Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  9
Like Like:  62
Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 529
    Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tja, mange trodde ikke denne dagen skulle komme, men i løpet av helgen har det kommet ikke en, men to !! Bluray filmer med Auro 3D 11.1 lyd på markedet

Den ene er Red Tails, som hadde et defekt Auro lydspor på forrige utgave, men som nå er oppgradert, og alle gamle er trukket fra markedet.

Den andre er en belgisk! actionkomedie som heter Bowling Balls, av alle ting. Handler om en biker gjeng som kommer i trøbbel.

På facebooksiden til Auro ligger linker til disse to:

Red Tails
    https://m.facebook.com/story.php?sto...14596845243373

Bowling Balls
    https://m.facebook.com/story.php?sto...14596845243373

Trailer Bowling Balls:
    Offici

Jada, begge er seff på tur i posten )
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så valgte jeg rett AVR når jeg handlet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juhu, fikk en Auro 3D bluray idag: Bowling Balls, en nederlandsk komedie om to rivaliserende biker gjenger, hehe.
    Med nederlandsk tale og ingen tekster var det håpløst å skjønne dialogen, men lydsporet i Auro 3D 11.1 var utmerket!!

Håper dette synet blir mer vanlig etterhvert:

Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!-img_3334-jpg

Info om BDen:

Dolby Atmos receiver: hvilken skal man velge?AURO 3D er her. DTS:X kommer!-img_3328-jpg

Filmen var ganske kul da, meget bra bilde og lyden var som sagt meget bra. Artig å høre en hel film med konkurrenten til Atmos, og den har definitivt ingenting å skjemmes over. Veldig definert, dynamisk lydspor, med utrolig realistisk ambiance i utendørs scenene, eksplosjoner, skuddsalver, Harleys og masse kule små detaljer å legge merke til. Utrolig kult

3D lyd er rett å slett en helt ny liga i forhold til vanlig surround, og dette blir spennende å følge med på framover, med både Atmos, Auro 3D og DTS:X.

Den "reparerte" Red Tails er også i posten, den gleder jeg meg til , med masse flykamper fra 2 verdenskrig. Veldig bra film, selv uten 3D lyd,
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

4. Liker harman/kardon har likt denne posten
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fyr på AVSforum hadde visst nok pratet med Yamaha og fått bekreftet ingen DTS:X oppgradering til Yamaha. Så får vi se. Blir i såfall positivt overrasket om det kommer.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, altså av alle 3D lyd formatene hittil, så er det DTS som har skuffet mest! I praksis ingen!! håndfaste nyheter siden de introduserte nyheten i des 2014 !!

Selv Auro 3D, som alle mener er død, er jo "etablert", i forhold til DTS:X. Bortsett fra Denon 7200 og Marantz 8802(toppmodeller), er det ingen andre som har noen nyheter. Å heller ikje et knyst om filmer!

Elendig ass....
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Newcomer Vessel56 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2015
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Ta deg en tur innom hjemmesiden deres, utfordrer deg til å finne fram selv, men det har faktisk skjedd noe. Marantz og Denon får oppgradering via nettet vet jeg.

Er vel heller snakk om å ikke følge med i timen ;-)
    Alt for mye vintage og moderne

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer at DTS ikke har fulgt med i timen. De har jo selv innrømt at de ble overrasket over hvor kjapt Atmos kom på markedet. Så de henger litt etter, kan man si.

Jeg tror ikke det kommer receiver/pre-pros før sommerferien, og filmer tidligst sent i høst.

Så er bare å smøre seg med tålamod
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tidligere i historien har DTS kommet seint, men godt så de kan jo overaske.
    Sist endret av harman/kardon; 05-23-2015 kl 10:28

10. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite aktivitet om 3D lyd her inne, men kan jo legge ut et par reviews av Red Tails med fungerende Auro 11.1 lyd. En fra meg, også fra en til på avsforum:

Sitat Opprinnelig postet av djnickuk Vis post
    Well, when I purchased RedTails a few years ago on first release I had high expectations for the sound mixing. For a start it was originally recorded and mastered in Auro 3D and secondly it's a Lucas film. But I was unbelievably disappointed by the delivery of a boring, dull, lack of dynamics and pretty unimmersive sound mix.

So a few months back when I noted that it had been released with a full Auro encoding I was super excited and of course purchased instantly.

Well again I was greatly disappointed as I found the encoding had been done incorrectly and thus no Auro stream to choose.

But a week or so ago I received an updated disc from the distributing studio and am more than happy to report it has a full and certainly more than working Auro 11.1 stream buried within a 5.1 LPCM package. And this time there is no disappointment.

From the beginning to the end there is no let up from the amazing sound mixing work. Every channel of the 11.1 system has been utilised to its full whilst remaining natural and non distracting.

The VOG gets a mighty work out. Best hope you have some good speakers installed as there are quite a few fly overs that when coupled with the subs certainly rock the room. My Datasat RS20i and amps haven't had this much of a work out in ages. And similarly for the PHC LFC15 and Aerial SW12 subs... Working well together to get my screen vibrating. Haha...

And the dialogue is crystal clear. You have a dog fight going on, literally all around you, while being able to hear the faintest voices from behind a muffling breathing apparatus.

And while of course all the bombastic dog fights are fully immersive and exciting, again, for me the most realistic aspect of Auro 3D is when watching scenes of the characters chatting on the airfield. What Auro does is recreate atmospherics incredibly well. It sounds like I'm sitting in an open sided tent with them but also aware this tent is clearly on a very large open space. The natural echo of open fields with the sounds of planes flying all around. Some very close and some far far away. In all directions.

So, really this is just a notification to all that have Auro to get this disc in your collection. This WILL be your new reference disc. Forget gravity in Atmos etc. I have not heard a domestic system playing non DCI Auro content sound so good. It truly is mind blowing.

Sitat Opprinnelig postet av Nalleh Vis post
    Review of RED TAILS IN AURO 3d 11.1 sound.

Spoiler alert!

Ok, FINALLY i got the right bluray! I love this movie and have seen it several times. I bought this movie first when it came out in 2012 with non- Auro (5.1 DTS-HD), and then the german one late last year (non-working AURO), before i got the working Auro edition from Capelight last week. And it did not disappoint!

After listening to the Auro demo disc, i had high hopes for this movie, and i love dogfights, so if there ever was a movie to properly test a immersive audio format, this would be the one.

Let me put it this way: have you watched a Atmos movie lately and wondered if your height speakers is on, or active, because you are having trouble hearing them? Well, Red Tails and Auro 11.1 puts that question to bed! I have never heard a better, more logical and more distinct use of ALL THE SPEAKERS, incl. the heights. Yes even the VOG is used actively

It is rather easy: If a car drives from left to right at the bottom of the screen, the sound should follow the car at the bottom of the screen. If a plane moves across the top of the screen, the sound should follow the plane at the top of the screen. This is how Auro works, and in all dimensions, around you, and above you. My jaw dropped so many times i lost count, and you just keep repeating to your self: wow, this is how it should be! Why has this not been done before?
    The dogfights are so immersive, you almost get dizzy, and Auro gets you more into the action than a 3D picture would, it is so cool The immense number of bombers and fighters criss-crossing over the screen and things happening at the same time, actually gets so intense that you have trouble following it. And Auro is definitely a big part of that, because i have seen the movie before, and not had that feeling.
    I even heard one time a plane came at the screen, over to the left rear, only to have the sound of it disappear below me!! I have never heard that before.
    Early in the movie when Joe Little shoot a train and flies trough the explosion, a part flies and hits his windshield, and the sound was right in front of me so loud, i jumped in my seat, hehe.

In the scenes at the airfield there is almost constant action overhead, with planes taking off, landing and flyovers. All around you, some are near, some are far, far above. There are birds, wind and the ambiance is unbelievable real, it´s like you are there.
    I would almost say that Auro adds not only true 3 dimensional sound, but a 4 dimension, and that is depth. Or distance. Although Atmos too adds a sphere of sound around you, it is much closer, while Auro is just so much better at adding the distance to the mix. Like the planes in the background. You can hear how far away they are. More natural, logical.
    If it is in the airfield, on the marked, in the church, in the officers club with background voices/noise, it is so real, you just shake your head.

After watching this movie i popped Unbroken(in ATMOS) in the player and played the first chapter with the bomber planes to get a comparison, and truth be told, it is more dynamic and more precise in sound placement, but it is still mostly just around you, not above you. There are countless times the sound should have followed the planes above the screen, but it simply doesn´t. So strange. It is like Auro mixers "have discovered" or "knows" how to include the height speakers in the mix, while the Atmos mixers haven´t gotten that far yet.
    So in this case, Auro is the winner in immersive sound, hands down
    And remember, It´s been 3 years since Red Tails was mixed, and the first one in 3D sound, so i am guessing they have learned a thing or two since then.

This is now my new demo disc for immersive sound, by far, and i can´t wait for the next movie in Auro 3D.

Recommended? Well, DOH !!
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner tråden din litt igjen jeg

Kort oppsummert fra tidligere innlegg i starten av denne tråden kjøpte jeg en Denon AVR-X4100.

I dag byttet jeg ut mine stativhøyttalere 685, med et par gulvstående 683. Lydmessig var dette et stort løft!!
    Men etter å ha kjørt kalibrering, slutter receiver å sende signal til subwoofer. Sender kun til fronthøyttalerne.
    PS: Dette er ved lytting på musikk i stereo.
    Går jeg inn og manuelt setter front til "small", sender den signal til sub igjen.

Hvordan kan jeg overstyre dette?

Ved film i 5.1 sender den signal til woofer som normalt..

På forhånd takk

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79 Vis post

Kort oppsummert fra tidligere innlegg i starten av denne tråden kjøpte jeg en Denon AVR-X4100.

I dag byttet jeg ut mine stativhøyttalere 685, med et par gulvstående 683. Lydmessig var dette et stort løft!!
    Men etter å ha kjørt kalibrering, slutter receiver å sende signal til subwoofer. Sender kun til fronthøyttalerne.
    Går jeg inn og manuelt setter front til "small", sender den signal til sub igjen.

På forhånd takk
    Dette er helt normalt , og ofte den beste måten og gjøre det på.
    Vil du ha sub i tillegg til fronter som "large" , så må du aktivere LFE+MAIN eller hva det heter på "Denonsk" .
    Men det kan ofte bli faseproblemer av slikt , men det får bare teste hva du liker best.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte på det etter at jeg postet innlegget, at det kunne være noe av grunnen.
    Men som sagt; under film i 5.1 sender den ut til sub selv om front er Large. Men det stemmer sikkert

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat sånn det skal være ja - på film får jo suben et eget lydspor , mens på musikk så må suben aktiveres på en annem måte. Enten at frontene deles av mot sub , eller at receiveren legger til bass signalet fra frontene til suben også.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lærte jeg noe nytt i dag og

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lærte jeg noe nytt i dag og
    Det var bra , fristen gikk snart ut nå - nærmer seg midnatt , hehe

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Det var bra , fristen gikk snart ut nå - nærmer seg midnatt , hehe
    Hehe, ja det var jo enda godt
    går inn i natta med The Imitation Game. Akkurat satt på. Forventningene er høye

19. Liker Torolan har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kos deg

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På forhånd takk
    Du har en egen meny for avspilling i stereo.

Om du går til -speakers-manual-2ch playback, kan du velge om oppsettet i stereo skal være likt som i surround, eller du kan velge egne innstillinger for stereo. Delefrekvens, lenger, nivå, m/u sub, large/small osv.
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

22. Liker Røyslig har likt denne posten
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupiter Ascending var ikke akkurat mye å skryte av, hverken film eller lyd

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har du sett denne, kino?
    -Triple Atmos Receivers

Min stuekino

Side 20 av 27 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Dolby Atmos Hjemmeversjon - Høyttalere i tak?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 09-03-2014, 15:13
  2. Hvilken Receiver Skal jeg Velge?
    By Showa in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 03-21-2011, 12:04
  3. Hvilken receiver skal jeg velge?
    By Smokey in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 11
    Siste melding: 11-18-2008, 19:51
  4. Hvilken receiver skal jeg velge.....
    By Konrad in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 35
    Siste melding: 12-30-2004, 03:28
  5. Hvilken receiver skal jeg velge? (del 2)
    By Roger in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 10
    Siste melding: 03-02-2004, 11:34

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •