Hei!

Har kjøpt meg en Onkyo TX-NR3010. Har ikke fått testet den så mye ennå men førsteinntrykket er bra Utrolig mye kraft i den! Bruker den i et stereo oppsett med Cervin Wega AL 1000.Før hadde jeg en Nad 218 og Rotel forforsterker. Kan ikke sammenlignes men kraften i Onkyon selv om det skal være nesten det samme på papiret. Ikke noe negativt om Nad 218,det er en bra forsterker! Prøvde også å bruke en Marantz NR 1604 som forforsterker men dette ble ingen suksess. Fikk ikke noe trøkk i bassen,måtte veldig høyt opp i lydnivå. Prøvde alt av innstillinger,Audyssey,Eq osv. Grunnen til at jeg gikk til innkjøp av Receiver var p.g.a nettverksfunksjoner,Spotify,Internettradio o.s.v. og at da har jeg mulighet til å bygge ut med flere høytalere siden. Hva er det som gjør at Onkyoen har mye mer kraft og bedre lydbilde? Er der at den har innebygd Dac? Prøvde en Cambridge Dac på oppsettet med Nad 218 og Rotel men merket ikke så stor forskjell. Er det lydprosesseringen i Onkyoen som utgjør forskjellen? Hvis jeg skulle si noe negativt om Onkyoen så synes jeg menyene er litt tungvint å bruke. Fint om noen andre med Onkyo TX-NR3010 her som kunne dele noen erfaringer