Ny forsterker med pre out, hjelp!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Trenge ikke frykte ypao, den er jo et glimrende verktøy til å få stilt lyden slik en ønsker å ha den. Slet selv med ubehagelig diskant og litt manglende mellomtone, med dette verktøye som yamaha har på sine receivere så gikk det an få justert lyden nettopp slik jeg selv ønsker å ha den. Bruker man alle 8målingene så treffer den veldig bra på autokalibreringen
    Frykter den pga Audyssey som jeg bruker nå og er veldig fornøyd med det den automatisk settet opp for meg, for jeg er ikke flink til å stille inn lyden. Som den Onkyoen jeg ser på , TX-NR818, så har den den bedre versjonen av Audyssey og den har mer kraft enn Yamahen.. Snakket med en fyr på Lefdal, han sa det var mulig for meg å prøve den, evt levere tilbake om jeg ikke skulle bli fornøyd.
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Newcomer Kiim sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkuratt tilbakemeling fra han som selger Onkyo 818, skal få den for 4500kr, føler jeg har lyst til det! Noen som har noe å tilføye?
    Klipsch RF-7 II, Klipsch RC-64 II, Klipsch RS-62 II | XTZ Cinema 3x12" | Onkyo PR-SC5509 | Emotiva XPR-2 | Emotiva XPA-3 | Panasonic DMP-BDT330 | Samsung UE55F8005 | DarbeeVision | PS3 & PS4 | Chromecast v2 | Harmony Touch | Nettside

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har sjangs til å prøve, så gå for det! Jeg hadde en grundig prøverunde før jeg kjøpte min RX-A1020. Da prøvde jeg Onkyo TX-NR1010 og Denon X4000 -- begge med Audyssey XT32, men jeg ble aldri fornøyd med lyden fra XT32. Snarere tvert i mot så var jeg veldig uenig i lydbildet fra Audyssey. På de rimeligere Audyssey-utgavene så kan man ikke skru ned graden av RK eller gjøre egne justeringer, og da ble det en tvangstrøye for meg. Onkyo gav meg også haugevis med HDMI-synk problemer, som jeg aldri har sett på Yamahaen.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Billigste receiver du får med pre-out er Yamaha, som f.eks. denne http://www.dustinhome.no/product/501...-2-hdmi-black/ til 3350,- og den støtter 3D, 4K og HD lydformatene.
    Må vel være et godt tilbud siden den har preouts?
    Eller hva med denne onyo 5009 til 13k? http://www.surround.no/Produkter/B-v...000001252.aspx

Eller hva med en prosessor + forsterker? emotiva xmc-1 + emotiva forsterker?

Hva synes dere er beste kombi?
    1. Sterk reciever
    2. Svak reciever med preouts + forterker?
    3. Prosessor + forstekere

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar Vis post
    Hva synes dere er beste kombi?
    1. Sterk reciever
    2. Svak reciever med preouts + forterker?
    3. Prosessor + forstekere
    Den rekkefølgen der er nok rekkefølgen i kvalitet. Eller, det spørs litt på hvordan man måler beste kvalitet på om 1 er bedre enn 2. Sterkere receivere har gjerne mer prosesseringskraft, bedre DACer og dyrere komponenter gjør dem dermed bedre egnet til audiofilt bruk. En "svak" receiver kan også være meget kapabel, selv om den har lite forsterkereffekt og/eller strømforsyning fordi man bruker en ekstern effektforsterker.

Det at en reciever ikke har forsterker, dvs. er en ren prosessor, kan også ha mye å si for kvaliteten på lyden. RX-A3030 og CX-A5000 er nettopp eksempler på dette. Disse to modellene er *veldig* like, men mangel av forsterkermodul og tilhørende strømforsyning i CX-A5000, gjør at den har bedre lydsignatur enn sin bror.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Lignende tråder

1. Hjelp til forsterker?
    By Tord92 in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 25
    Siste melding: 03-28-2011, 14:13
  2. Hjelp rør forsterker
    By grensevoktern in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 08-04-2009, 08:18
  3. Hjelp til forsterker
    By Nilsolaf in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-25-2009, 20:53
  4. Hjelp til kopling av forsterker og hjelp til valg av reciever!
    By Munty in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 11-14-2008, 13:11
  5. forsterker hjelp :)
    By CV-Kurt! in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-20-2005, 17:00

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg