Reciever til liten stue, Sony STR-DN1050 el Onkyo TX-NR535?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reciever til liten stue, Sony STR-DN1050 el Onkyo TX-NR535?

Har veldig lyst til å få meg et skikkelig surroundanlegg, og hjemme hos muttern er det et gammelt sett med høyttalere og reciever som ble kjøpt på elkjøp på slutten av 90-tallet som ingen bruker lenger. Tenker å låne høyttalerne fra det og kjøpe en ny reciever. Husker ikke hvilke høyttalere det er i farten men kan oppdatere tråden i helga når jeg er hos hun og får sjekket det.

Det jeg trenger i recieveren er:
    Minimum en 4-5 HDMI innganger, gjerne en komponentinngang også
    Bluetooth så jeg kan streame fra mobilen (absolutt must)
    USBtilkobling for å spille av musikk/podcaster
    3D og Ultra HD støtte
    Wifi for internettradio hadde vært kjekt, evt også streaming av film fra PC/mac dersom det er mulig på noen recievere

Vurderer sterkt Sony STR-DN1050, men 5000 er litt i overkant av hva jeg hadde tenkt å bruke. Men kan strekke meg såpass hvis det er det som må til for å få en bra reciever som oppfyller kravene.
    Et annet alternativ jeg syns virker bra er Onkyo TX-NR535 som koster halvparten men fortsatt virker som har det jeg trenger og mer til.

Jeg er ikke så veldig kresen på lyden, dessuten er det begrenset hvor høyt jeg kan spille her jeg bor nå uten å få naboklager. Men vil gjerne ha litt ekstra bass til filmer og tvspill samt surroundlyd.

Er det noen andre recievere jeg bør vurdere som oppfyller kravene mine?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne? http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-70297/
    Ellers så kan man jo se på bruktmarkedet om man finner noe der. Rask sjekk det, så kan man få denne som er to år gammel http://www.finn.no/finn/torget/annon...ry=denon%20avr
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonen så slett ikke verst ut, takk for tips! Skal ta en tur til Hifiklubben på mandag og se på den.

Etter litt googling ser det ut som fronthøyttalerne er Genexxa Unique 5000, bakhøyttalerne er JWS sat 90 og senteren er JWS cs 100. Men magneten i det ene elementet på ene bakhøyttaleren har falt av, og høres ut som det samme har skjedd på senteren også når jeg beveger på den. Er det mulig å lime på igjen eller må jeg belage meg på å kjøpe nye høyttalere?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunk Vis post
    Denonen så slett ikke verst ut, takk for tips! Skal ta en tur til Hifiklubben på mandag og se på den.

Etter litt googling ser det ut som fronthøyttalerne er Genexxa Unique 5000, bakhøyttalerne er JWS sat 90 og senteren er JWS cs 100. Men magneten i det ene elementet på ene bakhøyttaleren har falt av, og høres ut som det samme har skjedd på senteren også når jeg beveger på den. Er det mulig å lime på igjen eller må jeg belage meg på å kjøpe nye høyttalere?
    Jeg klarte med stort hell å reparere elementet på Dynavoice F6 som hadde produksjonsfeil/var løs i magneten fra fabrikk.

Det jeg brukte var noe som heter Stål-lim, det er en metall-limløsing som man må mikse før bruk.

Tror jeg kjøpte det på Biltema eller Clas Ohlsson.

Det funket faktisk veldig bra, og kunne spille med full guffe og lyden var god.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Jeg klarte med stort hell å reparere elementet på Dynavoice F6 som hadde produksjonsfeil/var løs i magneten fra fabrikk.

Det jeg brukte var noe som heter Stål-lim, det er en metall-limløsing som man må mikse før bruk.

Tror jeg kjøpte det på Biltema eller Clas Ohlsson.

Det funket faktisk veldig bra, og kunne spille med full guffe og lyden var god.
    Takk for tipset. Fant stållim på clas ohlson, skal prøve det når jeg får tid Ble etter mye om og men til slutt Sonyen jeg gikk for. Den hadde flere componentinnganger, kom godt ut av tester og nesten bare positive erfaringer fra andre. Bare kjipt at jeg ikke kunne kjøpe den i noen fysisk butikk....

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunk Vis post
    Takk for tipset. Fant stållim på clas ohlson, skal prøve det når jeg får tid Ble etter mye om og men til slutt Sonyen jeg gikk for. Den hadde flere componentinnganger, kom godt ut av tester og nesten bare positive erfaringer fra andre. Bare kjipt at jeg ikke kunne kjøpe den i noen fysisk butikk....
    På F6 høytalerne så var det viktig at jeg fant akkurat limt der elementet tidligere hadde vært, (det er vel firekantfestet og derfor 4 muligheter) sjekket at det var fri vei for elementet ved at det ikke skurret når jeg presset bassen forsiktig inn. Mulig det er annerledes på den høytaleren du har, men jeg har følelsen av at elementet må sitte akkurat på den måten det satt før.

Dersom jeg satt den feil så skurret bassen, men jeg fikk det til etter å ha prøvd to ganger. Stål-lim sitter utrolig godt, men med et stort skrujern fikk jeg løset, endret og satt riktig og limet på nytt med stål-lim.
    Sist endret av Danke; 09-20-2014 kl 18:17

Lignende tråder

1. Denon AVR-X2100W vs Sony STR-DN1050
    By flaco in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 03-18-2015, 19:48
  2. Liten stue - stor lyd
    By Schoumacher in forum Høyttalere
    Svar: 4
    Siste melding: 06-17-2011, 19:08
  3. Høyttalere i liten stue
    By JørgenP in forum Høyttalere
    Svar: 15
    Siste melding: 09-20-2010, 22:26
  4. hjemmekino i liten stue
    By Pondus85 in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 01-05-2010, 23:28
  5. LCD Projektor i liten kj.stue, mulig?
    By daniel2003 in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 02-03-2007, 20:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •