Hjelp til ny forsterker. TX-NR3010, SC-LX77 eller RX-A2030

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active _frost_ sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til ny forsterker. TX-NR3010, SC-LX77 eller RX-A2030

Hei.

Er ute etter å bytte min gode gamle traver Marantz SR8002.
    Har lest og lest, 'ringt en venn' etc, men klarer ikke bestemme meg.
    De jeg har kikket på, og lest meg grønn om er Onkyo TX-NR3010, Pioneer SC-LX77 og Yamaha RX-A2030.
    Alle disse er mulig å få kjøpt for ca 10.000,- som er maks budsjett.
    Heller mot Pioneer, og det av følgende grunner:

- Onkyo virker som et knallkjøp til 10.000 - men har lest mye dritt om de også, blant annet at den krever veldig god plass pga mye varme og HDMI kretskort som går dukken.
    - Yamaha har jeg hatt tidligere (RX-V1080) og har vært veldig fornøyd med det til film, og er 87% av bruksområdet mitt.
    - Pioneer som merke liker jeg veldig godt da jeg har hatt Pioneer bluray spiller og Kuro tv tidligere. Denne er også så "liten" at den passer inn i tvracket mitt.
    - Tester på whathifi.com og lydogbilde (eneste funnet på internett) gir fravikende resultater så må nesten ta disse med en klype salt (eks onkyo dårligere i whathifi enn i lydogbilde)

Og der er egentlig et annet problem jeg har. Tvracket mitt er ca 43 cm dyp. Bakplaten er fjernet, det er ikke noe problem - men jeg er redd Onkyo og Yamaha med sine 47 cm vil stå å balansere med de bakerste føttene på kanten av racket/komme på utsiden.
    Onkyoen som nevnt tidligere blir visstnok veldig varm og krever litt klaring over - og det kan gå om jeg lager egne hull i racket til glassplaten over som blurayspiller, apple tv og mac mini står på. Uten å korrigere noe er det ca 20 cm fra bunn til glassplate.

Håper noen kan hjelpe meg med et valg her da feriepengene brenner på konto.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_ Vis post
    Hei.

Er ute etter å bytte min gode gamle traver Marantz SR8002.
    Har lest og lest, 'ringt en venn' etc, men klarer ikke bestemme meg.
    De jeg har kikket på, og lest meg grønn om er Onkyo TX-NR3010, Pioneer SC-LX77 og Yamaha RX-A2030.
    Alle disse er mulig å få kjøpt for ca 10.000,- som er maks budsjett.
    Heller mot Pioneer, og det av følgende grunner:

- Onkyo virker som et knallkjøp til 10.000 - men har lest mye dritt om de også, blant annet at den krever veldig god plass pga mye varme og HDMI kretskort som går dukken.
    - Yamaha har jeg hatt tidligere (RX-V1080) og har vært veldig fornøyd med det til film, og er 87% av bruksområdet mitt.
    - Pioneer som merke liker jeg veldig godt da jeg har hatt Pioneer bluray spiller og Kuro tv tidligere. Denne er også så "liten" at den passer inn i tvracket mitt.
    - Tester på whathifi.com og lydogbilde (eneste funnet på internett) gir fravikende resultater så må nesten ta disse med en klype salt (eks onkyo dårligere i whathifi enn i lydogbilde)

Og der er egentlig et annet problem jeg har. Tvracket mitt er ca 43 cm dyp. Bakplaten er fjernet, det er ikke noe problem - men jeg er redd Onkyo og Yamaha med sine 47 cm vil stå å balansere med de bakerste føttene på kanten av racket/komme på utsiden.
    Onkyoen som nevnt tidligere blir visstnok veldig varm og krever litt klaring over - og det kan gå om jeg lager egne hull i racket til glassplaten over som blurayspiller, apple tv og mac mini står på. Uten å korrigere noe er det ca 20 cm fra bunn til glassplate.

Håper noen kan hjelpe meg med et valg her da feriepengene brenner på konto.

Jeg har hatt flere Pioneer. Siste jeg hadde var en Pioneer SC LX76 og på den måtte jeg bytte HDMI kortet. Ikke uvanlig på Pioneer, så det er ikke bare Onkyo som har (hatt) problemer med dette. Hvor har du lest om problemer på de siste modellene 1010/3010/5010? Har lest lange tråder blant annet på AVS forum, og det virker som dette problemet er eliminert.

Lydmessig er Onkyo en klasse bedre enn de andre kandidatene. Den er faktisk en god del bedre, både på musikk og film. MCACC til Pioneer er jeg ikke imponert over. Den gjør mye feil. Hvis du går for Pioneer, så vil jeg anbefale deg å kalibrere manuelt. Jeg gjorde det til slutt og fikk vesentlig bedre lyd.

Onkyo 3010 blir varm ja. Vifta startet på min når jeg så film. Oppdaget etterhvert at den måtte ha god klaring på alle sidene, spesielt over (har 20 cm). Etter ommøblering så har det ikke vært noen problemer med dette. Men er det vanskelig for deg å gi den god ventilasjon så vil jeg fraråde deg denne. Men som sagt, lydmessig er 3010 en annen klasse. (den hadde også veiledende pris på 23K da den kom, så det er ikke så rart)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    det kan ha vært tidligere modeller av onkyo som hadde hdmi problemer - kan ha gått i surr :-)
    onkyoen frister veldig, og ventilasjon over kan gå bra, det er heller problemet med å få plass.
    sjekket akkurat og tvracket er 42,5 cm dyp mens i specs står det at 3010 er 46,4 cm dyp.
    så da blir spørsmålet om det kun er terminaler og inngangen som kommer på utsiden bak, eller om føttene bak går over kanten og forsterkeren blir stående på halv tolv bak. Da blir det verre....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 3010 bestilt :-) får satse på at jeg får ordnet god nok plass!

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var et klokt valg!
    Prisen er jo helt vanvittig lav for en så påkostet receiver.

Lyd har første prioritet, så man får alltid ordnet plass
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg ja... Er ikke HDMI kort problemer på den modellen.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert :-) ja gleder meg til den kommer. Falt nesten for fristelsen til å kjøpe 5009 fra surround.no til 13000 som visstnok skal være bedre, men må holde meg innenfor budsjettet jeg lovte kona. Blir nok fornøyd uansett :-) vurderer en USB vifte da jeg kun kommer til å få 8-9 cm klaring over og ikke anbefalte 20 cm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _frost_ Vis post
    Supert :-) ja gleder meg til den kommer. Falt nesten for fristelsen til å kjøpe 5009 fra surround.no til 13000 som visstnok skal være bedre, men må holde meg innenfor budsjettet jeg lovte kona. Blir nok fornøyd uansett :-) vurderer en USB vifte da jeg kun kommer til å få 8-9 cm klaring over og ikke anbefalte 20 cm.
    Hva synes du om receiveren du kjøpte? Fornøyd?

Lignende tråder

1. Onkyo tx-nr3010 kupp
    By Stianforbord in forum Produkt -og prisjakt Audio
    Svar: 15
    Siste melding: 02-26-2014, 20:01
  2. 12V trigger på Onkyo TX NR3010?
    By Ultima in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 01-15-2014, 22:30
  3. Marantz SR7007 eller Yamaha RX-A2030
    By Holtet in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 2
    Siste melding: 01-06-2014, 18:50
  4. Forskjellen på Pioneer sc-lx77 & sc-lx87
    By Danky in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 11-25-2013, 17:17
  5. Onkyo TX-NR929 eller Yamaha RX-A2030 ?
    By Kelben in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 09-18-2013, 23:30

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •