Hvordan kan jeg kjøre Sonos Connect:AMP uten internett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan kan jeg kjøre Sonos Connect:AMP uten internett?

Hei,
    Har et enkelt oppsett på hytta, som jeg etterhvert har tenkt å bygge ut. Det er 2 stk utendørs BOSE høytalere og en Sonos Connect AMP ZP 100. For meg virker det som om Connect AMPen kun virker dersom jeg setter LAN kabelen inn fra routeren. På hytta har jeg kun ICE bredbånd, og dette er ikke raskt nok til at Sonos klarer å spille. Jeg får feilmelding fra Sonos appen etter noen sekunder.

For meg er dette litt merkelig. Jeg har lest at Sonos oppretter et eget WLAN og trenger ikke internett. Hvordan kan den da klage på treigt nett? Kan jeg konfigurere den sånn at den kun kommuniserer med mine enheter som mac, Iphone og ipads og ikke bruker internettet (det lille jeg har)? Musikken jeg spiller er kun offline spillelister fra Spotify.

På forhånd, tusen takk!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos enheter oppretter et eget wlan seg i mellom, så ikke alle enhetene trenger kabel men en av enhetene MÅ ha fysisk koblet nettverks tilgang, med mindre du har en sonos bridge enhet som kun fungerer som en dedikert sonos ruter.

Jeg tror jeg desverre da hadde bare latt sonosen være hjemme og tatt med en discman på hytta.Eventuelt lagret spotify spille lister på mobilen for offline avspillingen og brukt den.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har en ice nettverksrouter, så kan du i utgangspunbktet bruke Sonos på de evt enhetene du har koblet i nettverket på hytta. Har du f eks med deg laptoppen med musikk lagret på hardisk, så kan du spille av dette, i tilegg til evt det du skulle ha på telefon/nettbrett. Du trenger ikke internett med mindre du skal streame radio, eller Spotify... MEN du må ha en router som funker
    Offline playlist fungerer kun om du f.eks spille fra appen på telefon/nettbrettet, og ikke i Sonos appen ut ifra det jeg har testet...
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for all hjelp!
    Jeg kjøpte og monterte en Sonos Bridge, og da virket det bedre. Men veldig ofte, så kuttet lyden ut og feilmeldingen var at den ikke fikk kontakt med Spotify. Spotify alene funket likevel topp å spille med, så jeg tror ikke jeg har en optimal løsning. Vil tro at det er båndbredden som er spøket her. Noen andre tips? Hvis ikke tror jeg at jeg må kutte ut Sonos helt.. Får ikke noe annet en ICE bredbånd på hytta heller..

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bare spiller musikk (og ikke bruker radio), kan du kjøpe en nettverksharddisk og fylle den opp med musikk som Sonos kan spille. Det er det Sonos originalt ble laget for.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk en trådløs router uten nett, og sett sonos opp på den. Så kan du styre fra enhetene dine, og evt koble fra ice nett routeren og til den nye routeren.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh? Så routeren trenger ikke nettkobling? Genialt! Sjekket ICE modemet nå og på en uke hadde vi brukt 13.6 GB på hytta. Pleier å ligge på maks 2 GB på en uke. Kan Sonosen har slukt masse GB mens vi spilte offline playlists på Sonosen?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hosse Vis post
    Åh? Så routeren trenger ikke nettkobling? Genialt! Sjekket ICE modemet nå og på en uke hadde vi brukt 13.6 GB på hytta. Pleier å ligge på maks 2 GB på en uke. Kan Sonosen har slukt masse GB mens vi spilte offline playlists på Sonosen?
    Nei, ganske sikker på at den ikke trenger det. Ikke prøvd det i praksis. Men ville tatt med musikk på pc / nas og koblet opp. Offline spillelister på spotify funker jo ikke
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos har vel ikke støtte for offline spotify (eller andre tjenester) spillelister, med mindre dere har med sangene på et Nas\pc etc eller lignende og det er også koblet til rutern.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hosse Vis post
    1) Ja, Spotify-programmet (der du lager offline-lister) har ingen kobling mot Sonos, og offline-lister i Spotify har dermed heller ingen kobling mot Sonos.

2) Routeren trenger ingen nettkobling hvis du spiller fra harddisk, nei. Du kobler Bridge på ruteren og nettverksdisken inn i ruteren. Dermed får du tilgang til nettverksdisken både fra Sonos og f.eks. en datamaskin, slik at du kan ta med datamaskin med ny musikk hver gang du er på hytta og legge over på harddisken. Det eneste du må passe på, er at om Sonos ikke har tilgang til nettet slik at den kan oppdatere programvaren sin, må du heller ikke oppdatere Sonos-appen på telefonen. Hvis du gjør det, kommer appen til å kreve at du oppdaterer Sonos.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, dette var veldig hjelpsomt. Burde jo egentlig skjønt dette selv. Dvs at Sonos ikke ser til filene som ligger lokalt, uten kun ser på spillelister sentralt.

Da er jo egentlig Sonos ikke et alternativ for oss på nytta da vi kun benytter oss av FM radio og Spotify. Jeg har en Airport Express liggende. Kan jo sette opp denne mot en brukt 2 kanals forsterker og kjøre via airplay. Må være den enkleste og rimeligste måten da ikkesant?

Takk for alle svar! Veldig hyggelig:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    687
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    airport express eller rett og slett ein apple tv trur eg er den beste løysninga på hytta.

Lignende tråder

1. Koble Arvani Ergosound 2.1 til Sonos connect amp?
    By mescalin in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 06-28-2014, 23:14
  2. Sonos Connect:amp høy ulyd fra høyttalerne
    By JuB in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 08-09-2013, 12:26
  3. Sonos connect. Ekstern DAC?
    By magnarstav in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 11
    Siste melding: 07-30-2013, 17:51
  4. Sonos Connect Amp ilag med SA Saxo 1
    By Haavik in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 12-30-2012, 08:48
  5. Sonos Connect:AMP eller Connect/Zoneplayer 90 med NAD C275BEE?
    By TechGuardian in forum Receivere/forsterkere
    Siste melding: 07-07-2012, 22:33

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •