Surr med min Onkyo 3009

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surr med min Onkyo 3009

Eller kanskje det er jeg som har gjort det. Jeg har en Onkyo 3009 som har fungert prikkfritt fram til min datter skulle skru av anlegget selv etter å ha sett på en film. At jeg oppdaget at projektoren forsatt stod på dagen etter er en ting - langt verre er det at Onkyoen ikke har vært seg selv etterpå. Gudene må vite hva hun har trykket på før hun endelig fikk skrudd av receiveren...

Problemet er at jeg ikke lenger har lyd. En gang klarte jeg å få lyd ut av BD-spilleren ved å hard-slå-av receiveren og slå den på igjen (kall det gjerne boote), men etter den ene gangen har det vært dødt.

Jeg mistenker vel at det bare er noe kål med innstillingene (sonene), men jeg blir ikke helt klok på det.

Slik pleier displayet å se ut når det fungerte:

(Har hentet den fra nettet, så det er ikke sikkert det er 100% korrekt. Bl.a. så er jeg litt usikker på om jeg hadde A (speakers A) eller ikke)

Og slik ser det ut nå for tiden:

Det virker som receiveren tror at jeg ikke har en eneste høyttaler koblet til. Når jeg sitter her og skriver dette kommer jeg på at det eneste jeg ikke har sjekket i setup er vel nettopp hva slags (og hvor mange) høyttalere receiveren tror jeg har koblet til. Dette fordi det er noe jeg aldri stiller på (med mindre jeg endrer antallet høyttalere jeg har koblet til (og det har jeg aldri gjort etter første oppsett)).

Jeg vet jeg blottlegger min uvitenhet her, men hva i alle dager kan ha skjedd? Jeg lånte er Audysser Pro kit og gjorde kalibrering med dette. Etter dette har aldri receiveren blitt slått helt av - før nå. Men jeg har vanskelig for å tro at den ikke skal takle noe slikt...

Nei, når jeg kommer hjem får jeg først gå inn i menyene og se hva den tror jeg har av høyttalere koblet til. Deretter får jeg kjøre en ny Audyssey-runde igjen (med den medfølgende mikrofonen).

Og så skal jeg forklare jentungen at systemet skrus av med EN knapp på Harmony'en og at man ikke forlater rommet før man ser at alt skrur seg av...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en kunde som har en Onkyo TX-NR808. denne mistet også plutselig alt av lyd.
    Gjorde noen søk på nettet og dette er vistnok ett kjent problem på denne modellen og andre modeller.

Jeg kontaktet Dalens elektronikkservice og den blir nå returnert for reperasjon.(Garanti) forsterkeren er kjøpt sendt i 2011.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er hdmi-kortet som er gåent (som du referer til kripet) som er problemet her. Jeg tror heller RuneW er inne på noe når han sier det er "kål" med sonene. Du får prøve å kåle litt mer i innstillingene eller evt tilbakestille til default settings, så ordner det seg nok..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytalerikonene er også borte på den 808 forsterkeren jeg har feil på . men det kan godt hende du har rett strike

Her er noen symptomer på defekt HDMI kort.

* Device is very warm / hot
    * Loudspeakers / Amplifiers are not enabled
    * No speaker icon on the display
    * Speaker icon on display and the amplifiers and the speakers themselves are unlocked only after repeated on and off
    * Device clacks strange
    * Device shows Image but has no sound
    * HDMI board defect
    * Receiver will not turn on
    * Does not respond to the remote control
    * Power LED on and no other function
    * No radio receiving
    * HDMI no longer works
    * HDMI works only after 10 min
    * Any device detected late or not ( for example Ps3)
    * You have to pull the power plug so that the device works again

Lignende tråder

1. Høyttalere til Onkyo 3009
    By keneri in forum Høyttalere
    Svar: 40
    Siste melding: 08-19-2013, 10:48
  2. Onkyo TX-NR 3009/3010 eller Yamaha RX-A3010/A3020
    By stili83 in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 1
    Siste melding: 10-15-2012, 15:32
  3. onkyo tx nr 3009
    By pøbb in forum Receivere/forsterkere