Denon AVR-X2100W vs Sony STR-DN1050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR-X2100W vs Sony STR-DN1050

Jeg skal oppgradere fra Denon AVR 2307. Budsjett 5-6000.
    Har hatt 2 Denon recivere før og har vært veldig fornøyd egentlig, men fikk med meg at forgjengeren Sony DN 1040 fikk veldig bra kritikk i fjor....
    Noen som har noe meninger om Denon AVR-X2100W vs Sony STR-DN1050? Har ikke hørt eller sjekket ut noen av modellene da de er helt nye og er vel i butikk først nå tror jeg....
    Skal kobles opp med KEF høyttaler-system og Sony vpl-hw55.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du blir skuffet om du skulle gå for ny Denon. Ser lovende ut disse nye. Når det er sagt, så er det jo mange seriøse aktører der ute. Den Sonyen er nok ikke et bomkjøp den heller. Det er vel en mnd ca. før de kommer for salg, så da vil man kanskje se noen tester opp mot hverandre
    Om man klarer seg uten HDMI 2.0, WiFi, Dolby Atmos, Bluetooth, så kan man jo få mye reciver for en 3200 lapp i f,eks Denon AVR X2000. Men så var det jo alt det nye da
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja må gå for HDMI 2.0, og minst 2 hdmi ut er også et krav.
    Har jo kommet en test av Denon her
    http://www.whathifi.com/denon/avr-x2100w/review og det var derfor jeg ble litt usikker. Mangler litt trøkk
    i dyp bass sier dem...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. Høres ut som de har koblet opp et 5.0 system med gulvstående front? Fikk ikke med meg hvilke høyttalere de testet på, og det er jo vikitg for at en test skal være nogenlunde relevant. Har man et 5.1 system med aktiv subwoofer, så er det med basstrøkk ikke noe problem. Skal man vurdere tyngre høyttalere senere, evt ha en reciver med utbyggingsmuligheter, så vil kanskje X3100 være noe å vurdere. Dog 3000 opp da...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen virker veldig spennende. Samme gjør egentlig Denonen. Tror begge er gode valg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHAT HIFI har testet receivere i 500 pund klassen i september 2014 utgaven.
    Denon AVR x2100W
    Onkyo TX-NR636
    Pioneer VSX-924
    Sony STR-DN1050
    Yamaha RX-V677
    Her var det Sony 1050 som gikk av med seieren. De har fulgt opp fra 1040 som fikk strålende anmeldelser, de har lagt til manglene som den hadde og generelt forbedrett alt og bedret lyden.
    Så da kommer jeg nok til å gå for Sony.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en STR-DN1050 en mnd's tid nå og kan ikke klage på noe så langt. Kjøpte den og en Sony S7200 med mod-kit for sonefri for å få alt koblet sammen med HDMI. Var en glede å lempe ut flere kilo med støvsamlende kabler :-) Den var enkel å sette opp men synes bruksanvisningene til Sony er dårlige og lite opplysende. Men fine, korte forklarende tekster på skjermen under oppsett. Så langt liker jeg lyden og lydbildet godt (kjører 5.1 og bi-amp til frontene). Har foreløpig kun satt opp med Sony's egen kalibrering og som vanlig skrudd av alt dilldall som soundfields etc. Føler det gjestår litt tuning i bunn mellom høyttalere og sub før alt er på plass. Har ikke hatt tid til det enda. Blue-Ray spilleren var også en fryd. Lynkjapp og utmerket bilde og lydkvalitet. Skal bruke den en del til CD også, men har ikke fått testet så mye på det enda.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar Vis post
    Har hatt en STR-DN1050 en mnd's tid nå og kan ikke klage på noe så langt. Kjøpte den og en Sony S7200 med mod-kit for sonefri for å få alt koblet sammen med HDMI. Var en glede å lempe ut flere kilo med støvsamlende kabler :-) Den var enkel å sette opp men synes bruksanvisningene til Sony er dårlige og lite opplysende. Men fine, korte forklarende tekster på skjermen under oppsett. Så langt liker jeg lyden og lydbildet godt (kjører 5.1 og bi-amp til frontene). Har foreløpig kun satt opp med Sony's egen kalibrering og som vanlig skrudd av alt dilldall som soundfields etc. Føler det gjestår litt tuning i bunn mellom høyttalere og sub før alt er på plass. Har ikke hatt tid til det enda. Blue-Ray spilleren var også en fryd. Lynkjapp og utmerket bilde og lydkvalitet. Skal bruke den en del til CD også, men har ikke fått testet så mye på det enda.

Høres bra ut. Sony har ikke jeg så god kjennskap til, så er bra folk prøver merker som ikke er så normale recivermerker. Sony er for all del en enorm produsent, men ikke på recivere. Så bra de har laget produkter som kan hamle opp med de "gamle".
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oilar Vis post

Har du fortsatt 1050en? Kan du si litt om erfaringene dine så langt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av p10 Vis post
    Har du fortsatt 1050en? Kan du si litt om erfaringene dine så langt?
    Har den fortsatt. Den fungerer utmerket. Eneste feil jeg har vært borti er at et par ganger når det har vært korte strømbrudd/blink så har den ikke skrudd seg av, men mistet HDMI signalet. Da må jeg trekke ut kontakten for å få dette i gang igjen.
    Synes ellers den har fin lyd på moderate volumer, men når jeg vil spille høyt kan den ikke måle seg med den 15kg tunge Pioneer receiveren jeg byttet den ut med. Da blir den litt for hard i mellomtonen og spiss i diskanten etter min smak. Absolutt lyttbar, men altså så var min 10 år gamle Pioneer bedre da.
    Eneste grunn til at jeg byttet ut Pioneer'en var jo at den manglet HDMI. Jeg ønsket HDMI til alt og 2xHDMI ut (TV og PJ). Alt i alt er jeg fornøyd enn så lenge. Sonyen kostet jo 5000 og Pioneeren 15000.
    Til slutt bare nevner jeg at mine Jamo Concert 11 er en smule vanskelig å matche med forsterkere. Ikke alt gir like god lyd på disse da de fort kan bli litt spisse i toppen. Mulig at Sonyen ville trives bedre med andre høyttalere. Min plan er nå på sikt å oppgradere til en receiver i 15K klassen igen da jeg tror det vil gi bedre forsterkerdel, men enn så lenge er Sonyen absolutt brukbar..

Lignende tråder

1. Sony STR-DH800 vs Denon AVR-1610
    By eborse in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-21-2009, 10:35
  2. Sony STR-DG910 VS DENON AVR 1708
    By Komann in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-03-2008, 01:06
  3. Denon og Sony
    By steinarangler in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 1