Onkyo Forsterker. Optoma Prosjektor. Aspire v3-771G laptop.. sorrundlyd-HDMI...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo Forsterker. Optoma Prosjektor. Aspire v3-771G laptop.. sorrundlyd-HDMI...?

Jeg har en Onkyo Forsterker. Den har mange hdmi på baksiden. Jeg har prosjektor. Bilde og lyd fra prosjektor og data via Forsterker.... Hvordan?
    Jeg fikk lyd å bilde via pls3.. Men, får ikke dette til via datan. Får bilde om jeg velger å kjøre hdmi fra prosjektor til data, og bruker 3,5mm fra data til forsterker, men da får jeg ikke surroundlyd! Har KUN headphone og mic uttak fra den bærbare pcen.
    Om jeg kobler hdmi fra Prosjektor til Forsterker, og lyd fra pc hdmi til Forsterker.. Hvor i alle dager skal jeg sette inn disse 2 hdmi ledningene?? Det er ett hav av muligheter (tror jeg), men blir bare forbannet etter en stund, for det er så innfloket system.. hehe.. Trenger litt veiledning her.

Robin

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oh dear.. *Fisker frem en t-skje fra baklomma* :P Så innviklet er det ikke akkurat da,men here it goes.

Vi tar utganspunkt i onkyoen,du sier denne har mange hdmi bak. Nå vet jeg ikke akkurat hvilken model du har, men 1 eller flere er hdmi utganger, mens resten er innganger. Hdmi utganger er som regel merket med hdmi out mens resten er merket med hdmi 1,hdmi 2 osv eller det kan også stå Bluray,Game,Dvd etc på inngangene.. Prosjektor og evt tv kobler du til på utgangen(e) (hdmi out),altså 1 stk hdmi kabel fra projektor til onkyos hdmi out i ditt tilfelle.

Nå skal du koble alle kildene du skal ha bilde og lyd på inn på hdmi inngangene som laptop og ps3. Altså en stk hdmi kabel fra laptop og inn på f.eks hdmi 1 eller bluray,dvd (alt etter hva det står merket som bak). Om du ikke har vært å rotet inne i menyen på onkyoen skal alt være klart på den nå.

Så over til pc. her må du velge hvilken lydenhet du vil bruke og i ditt tilfelle vil du bruke hdmi. Åpne playback devices på laptopen ved å høyreklikke på høytaleren nede i høyre hjørne og velg playback devices eller avspillings enheter på norsk. Her må du velge hdmi utgangen (som regel er denne øverst) som default eller standard ved å trykke på "set default" knappen eller sett som standard på norsk.

Nå skal du forhåpentligvis ha både bilde og surround lyd på din laptop om du har valgt riktig hdmi inngang på fjernkontrollen til onkyo =) (hver hdmi inngang har sin egen repektive knapp på fjernkontrollen merket med "Bluray, Dvd" osv).

Om du mot formodning ikke skulle få det til så foreslår jeg at du titter litt i brukermanualen til onkyo, det kan du uansett få bruk for senere..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av strike Vis post
    Oh dear.. *Fisker frem en t-skje fra baklomma* :P Så innviklet er det ikke akkurat da,men here it goes.

Vi tar utganspunkt i onkyoen,du sier denne har mange hdmi bak. Nå vet jeg ikke akkurat hvilken model du har, men 1 eller flere er hdmi utganger, mens resten er innganger. Hdmi utganger er som regel merket med hdmi out mens resten er merket med hdmi 1,hdmi 2 osv eller det kan også stå Bluray,Game,Dvd etc på inngangene.. Prosjektor og evt tv kobler du til på utgangen(e) (hdmi out),altså 1 stk hdmi kabel fra projektor til onkyos hdmi out i ditt tilfelle.

Nå skal du koble alle kildene du skal ha bilde og lyd på inn på hdmi inngangene som laptop og ps3. Altså en stk hdmi kabel fra laptop og inn på f.eks hdmi 1 eller bluray,dvd (alt etter hva det står merket som bak). Om du ikke har vært å rotet inne i menyen på onkyoen skal alt være klart på den nå.

Så over til pc. her må du velge hvilken lydenhet du vil bruke og i ditt tilfelle vil du bruke hdmi. Åpne playback devices på laptopen ved å høyreklikke på høytaleren nede i høyre hjørne og velg playback devices eller avspillings enheter på norsk. Her må du velge hdmi utgangen (som regel er denne øverst) som default eller standard ved å trykke på "set default" knappen eller sett som standard på norsk.

Nå skal du forhåpentligvis ha både bilde og surround lyd på din laptop om du har valgt riktig hdmi inngang på fjernkontrollen til onkyo =) (hver hdmi inngang har sin egen repektive knapp på fjernkontrollen merket med "Bluray, Dvd" osv).

Om du mot formodning ikke skulle få det til så foreslår jeg at du titter litt i brukermanualen til onkyo, det kan du uansett få bruk for senere..

Vel dette vet jeg.. Men hverken lyd eller bilde kommer frem. Men, kobler jeg pls3 til aux hdmi inngangen frempå forsterkern, får jeg lyd å bilde.. MEN ikke via datan min.
    Har prøvd å se inne på skjerminnstillinger på pc, men der er det ikke så alt for mye å velge mellom.. Dual skjerm, og oppløsning..ect.
    Synes dette er rart! Pcen min finner heller ikke hdmi på lyd via kontrollpanelet på pcen.. Men, den finner lyden på prosjektoren og data 2.1 lyd... Fortvilt!
    Kan hdmi utgangene være ødelagde`? Det kommer opp respons lyd når jeg kobler til og fra hdmi ledningen bak forsterkern (på pcen).. så ledningen kan det ikke være noe feil på.
    Får blå skjerm bilde da, og ingen lyd.. noe må jo være feil en plass?
    Skal jeg prøve å reeset Forsterkern min til fabrikk innstillinger?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du er sikker på at du har valgt riktig inngang på fjernkontrollen? Har du prøvd med en annen hdmi kabel? Har du sjekket at input innstillingene på onkyo menyen er satt til hdmi og ikke noe annet? På skjerminnstillingene på pc'en får du opp prosjektoren der?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja inngang er rett. Men jeg vet jeg har holdt på å tullet litt med innstillingene på reciveren Må jo til det, når en ikke finner løsning.. men, sitter å leser manualen nå.
    Jeg tror jeg bare reeseter den til fabrikkinnstilling, så får vi ta alt derfra.. kommer tilbake om 10min.

Lignende tråder

1. Problem med prosjektor(Optoma)
    By erikhelland in forum Generell video
    Svar: 2
    Siste melding: 10-28-2013, 21:28
  2. Acer Aspire 5742G - laptop som mediasenter?
    By sirant in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 02-09-2011, 11:36
  3. HDMI trøbbel med Acer Aspire 8930
    By kjetilsen in forum Media- og streamingavspillere
    Svar: 0
    Siste melding: 12-20-2009, 23:02
  4. Acer Aspire L1500 - HDMI
    By FiDo in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 02-16-2009, 15:12
  5. Svar: 0