascending fra blu-ray.com med Atmos.

" Jupiter Ascending also features a bombastic Dolby Atmos audio presentation (core Dolby TrueHD 7.1 surround); one that engages as often and as aggressively as it invigorates. LFE output is bold and booming, with thunderous engine propulsion, hard-hitting energy blasts, deafening explosions, and enough low-end oomph, oohs and ahs to bring a grin to your face. Not to be outdone, the rear speakers latch onto every element of the varied environments, just as the immersive soundfield grabs hold of ambient effects, acoustic subtleties and other directional sleight of hand to create plenty of whiz-bang battles and awe-inspiring multi-channel magic. Ships sling through the soundscape. Wormholes collapse as cruisers retreat from the destruction. Blasters erupt and energy shields hum as Caine races about, taking down Keeper after Keeper, Hunter after Hunter. Dart fighters dive along skyscrapers and shoot through city streets, riddling buildings with cannon fire. Gas-planet refineries collapse as chain reactions ignite. All the while, dialogue remains clean, intelligible and perfectly prioritized, without falling victim to the noise or too forcefully subduing it. The film's score strikes a wonderful balance with the soundscape as well, never once seeming underwhelming or overbearing. Bottom line: Jupiter Ascending's AV presentation is outstanding. "

Tar nok sjansen på og bestille den, om jeg ikke har gjort det alt ( husker ikke i farten ).
    Mest p.g.a mere Atmos utprøvelser lydmessig

EDIT : Er bestilt

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Du har en egen meny for avspilling i stereo.

Om du går til -speakers-manual-2ch playback, kan du velge om oppsettet i stereo skal være likt som i surround, eller du kan velge egne innstillinger for stereo. Delefrekvens, lenger, nivå, m/u sub, large/small osv.
    Takk for bra innspill Jan B, som alltid

Men etter gode råd fra Torolan, forstår jeg nå at det er slik det skal være. MAngler på ingen måte "trykk" i bassen, så "I rest my case"

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så bra
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon Vis post
    Jupiter Ascending fra blu-ray.com med Atmos.

" Jupiter Ascending also features a bombastic Dolby Atmos audio presentation (core Dolby TrueHD 7.1 surround); one that engages as often and as aggressively as it invigorates. LFE output is bold and booming, with thunderous engine propulsion, hard-hitting energy blasts, deafening explosions, and enough low-end oomph, oohs and ahs to bring a grin to your face. Not to be outdone, the rear speakers latch onto every element of the varied environments, just as the immersive soundfield grabs hold of ambient effects, acoustic subtleties and other directional sleight of hand to create plenty of whiz-bang battles and awe-inspiring multi-channel magic. Ships sling through the soundscape. Wormholes collapse as cruisers retreat from the destruction. Blasters erupt and energy shields hum as Caine races about, taking down Keeper after Keeper, Hunter after Hunter. Dart fighters dive along skyscrapers and shoot through city streets, riddling buildings with cannon fire. Gas-planet refineries collapse as chain reactions ignite. All the while, dialogue remains clean, intelligible and perfectly prioritized, without falling victim to the noise or too forcefully subduing it. The film's score strikes a wonderful balance with the soundscape as well, never once seeming underwhelming or overbearing. Bottom line: Jupiter Ascending's AV presentation is outstanding. "

Tar nok sjansen på og bestille den, om jeg ikke har gjort det alt ( husker ikke i farten ).
    Mest p.g.a mere Atmos utprøvelser lydmessig

EDIT : Er bestilt
    Så forskjellige meninger kan en ha... hadde det ikke vært for at prosessor viste Atmos hadde jeg ikke trodd noe annet enn at det var 5.1 lyd på den Men kanskje mixen er forskjellig fra forskjellige soner? Min fikk jeg via en kammeraten som jobber i Asia der mange filmer slippes tidligere enn i USA.

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen av dere som har AVR-X4100, som vet om jeg kan bruke Pre-Out Surround Back L & R, til frontene, når jeg bruker Bi-Amp funksjonen i receiver?
    Jeg får ikke lyd ut :/

Se nærmere beskrivelse av problemet i post #51 i denne tråden: http://avforum.no/forum/generelt-aud...ml#post2022037

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en yamaha z7 den dag i dag. Effektforsterkere på LCR (diy frontrekke) mens z7 driver bakhøytalerene.
    har veldig lyst å prøve atmos og ser at denon sin 5200 forsterker er ganske hyggelig priset for tiden. Så til spm, vil jeg kunne henge opp 4 høytalere i taket og få atmos lyd uten flere effektforsterkere med denon 5200 recieveren?

Kjell

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan du.
    Usikker på om du mener du har 5.1 eller 7.1 pr idag, men 5200 har 9 innebygde forsterkerkanaler, så uten noe mer, klarer den 5.1.4. Med en ekstern stereo forsterker(eller mer seff) klarer den 7.1.4. Så ja, om du fortsetter å bruke ext amp på LCR, så klarer 5200 full pakke, altså 7.1 + 4 i taket.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så flott. Jeg var usikker om de interne effektrinnene kunne brukes til 4 i taket eller en måtte ha ekstern effekt på disse. Jeg kjører 5.1 i dag. Så det blir vel 5.1.4 da. Er det dynavoice fx4 som er greiest å bruke som takhøytalere?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli Vis post
    Så flott. Jeg var usikker om de interne effektrinnene kunne brukes til 4 i taket eller en måtte ha ekstern effekt på disse. Jeg kjører 5.1 i dag. Så det blir vel 5.1.4 da. Er det dynavoice fx4 som er greiest å bruke som takhøytalere?
    Billig og flerbrukshøytaler, som en kan bruke til noe i ettertid også.
    Deles over 80hz, så henger de med resten av anlegget

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billig og flerbrukshøytaler, som en kan bruke til noe i ettertid også.
    Deles over 80hz, så henger de med resten av anlegget
    Supert. Alt under 80hz spilles av 2x18" jbl subber. Da blir det atmos testing i nær fremtid ��

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli Vis post
    Ja, med 5200 og 5.1.4 så er det bare tut og kjør

MEN: om du allikevel skal ha 5.1.4, ville jeg heller valgt lillebror 4100 som er enda bedre pris på om dagen. Den har to færre kanaler, men kan prossesere 5.1.4, og har de samme finesser og funksjoner som storebror, tilogmed samme romkalibrering.

Ulempen med 4100 er at den ikke er så fleksibel når det gjelder hvilke kanaler som bruker innebygd kontra pre-out forsterker. Så eks om du vil ha 5.1.4, altså 4 i taket må du bruke ekstern forsterker på 4 kanaler. Forstå den logikken!!
    Så i ditt tillfelle bruker du som planlagt ext amp på LCR, men du må i tillegg bruke en stereo amp til på eks de bakre 2 i taket.
    men du kan bruke en billig amp, eller tilogmed din gamle reciever til disse.

Da sparer du endel tusenlapper.

Ja, FX-4 er en bra og billig løsning, men et ting Dolby anbefaler er høyttalere med "wide dispersion", og om du følger overnevnte tips om 4100, ville jeg heller brukt pengene du sparer på DefTech sine Pro Monitor 800 eller 1000 høyttaler serie, som er Wide dispersion, og som er veldig populær i USA.

Disse selger Lsound her i Norge:

Stativhøyttaler - Høyttalere

Og de har tilogmed noen demo sett til nedsatt pris:

Outlet

Edit 1: strengt tatt klarer du 5.1.4 med 4100 om du kun har ext amp på de 2 bakre i taket også.

Edit 2: om du venter til september, kommer jo årets modeller, 4200 og 6200, og disse er jo også klare for DTS:X. Og 4200 blir nok likevel billigere enn dagens 5200, og da har du altså Atmos OG DTS:X
    Sist endret av Jan B; 07-11-2015 kl 23:11
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for utfyllende svar. Jeg får nok noen lapper for den gamle recieveren, og 3000 kr i prisforskjell mellom 4100 og 5200 er verdt det hvis jeg slipper å ha en ekstra effektforsterker. Å vente er nok kanskje lurt, men usikker på hvordan prisen vil bli på neste generasjon, og dessuten er det ikke akkuratt en enorm mengde med filmtitler tilgjengelig?. Filmer med dts x bli det vel kanskje en stund til vi ser så mange av.
    jeg tror jeg handler for å teste, kjøper de høytalerene du anbefaler, og er det en mye bedre reciever tilgjengelig neste år så får jeg bytte.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du alt under kontroll
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Da har du alt under kontroll
    Takk igjen for all hjelp. Det ble en Marantz 7009 reciever og DefTech sine Pro Monitor 800 høytalere som du tipset om. Disse fungerer veldig bra til oppgaven med passe fylde i lyden. Har hørt på atmos testklipp og atmos "upmix" i hele helgen, og er vel lettere sjokkert Dette var gøy

Kjell

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra Atmos er moro ja, så da er det bare å begynne å se gamle filmer om igjen, med Dolby Surround Upmixer
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var endelig Marantz AV8802A kommet i hus, og da endelig klar for litt Atmos. Var noen hakk bedre lyd enn når jeg prøvde å kjøre Atmos høyttalerene som front høyde med AV8801 .

Skikkelig uvant med lyd fra taket. Testet såvidt med starten av "Gravity", og høre de prater rett over er skikkelig uvant.

Helgen er i hvertfall reddet, nå ligger "Transa 4", "Turtles", "Gunman", "American Sniper", "John Wick" og "Gravity" klare og venter.

18. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post
    Da var endelig Marantz AV8802A kommet i hus, og da endelig klar for litt Atmos. Var noen hakk bedre lyd enn når jeg prøvde å kjøre Atmos høyttalerene som front høyde med AV8801 .

Skikkelig uvant med lyd fra taket. Testet såvidt med starten av "Gravity", og høre de prater rett over er skikkelig uvant.

Helgen er i hvertfall reddet, nå ligger "Transa 4", "Turtles", "Gunman", "American Sniper", "John Wick" og "Gravity" klare og venter.

Om det ikke er gjort alt. Last ned Dolby Atmos demo klipp fra : 2D Demo Trailers (HD)

Ellers er det bare og holde seg fast

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det ikke er gjort alt. Last ned Dolby Atmos demo klipp fra : 2D Demo Trailers (HD)

Ellers er det bare og holde seg fast

Takk for tipset, den viste jeg ikke om.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,661
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2 Vis post

Grattis
    Og lyden ellers da bortsett fra Atmos - merker du stor forskjell fra 8801 ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 21 av 27 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Dolby Atmos Hjemmeversjon - Høyttalere i tak?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 09-03-2014, 15:13
  2. Hvilken Receiver Skal jeg Velge?
    By Showa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-21-2011, 12:04
  3. Hvilken receiver skal jeg velge?
    By Smokey in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-18-2008, 19:51
  4. Hvilken receiver skal jeg velge.....
    By Konrad in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 35
    Siste melding: 12-30-2004, 03:28
  5. Hvilken receiver skal jeg velge? (del 2)
    By Roger in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 10
    Siste melding: 03-02-2004, 11:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •