Onkyo NR626 - Velge mellom analog/digital inngang med samme navn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo NR626 - Velge mellom analog/digital inngang med samme navn

Hei,

Føler meg litt dum som må spørre om dette, men finner ikke helt ut av det - selv etter å ha lest manualen fra perm til perm.

På forsterkeren er det flere innganger som heter det samme - f.eks er det både en HDMI-inngang og en analog inngang som heter "PC". Likedan med "Game", "BD/DVD" etc.
    Jeg har koblet HDMI "PC" til laptop, mens en stasjonær PC med musikk er tilkoblet den analoge "PC" inngangen med RCA.
    Tilsvarende har jeg gjort med andre innganger.

Det jeg ikke forstår er hvordan jeg velger HDMI eller analog inngang. Forsto på manualen at HDMI velges om det er aktivitet på inngangen, ellers blir det analog inngang..? Kan man overstyre dette?

Jeg har også tilkoblet TV med ARC, om det har noe å si. Ser iallefall ut som dette overtar "TV/CD" inngangen, sånn at CD-spiller må være på en annen RCA inngang enn den med tilsvarende navn..

Håper noen kan hjelpe!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste innganger er programerbare, slik at du selv velger både navn og om kilden skal være analog, digital. Om du vil f.eks. ha bilde fra HDMI2, sammen med lyd fra optisk 1, så kan du stille dette inn i oppsettet på reciveren.
    ARC (Audio Return Channel) gir deg tv lyd fra tv uten annen kabel en den hdmi du allerede har fra reciver. Så ingen annen kabel er nødvendig fra tv... Navn på inngangene og om de skal være analoge, eller aut bruker som regel oigså å kunne endres.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På onkyo er dette litt kronglete å få til første gangen, flere som hare spurt om dette.. Regner med du skal ha bilde fra en kilde og lyd fra en annen? Se i såfall f.eks denne tråden: http://avforum.no/forum/showthread.p...77#post1943777
    Husker ikke helt menyene på onkyoen nå, men mulig du må inn på "analog audio input" (om det finnes) i ditt tilfelle. Det er også mulig at med analog at du bare trenger inn på home menyen å velge uten og inn i hovedmenyen først. Uansett skjønner du sikkert tegninga om du sjekker ut den andre tråden.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2014
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for svar!

Det med lyd og bilde fra separate kilder har jeg faktisk fått til.
    Mitt problem er som nevnt at jeg f.eks. bruker både "PC" HDMI og "PC" analog inngang. Men på forsterkeren er det jo bare en knapp med "PC" inngang.. så, hvordan velger jeg hvilken inngang som skal brukes når jeg velger "PC" på forsterkeren? :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med du må inn på input/output assign og velge der en plass på samme måte som med lyden. Jeg husker ikke menyene i hodet lenger, men mulig å få til er det nok.

Lignende tråder

1. onkyo tx-nr626 og cerwin vega vs12
    By dj-m in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-27-2013, 18:29
  2. Onkyo TX-NR626 vs Onkyo TX-NR616
    By unicus in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 09-22-2013, 16:02
  3. Analog og digital input samtidig onkyo
    By Essential in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5