Ny reciever skal i hus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny reciever skal i hus

Hei. Da er tida kommet for å bytte ut min reciever. Har en Yamaha RX-V667 nå, og skal i tillegg opp i pris.
    Har hørt på Denon X-4000, men synes den falt igjennom på stereo totalt. Har nå vurdert Marantz 6008 hos Soundgarden.
    Må ha pre-out, men i den prisklassen jeg skal ha så er vel ikke det noe problem.
    Har ellers Dynaudio DM2/7 som front og en Vincent SP331 effekt på disse.
    Vil prøve noe annet enn Yamaha denne gang, også fordi mine ht er ganske så mørke i lyden.
    Det jeg imidlertidig savner er mer kraft på senter og bakht under filmtitting.
    Foreløpig har jeg Dali Lektor lcr senter og Chario vegght bak.
    Og siden reciever er solgt, så blir det ikke snakk om ett effekttrinn til.
    Har og Onkyo som alternativ, men heller mot Marantz pga sin litt varme lyd.
    Noen som har innspill på evnt for og imot?
    Er i ca 10 000 kroners klassen jeg vil handle.
    Har og sub, men skal ha en til etterhvert. Hvis naboene vil :P

PS; Pioneer er ikke ett merke jeg lenger har på lista, da jeg er meget misfornøyd med de siste produktene jeg har hatt derfra.. Pioneer har mistet sitt gamle preg beklageligvis...

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIN189 Vis post
    Er i ca 10 000 kroners klassen jeg vil handle.
    Onkyo TX NR3010 er en fantastisk god receiver til musikk og film.
    Den koster 23k da den kom, nå gis den bort til 10k på det billigste;
    https://www.komplett.no/onkyo-tx-nr3...E-9D52E5984D4D

Jeg har hatt mange receivere opp i gjennom, bl.a flere i LX serien hos Pioneer, men de kan ikke måle seg med denne.
    Eneste er at den trenger litt plass på grunn av varmeutvikling. Har du plass nok, så er dette et utrolig bra kjøp.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en reciever jeg har tenkt på, men ett krav jeg har er at alt skal være sort.. Hele anlegget mitt er sort med høyttalere.
    Fikk til og med effekt i sort, så nå vil jeg holde den fargen.
    Er noe med helheten, da sort er mer bortgjømt hos meg i benken.
    Men er jo enda over ei uke igjen da til jeg skal handle,så vi får se hva tilbud som dukker opp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt mye forskjellig og må si at jeg synes Marantz er en bedre idé enn onkyo. Onkyo har bra med trøkk og dynamikk og fungerer ypperlig til film. Marantz er mer raffinert i lyden i mine ører og spiller musikk på en bedre måte,men også bra på film. Har hatt flere onkyo og HVER gang er det problemer med de. Og derfor ville jeg gått for Marantz. Kjedelig og irritere seg over at ting ikke fungerer perfekt. Spesielt hdmi kortene sliter onkyo med. Trege til å skifte, og må ofte varme opp før ting fungerer som det skal. Jeg ville valgt Marantz. Når det er sagt har jeg yamaha nå

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Realchef Vis post
    Jeg har hatt mye forskjellig og må si at jeg synes Marantz er en bedre idé enn onkyo. Onkyo har bra med trøkk og dynamikk og fungerer ypperlig til film. Marantz er mer raffinert i lyden i mine ører og spiller musikk på en bedre måte,men også bra på film. Har hatt flere onkyo og HVER gang er det problemer med de. Og derfor ville jeg gått for Marantz. Kjedelig og irritere seg over at ting ikke fungerer perfekt. Spesielt hdmi kortene sliter onkyo med. Trege til å skifte, og må ofte varme opp før ting fungerer som det skal. Jeg ville valgt Marantz. Når det er sagt har jeg yamaha nå
    Kanskje litt greit å nevne hvilke Onkyo du har hatt sånne problemer med...
    Siste generasjon receivere, dvs de største TX NR1010/3010/5010 har ikke noen kjente problemer. Og gjør det svært bra i tester.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var reciever bestillt. Pga utgifter,måtte jeg gå ned noen hakk, så bestillte en Yamaha rx-v775. Er jo litt oppgradering fra den jeg har på romkorreksjon og annet. Er jo og god pris på denne nå.
    Får heller kjøpe ett effekttrinn til evnt. Vurderer nå å ta inn en Emotiva femkanals eller en Rotel effekt. Trenger ikke noe ekstremt, bare noe som vil hjelpe reciever litt i de verste filmscenene.
    Men kudos til Komplett, bestillte i dag,og får den i morga etter postnord sine prognoser. Kan ikke klage på det i det hele tatt.
    Så hvis noen av dere har prøvd litt ulike effekttrinn så spytt ut, vil gjerne ha noen tips på dette og.

Lignende tråder

1. Svar: 57
    Siste melding: 05-07-2013, 22:16
  2. Skal ha billig reciever, alternativer til VSX-516
    By Pjukern in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 29
    Siste melding: 08-29-2007, 19:34
  3. Skal kjøpe surr. reciever
    By metallsulten in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 02-07-2006, 23:35
  4. Skal kjøpe ny reciever