Maratz SR5008 eller Denon X2100W - eller andre alternativer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maratz SR5008 eller Denon X2100W - eller andre alternativer?

Med litt planer om få satt opp surroundanlegg igjen (kona har vel faktisk funnet ut at hun savner det) og temmelig dårlig lyd på det som kommer inn digitalt på dagens forsterker (en gammel AVR-1800) sitter jeg å ser på forsterkere nå.

Nye Denon AVR-X2100V virker aktuell. Samtidig ser jeg tilbud på Marantz SR5008 som virker gode (nede i 4500 nå). Legger merke til at SR5008 oppgir støtte for 4K, men med HDMI 1.4a - altså er man vel begrenset til 30Hz. Eller vil 60 her være støttet på passthrough? Vil jo heller ikke se bort fra at det blir TV-oppgradering etter hvert også ;-)

I første omgang er det mine gamle PSB 800 som skal drives (+ kanskje senter og bakhøyttalere), men kan nok være planer om nye høyttalere før året er omme også. Lydkilde vil i hovedsak være HTPC (med SB OmniSurround-lydkort per i dag)

Andre aktuelle som kan anbefales? Yamaha ARXV677BL og Onkyo TX-NR636 er nede i 3500 på tilbud nå - et godt og enda rimeligere alternativ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satset på Yamaha-en etter å ha lest omtalene i siste What Hi-Fi :-) Ble litt spontankjøp i forhold til søndagstilbudene på Komplett.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står mellom disse to jeg også nå, Maratz SR5008 vs Denon X2100W,
    hvorfor valgte du yamaha-en? fristende å kline til på søndagstilbudet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tanngarden Vis post
    står mellom disse to jeg også nå, Maratz SR5008 vs Denon X2100W,
    hvorfor valgte du yamaha-en? fristende å kline til på søndagstilbudet
    Ikke helt sikker på dette i praksis, men Yamaha-en støtter i hvert fall HDMI 2.0 - og da altså 4K@60Hz. Med HDMI 1.4 på Marantz-en er det vel 4K i 30Hz. Det jeg i hvert fall fant av omtaler på Yamaha-en var veldig gode. Foreløpig egentlig bare et teoretisk problem for meg, men får se prisutviklingen på 4K@60Hz TV-er til neste år. Yamaha-en var jo også en tusenlapp billigere. Ellers får man se litt av funksjonaliteten opp i mot egne behov.

Blir uansett sikkert en betydelig oppgradering i forhold til en 15 år gammel Denon AVR-1800... Spørsmålet nå er om det ikke blir høyttalerjakt også. Kan være kostbart å kjøpe ting på tilbud ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skiller marantzen fra de andre siden den er 1000 kr dyrere? og utgangspris ogsåen del høyere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tanngarden Vis post
    Hva skiller marantzen fra de andre siden den er 1000 kr dyrere? og utgangspris ogsåen del høyere
    Kan vel generelt være bedre på en del andre områder, selv om det er en litt eldre modell som på enkelte områder mangler ting som modeller som har kommet i år har. Jeg ser imidlertid at SR5008 på en haug forhandlere i Sverige er ganske mye rimeligere enn i Norge. Tror rett og slett også denne har vært høyt priset på det norske markedet. I Sverige er det en rekke forhandlere som selger den til 5500SEK - altså tilsvarende under 5000 NOK. I sverige ligger Yamaha-en på 6000SEK. (Priser sett ut i fra Prisjakt.no og Prisjakt.se).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clasm Vis post
    Satset på Yamaha-en etter å ha lest omtalene i siste What Hi-Fi :-) Ble litt spontankjøp i forhold til søndagstilbudene på Komplett.no.
    Spontan her også. Onkyo 636. Var så kjapp at nå må jeg lese on recieveren etter at jeg har kjøpt den..
    Komplett imponerte med gode tilbud.

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 02-09-2012, 18:41
  2. B&W 705, bra eller er det andre bedre alternativer?
    By Steinbekkhaugen in forum Høyttalere
    Svar: 20
    Siste melding: 10-29-2011, 19:06
  3. Svar: 4
    Siste melding: 01-31-2011, 22:10
  4. Samsung LE46A786 eller andre alternativer?
    By RamGuy in forum TV-apparater
    Svar: 6
    Siste melding: 01-20-2009, 19:12
  5. SUB: Gale 3090 eller andre alternativer?
    By StianH* in forum Høyttalere
    Svar: 10
    Siste melding: 03-26-2004, 02:02

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •