Effektforsterker til Mentor 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Mentor 8

Hei,

Ser for tiden etter en effektforsterker til Dali Mentor 8 med senter og mentor 6 som bakre høyttalere.
    Lurer derfor på om noen har noen formening om hva som burde gåes til innkjøp av med 35 000 i budsjett.

Har forhørt meg litt om den kommende NAD M27 men vet ikke hvordan den nåværende NAD M25 er på mentor serien?
    Kan en parasound a51 på brukten være aktuelt feks?

Hvis noen her på forumet har noen gode tips til hva som kan være aktuelt tar jeg gjerne inn forslag.

Takk på forhånd.

\Caelun

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2x NAD 275 til mine. 1 til hver, i bro. Jeg liker veldig godt lyden i de, kan spille grisehøyt uten at det blir skarpt. Ampene har også veldig god kontroll på elementene. Noen spess grunn til at du ikke gikk for Emotivaene du foreslo i en annen tråd? Kunne vært interessant å høre hvordan Emotiva + Mentor høres ut.

Jeg har ingen erfaring med Parasound, hegel eller andre merker på Mentor. Så er vanskelig for meg å si hvordan andre matcher enn NAD blir.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vurdert den XPR-5 veldig sterkt men det virker som at det er problemer med og få importert den til Norge.
    Så blir man jo også veldig interessert når man hører at det kommer inn ny NAD Master serie til høsten. Kan jo svi litt for lommeboka men det høres jo rimelig artig ut!

Har også vurdert som du kjører 2 x NAD C27BEE på frontene men føler jeg må gi resten litt futt også.
    De som først har gått til innkjøp av master serien til NAD ser ut til og være veldig fornøyde på Dali også.

Takker og bukker for tips og tilbakemeldinger

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet er uslåelig etter min mening... F.eks en 250r til M8 og en 120dmb til senter, på bruktmarkedet da. Jeg brukte de forsterkerne på Helicon 800mk2 og C200mk2 og det var himmelsk
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caelun Vis post
    Har vurdert den XPR-5 veldig sterkt men det virker som at det er problemer med og få importert den til Norge.
    Så blir man jo også veldig interessert når man hører at det kommer inn ny NAD Master serie til høsten. Kan jo svi litt for lommeboka men det høres jo rimelig artig ut!

Har også vurdert som du kjører 2 x NAD C27BEE på frontene men føler jeg må gi resten litt futt også.
    De som først har gått til innkjøp av master serien til NAD ser ut til og være veldig fornøyde på Dali også.

Takker og bukker for tips og tilbakemeldinger
    Ja, det blir spennende med den nye master serien.

Jeg bruker jo M50, M51 og M52 som CD, og preamp når jeg hører på musikk.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig kjører jeg med tre av kanalene fra en emotiva xpa 5 på mine mentor 6 og vokal, og det funker absolutt helt greit det i min mening.
    Lyden får kanskje en litt ekstra oomph i bassen noe jeg selv liker, for ikke og snakke om overraskende mye for penga.

Tror kanskje parasound har ryktet for seg og være hakket mer nøytralt, og med budsjett på 35k hadde jeg kanskje vurdert en parasound halo a31, også sett på brukten etter en parasound nc2250 til m6'ene.

Ellers er vel og nad master serien høyst innteresant, og eneste grunnen den serien har verdt borte var at du erklærte den ulovlig siden de brukte så mye strøm i standby og dette er det eneste nad har justert fra den master serien og den nye.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Forslag til effektforsterker til NAD T777 og Dali Mentor 6?
    By Insignia in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 04-01-2014, 06:09
  2. Effektforsterker til Dali Mentor 8
    By mmmbeer in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 26
    Siste melding: 12-07-2012, 01:45
  3. Effektforsterker til Mentor 6?
    By Haugen in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 10
    Siste melding: 08-28-2012, 20:42
  4. Svar: 29
    Siste melding: 02-18-2010, 14:28
  5. Effektforsterker for Pioneer AX4 og Dali Mentor 6?
    By AndersT2 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 02-04-2007, 14:11

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •