Bruke senterhøyttaler som lyd i annet rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bruke senterhøyttaler som lyd i annet rom

Har en NAD-surroundforsterker med to gulvstående høyttalere samt en senterhøyttaler. Har tenkt å plassere forsterkeren og de to gulvstående høyttalerne i stua mi og legge senterhøyttaleren oppe på overskapene på kjøkkenet. Det kalles jo en senterhøyttaler, men den funker jo også som en vanlig høyttaler regner jeg med...
    Det jeg lurer på er:
    - Om jeg kobler de to gulvstående på "Speaker A" og senterhøyttaleren på "Speaker B" kan jeg da få noe problem med at det er bare koblet én høyttaler på "Speaker B"? Har hørt at det kan by på problemer om man kun kobler én høyttaler på plasser hvor det er meningen at det skal være høyre- og venstrehøyttaler. Har hørt noe om skeivfordeling...
    Tenkte dette ville være smart, for da kan jeg velge når jeg vil ha lyd på kjøkkenet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om du ikke har "sone2" på surroundreciveren din. Dette er en funksjon som er spesialdesignet til å funke i et annet rom, og man kan sågar programere reciveren slik at man kan høre på forskjellige kilder på forskjellige rom.
    Hvis ikke, så tror jeg ikke det vil være noe problem å kjøre den på speaker b. Men det vil jo kun bli lyd i en kanal da...

Du kan bruke senterhøyttaler som vilken som helst høyttaler, men ville kanskje vært best med to høyttalere på kjøkkenet, om man likevell skal legge opp kabel dit. Senterkanalen er jo en viktig lydformidler i et surroundanlegg. Kjekt å ha sammen med fronthøyttalerne.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideelt sett skulle du hatt en måte og gjøre lyden til mono for avspilling på kjøkkenet.

Ellers ender du vel opp med halve lydbildet (høyre eller venstre høyttaler)
    Mener denon og sikkert andre skal ha mulighet til og sette sekundære soner til mono, frister litt de for jeg har tilfeldigvis en Dali ikon vokal mk2 til over som kunne passe nettopp på kjøkkenet :-P

Som du sier de er jo en høyttaler, men de kan mangle dybde selv mentor vokal som er nesten gigantisk for senter og være går ikke lavere enn 40hz og det er jo vanlig at de brukes med sub for og gå under 80hz.
    Men hvor viktig er dette for radio på kjøkkenet liksom?
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. SAMSUNG HW-D351 - Bruke som senterhøyttaler?
    By Eplejus in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 04-02-2012, 15:48
  2. Svar: 0
    Siste melding: 12-04-2011, 20:27
  3. Svar: 5
    Siste melding: 12-07-2010, 00:17
  4. Argon 7011 + senterhøyttaler av annet merke
    By sds in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 07-28-2006, 18:53
  5. Burde jeg bruke silikon eller noe annet?
    By krolsen91 in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 11
    Siste melding: 08-12-2005, 19:23

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •