NAD T748v2 og Cerwin Vega CLS?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T748v2 og Cerwin Vega CLS?

Hei,

Jeg vurderer å bytte ut min gode gamle Denon AVR-3805 med noe nyere som støtter HD-lydformater. Høyttalerne jeg har er de svært sofistikerte Cerwin Vega CLS-12 foran, CLS-6c som senter og 4 stk. CLS-6 som surround. Til fronthøyttalerne har jeg en NAD C272 effektforsterker, og det fungerer svært bra, så den ser jeg ingen grunn til å bytte ut.

Jeg kunne godt tenke meg NAD-receiver, både fordi den matcher C272-en utseendemessig, og fordi jeg liker NAD. Hvor stor/dyr modell trenger jeg da for å drive senter og surround på en måte som kan holde følge med resten? Ettersom jeg har effektforsterker til frontene tenkte jeg at jeg kanskje ikke trenger all verdens diger receiver til å drive resten...?

Hadde gjort meg opp noen tanker på egenhånd, men Butikken mente det var en dårlig plan, og at jeg måtte ha noe større/dyrere. Derfor spør jeg her også, så jeg får litt input fra noen som ikke har noen økonomiske motiver...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres fornuftig ut jeg da
    butikkene og mange på forum som denne anbefaler kun anlegg med overkill-forsterkerdel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart, å ha en overkill forsterker skader aldri, bortsett fra på lommeboka... Det enkleste ville jo selvsagt vært å kjøpe en som er garantert mer enn kraftig nok, men jeg har dessverre langt ifra ubegrensa budsjett, så for hver tusenlapp jeg kan spare på receiver har jeg en tusenlapp mer å bruke på f.eks. ny projektor. Og hvor mye kraft trenger man strengt tatt til å drive fire bakhøyttalere og en senter av denne typen? Senteren trenger jo litt "trøkk", men surroundene trekker vel ikke så mye at man trenger forsterkerkraft i bøtter og spann?

Og disse Cerwin-ene skal vel være ganske lettdrevne også så vidt jeg har forstått.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil funke greit med 748v2, men dette er dog den minste reciveren til nad, og er uten oppgraderingsmuligheter. Iom at du hadde en ganske stor Denon reciver, så tror jeg at du ville blitt lønt med en større nad som f.eks T758 som har muligheter for moduloppgradering nå som HDMI 2.0 kommer. Tror sågar Hifi klubben kjører gratis oppgradering av denne når denne modulen kommer. Ellers så har Denon lansert 2014 modellene med innebygget HDMI 2.0 slik som denne: http://www.hifiklubben.no/Products/d...eceiver-71462/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Lignende tråder

1. Cerwin vega 1,5kw blokk+Cerwin vega stroker 18= bra?
    By Loorentz in forum Høyttalere
    Svar: 17
    Siste melding: 05-06-2010, 19:51
  2. Cerwin Vega! 1,5KW VS Cerwin Vega! 1,5KW2
    By Dali B5005 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 13
    Siste melding: 04-12-2010, 07:35
  3. Cerwin Vega HP-215 VS Cerwin Vega AL1000
    By ChrisHesby in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 02-06-2009, 19:19
  4. CERWIN-VEGA CLS-15SX vs CERWIN-VEGA CLS-15S